Katt, kablar og ledningar...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Katt, kablar og ledningar...

Skal snart få to katter i hus, og har lurt litt på om eg kanskje skal få litt styr på kablar og ledningar før den tid. Har strengt tatt vore tenkt på det lenge, men no er det vel på tide å få ut fingen. Kablar og ledningar ligg stort sett i ei røys bak stereobenk og pc'ar, og lurte på om nokon hadde noko bra forslag til korleis å få orden å det. Bortsett fra strips... Ein gang for "lenge sidan" meinar eg at eg såg noko på IKEA som var meint til eit sånt formål, men er ikkje kar om å finna det att. Var nokon "røyr" ein kunne legga kablane i... Sikkert ikkje so godt forklart, men...
    Men nokon må vel ha nokon idear om korleis ein skal få litt orden og system i dei. Helst so ikkje kattane vikla se inn i, og rive ut og ete dei opp...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt spiralbånd hos div forhandlere (GKL i alle fall). Det burde løse problemene dine. Dette tvinner du rundt kablene, og er du nøye, blir resultatet pent. Katter er vel smartere enn at de gnager på ledninger uansett.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hender de tygger litt på kabler når de er små men det er verre når de "driter" i kabel haugen din! Snakker av erfaring... :evil:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKEA, Clas Ohlson og andre har endel spiralbaserte strømper (og tilsvarende) som en kan bunte samme kablene med. Det en oppnår er å samle opp endel kabler og en sitter igjen med "tykkere" kabler. LINK

Litt mer avansert er å montere kabelkanaler på vegger (og under bord). Da blir de mer skjult og blir nesten innebygget. Vet at Clas Ohlson har slikt, men også elektrogrossister som f.eks. Solar fører disse i utall variasjoner (plast, aluminium, stor, liten etc).Kabelkanaler

Det blir alltid en kabelsnutt til overs uansett så da kan denne hjelpe med å bunte den opp:Cordloop

(Det ligger en 5-pakk og venter på meg på posten, men de skal brukes til en bærbar PC)

Selv kom jeg langt med litt borrelås som metervare og buntet opp ledninger til skrivebordet. Enkleste er ofte det kjipeste.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Katter er vel smartere enn at de gnager på ledninger uansett.
    Tja, min katt gnagde over ledningen til juletrelysene. Det ble fort mørkt.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Katter er vel smartere enn at de gnager på ledninger uansett.
    Tja, min katt gnagde over ledningen til juletrelysene. Det ble fort mørkt.
    Det ser ut som om katter (og eiere) bør sjekkes ut på ledninger. Kan anbefale denne filmen til det formålet som har en scene som illustrerer katt + juletrelys + gnaging: National Lampoon's Christmas Vacation (Link)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •