hva er de beste kablene???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva er de beste kablene???

Har akkurat kjøpt meg Hitachi sin 37"plasma denne skal kjøres sammen men Force d-master 1155s(parabol) hva trenger jeg av kabler for å få best mulig bilde og hvilket merke?? har kjøpt 1stk Monster 1m, er dette de beste kablene eller bør jeg satse på noen andre og hvilke innganger bør jeg bruke(hørt at scart ikke er det beste)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den som hadde visst hva som var de beste kablene...

Når det gjelder type kabel er HDMI det beste du kan bruke, dersom du ikke har denne tilkoblingen er det DVI og deretter komponent. RGB via scart kommer etter der igjen. Kjøp den dyreste monsterkabelen du finner så er du garantert et godt bilde!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Kjøp den dyreste monsterkabelen du finner så er du garantert et godt bilde!
    Jeg håper du spøker... Monster er ganske trygt, javel, men det er vel ikke noen tvil om at du betaler mye for merket.

Jeg er sikker på at man finner rimeligere kabler enn Monsters dyreste som gir like god kvalitet.

Videre er det viktig å huske at for bildesignaler og høyfrekvente signaler, så blir kvaliteten på kabelen viktigere desto lengre kabelen er.

Med bare 1meter kabel, så ville jeg gått for noe rimelig i første omgang (f.eks. den kabelen du nå har). Deretter kan du forsøke (deponere på) dyrere kabler og se om du får noen forbedring. Det er ikke noen vits i å betale dyrt for noe som ikke gir noen forbedring.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg håper du spøker... Monster er ganske trygt, javel, men det er vel ikke noen tvil om at du betaler mye for merket.
    Jeg spøker ikke, nei. Den tryggheten kan være kjekk å ha :wink:

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg er sikker på at man finner rimeligere kabler enn Monsters dyreste som gir like god kvalitet.
    Det er jeg også, men hvilken? Det er det store spørsmålet.

Hvis noen kunne si at akkurat DEN komponentkabelen, DEN scart-kabelen osv er like gode som den og den spesifikke kabelen fra monster hadde det jo ikke vært noe problem. Men en slik oversikt finnes ikke. Det er et eneste stort virvar. Det som imidlertid er fakta, er at monster er verdens største kabelprodusent og har livstidsgaranti på sine produkter, noe som i seg selv et er kvalitetstegn. Det er en kjennsgjerning at man betaler mer enn man strengt tatt behøver når man kjøper monster, men så er det også en kjennsgjerning at kjøper man monster kjøper man seg god kvalitet. Og det er nettopp derfor de selger i bøtter og spann

Mange vil heller legge noen ekstra hundrelapper på bordet for å være sikre på at de kan få noe av det beste som er på markedet, isteden for å ta sjansen på at noen av de andre utallige kabelprodusentene kan levere samme kvalitet til en litt lavere pris.

Trådstarter spurte om hva som var best, ikke hva som gav mest for pengene :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter spurte om hva som var best, ikke hva som gav mest for pengene :wink:
    Monster er ikke best. Men spørsmålet når det gjelder kabler ER faktisk hvor mye du behøver å gi for den overføringskvaliteten du ønsker. Etter min mening trenger du ikke den aller beste kabelen hvis du bare skal kable 1 meter. Snakker vi 10 meter så blir historien en annen.

Sjekk f.eks. http://www.goodwinshighend.com/cable.htm for noen ganske grisedyre kabler som sikkert gir marginalt bedre bildeoverføring enn de dyreste Monster-kablene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tenkes, men så er det dette med å drive å lete opp ting, sjekke om det faktisk er bedre osv osv da. Monster er et sikkert, om litt overpriset, kjøp

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tenkes, men så er det dette med å drive å lete opp ting, sjekke om det faktisk er bedre osv osv da. Monster er et sikkert, om litt overpriset, kjøp
    LITT...??? Fa.. i hel... om jeg betaler den prisen de skal ha her hjemme for Monster.

I USA koster en HDMI-kabel som du her hjemme må ut med 5 lapper for, $200, hvilket ikke er mer enn 1300 kroner.

Jeg skal bestille diverse denne uken for sending via en bekjent der borte. Skal ha både komponent, HDMI og overgang til DVI. Bare overgangen koster jo 500 her, og $20 der borte. Og det er snakk om nøyaktig samme varene, alt fra Monster.

Hva skulle vitsen være med å kjøpe ting her på berget???

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nesten i alle tilfeller anbefale Supra. Med mindre man er lottomillionær da. Jeg har ihvertfall bare positive erfaringer med disse, og har byttet frem og tilbake mellom Supra og andre dyre kabler uten noen nevneverdig forskjell i lydkvalitet. Bildekablene deres har jeg riktignok ingen erfaring med, men jeg ser ingen grunn til at de skulle være noe dårligere der. Supra er 'billig' også.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg vil nesten i alle tilfeller anbefale Supra. Med mindre man er lottomillionær da. Jeg har ihvertfall bare positive erfaringer med disse, og har byttet frem og tilbake mellom Supra og andre dyre kabler uten noen nevneverdig forskjell i lydkvalitet. Bildekablene deres har jeg riktignok ingen erfaring med, men jeg ser ingen grunn til at de skulle være noe dårligere der. Supra er 'billig' også.
    Hva da med en Monster komponentkabel på 15 meter til $210? Koster jo 4000 her...
    Supra i samme lengde koster rundt 1300, så da går jeg heller for en Monster Video 3 fra statene... :wink:

Dette er ikke prisjakt - bare en digresjon/agresjon over prisene her hjemme... :x

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart; kan man få kabler som koster veldig mye her i landet til en 'rimelig penge' fra utlandet, så er det vel smart å gå for det. Eventuellt kjøpe brukt, siden kabler sjelden blir mye dårligere med tiden(med visse begrensninger da...).

Det blir jo det samme med mange andre ting også; f.eks. importere ShengYa fra Kina iteden for å kjøpe Vincent her hjemme.

Kan også tenke meg at dersom SVS hadde hatt en Norsk importør/distributør, ville subene hatt like stor prisøkning eller mer som Klipsch høyttalere har når de kommer til Norge.

Men dersom man skal kjøpe nytt, og ikke har noen "smarte triks" på lager, vil jeg anbefale Supra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra BILDEkabler? det er det vi snakker om her..og en monster HDMI-kabel koster 1300-1400kr her, ikke 5000!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra BILDEkabler? det er det vi snakker om her..og en monster HDMI-kabel koster 1300-1400kr her, ikke 5000!
    Javel?
    Kan du da fortelle meg hvor jeg her i landet får kjøpt en 15 meter (50ft) HDMI-HDMI fra Monster (Monster HDMI M400) til den prisen...???
    Tror du er litt på viddene her... AVshop tar 1399 for én meter. Legger du derimot på 3400 blanke kroner så får du en på 15 meter.

Hvem pokker trenger en sånn kabel på stusslige én meter da mann.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger en på en meter. Du sa ingen ting om 15 meter i innlegget jeg refererte til.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får da Supra bildekabler også, f.eks. slik som disse.

Koster 348,- for en meter HDMI kabel med gullbelagte kontakter og sølvbelagte ledere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ingen garanti for at de er like gode som monster sine.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Monster du, så blir du fornøyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tenkt til noe annet, nei :P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er monster så bra da? Vi kjørte en test på monster mot en taiwan inc. kabel (coax) da jeg jobbet med kabeltv. Monster kostet 100 ganger så mye (7,- mot 699,-) og det var null forskjell. Monster er ikke bare oppskrytt, men latterlig overpriset også.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at lange kabler krever vesentlig bedre kvalitet, og at dette vil vises dersom man tester eksempelvis 12-15 meters lengder.

Ved korte lengder (1-2 meter) er det vel ikke spesielt mye å hente.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvorfor er monster så bra da?
    Monster er bra fordi de garantert oppfyller en del minstekrav. Det er ikke noe eksotisk ved dem, de pusher ikke grenser, de er ikke sære å matche. Monster er det trygge valget, og det er det du betaler for.

Men skal man ha god pris/ytelse framfor garantert trygghet, så må man være forberedt på å lete litt og forsøke ulike ting.

Mitt råd: Gå for det trygge valget: Kjøp en RIMELIG Monster-kabel, og ta deg deretter god tid til å finne ut hva som gir kvalitet for pengene av andre kabelmerker, da også ut fra DITT utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •