Tara Labs Axiom? Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tara Labs Axiom? Erfaringer?

Hei folka, bare lurte på hva slags erfaringer dere har med Tara Labs Axiom signalkabelen? Hadde Prism 500i før, jeg trodde det var den svake kjeden i anlegget mitt (jeg hadde rett) det var godt investerte 2000kr det var ett vanvittig løft. Detaljer kom mere frem det ble enda morsommere å høre på musikk enn det var fra før på anlegget mitt (skulle ikke tro det var mulig hehe) Men det er ett minus også som altid, dårlige innspillinger ble bare enda værre enn de var fra før, men på gode inspillinger var det bare Nydelig å høre musikken strømme ut. Men jeg bare lurer på om DERE har noen erfaringer dere vil dele om denne kablen, hadde vært litt gøy å se hva andre mener om den

Newcomer LydMekk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Axiom fra DVD'en til prosessoren analogt for avspilling av CD og SACD i frontene mine. Kjempekabel til prisen! Har hørt enddel andre kabler, bl.a. silk i mit anlegg som spiller mye dårligere hos meg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LydMekk
    Bruker Axiom fra DVD'en til prosessoren analogt for avspilling av CD og SACD i frontene mine. Kjempekabel til prisen! Har hørt enddel andre kabler, bl.a. silk i mit anlegg som spiller mye dårligere hos meg.
    Det høres veldig bra ut, jeg syntes også det er en konge kabel. Men det virker jo som det er bare vi som har den her på forumet nesten jo, rare greier. Trodde det var en populær kabel jeg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TaraLabs blir ikke lett å få tak i lenger, siden de ble tatt på fersken i USA, der de ikke hadde informert om at kablene ble produsert i Kina. :shock: :shock: Siden dette er en kriminell handling i USA sitter de nå godt plantet i "klisteret"
    Resultatet er at hele varelageret er konfiskert, og megabøter venter. Tror nok vi dessverre har sett det siste fra TaraLabs.

Regner med at det er grunnen til at Hi-Fi Klubben har byttet ut TaraLabs med QED (sånn helt i det stille).

Sitat Opprinnelig postet av Stereophile
    Police Raid TARA Labs

September 14, 2004 — Ashland, OR cable maker, TARA Labs, was raided by a combined force of federal agents and local police, acting on a warrant issued after investigators found sufficient evidence that the company may have mislabeled some of its products as "Made in USA."

Long known through its advertising as the maker of "the cable that God uses," TARA Labs was unable to invoke divine intervention to prevent law enforcement officials from seizing more than $600,000 in inventory, along with computers and company records in a day-long action.

TARA may have violated US customs laws by labeling foreign-made cables as "Made in the USA." Some finished products were terminated in the States, but the raw material may have been sourced elsewhere, according to a September 3 report by Anita Burke in the Mail Tribune, a southern Oregon newspaper. Such labeling could be interpreted as fraud.

Among the items seized were "more than 42,212 cables, price lists, stickers, documents, and computers," Burke reported. Alleged violations stretched all the way back to the beginning of 2000.

Company founder and vice president Matthew Bond said TARA Labs was unaware of labeling problems until the raid, and said the company believed all along that stateside assembling and packaging of finished products from foreign-made components qualified for "Made in USA" labeling.

Customs officials also maintained that some Tara Labs products made entirely in Asia had been sold with "country of origin" tags removed, in violation of federal law. Bond explained that the label removal had been a mistake and promised that "it wouldn't happen again," the Mail Tribune noted.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før: "wow, TaraLabs er helt rått. De har jo :
    12 gauge conductor runs
    Super-Annealed OF8N™ copper
    Each channel comprised of 36 RSC® Gen 2 conductors separately insulated in Aero PE™ GMI™ Dielectric
    Positive/negative run for each channel
    Positive/negative runs are 18 conductors each, helixed around Teflon® air tubes"

Nå: "taraLabs? Ekke det sånne rævva Kinakabler a?"

:lol:
    Sier kanskje litt om hva kvalitetsinntrykket har å si.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    TaraLabs blir ikke lett å få tak i lenger, siden de ble tatt på fersken i USA, der de ikke hadde informert om at kablene ble produsert i Kina. :shock: :shock: Siden dette er en kriminell handling i USA sitter de nå godt plantet i "klisteret"
    Resultatet er at hele varelageret er konfiskert, og megabøter venter. Tror nok vi dessverre har sett det siste fra TaraLabs.

Regner med at det er grunnen til at Hi-Fi Klubben har byttet ut TaraLabs med QED (sånn helt i det stille).

Sitat Opprinnelig postet av Stereophile
    Police Raid TARA Labs

September 14, 2004 — Ashland, OR cable maker, TARA Labs, was raided by a combined force of federal agents and local police, acting on a warrant issued after investigators found sufficient evidence that the company may have mislabeled some of its products as "Made in USA."

Long known through its advertising as the maker of "the cable that God uses," TARA Labs was unable to invoke divine intervention to prevent law enforcement officials from seizing more than $600,000 in inventory, along with computers and company records in a day-long action.

TARA may have violated US customs laws by labeling foreign-made cables as "Made in the USA." Some finished products were terminated in the States, but the raw material may have been sourced elsewhere, according to a September 3 report by Anita Burke in the Mail Tribune, a southern Oregon newspaper. Such labeling could be interpreted as fraud.

Among the items seized were "more than 42,212 cables, price lists, stickers, documents, and computers," Burke reported. Alleged violations stretched all the way back to the beginning of 2000.

Company founder and vice president Matthew Bond said TARA Labs was unaware of labeling problems until the raid, and said the company believed all along that stateside assembling and packaging of finished products from foreign-made components qualified for "Made in USA" labeling.

Customs officials also maintained that some Tara Labs products made entirely in Asia had been sold with "country of origin" tags removed, in violation of federal law. Bond explained that the label removal had been a mistake and promised that "it wouldn't happen again," the Mail Tribune noted.

Det der syntes jeg var veldig trist jeg har altid hatt gode erfaringer med Tara Labs. Jeg har hørt det der jeg også tror jeg leste det i ett blad ellers så var det på hifisentralen er ikke sikker. Men de skulle abre ha laga de i USA ikke i Kina, da hadde det sikkert vært liv i de enda. Jeg fikk vel noen av de siste partiene med Axiom kabler de fikk da. Triste greier det her altså, selvom det finnes mange gode kabelprodusenter syntes jeg de var gode. Mye bedre enn f.eks Nordost

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •