Hvordan redusere støy i skjerm fra kabel-tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan redusere støy i skjerm fra kabel-tv?

Jeg har i dag prøvd X1en jeg har skaffet meg på anlegget mitt. DVD kobler jeg via S-VHS og så skal jeg bruke VHS-spilleren min til tuner via kompositt tenkte jeg.

Men så dukket det opp et problem... gjør det ikke alltid det? Det er liksom aldri plug and play!

Skjerminga på tv-kabelen min bærer litt støy. TVen viser det ikke, men når jeg kobler den via VHSen viser projektoren horisontale, rullende striper. Stripene kommer i par og ruller med en fart på ca 10-15 sekunder per runde over bildet.

Jeg mistenkte først VHSen men fikk raskt utelukket den ved å koble DVDen til projektoren via kompositt. Da var det ikke støy. Så berørte jeg skjermen til en av de andre inngangene på DVDen med coax-skjermen fra tv-kabelen og da kom støyen igjen.

Så er spørsmålet mitt: Kan jeg på en eller annen fix måte filtrere ut denne støyen? Tenkte det kanskje var mulig enten ved å sette på et filter av noe slag eller separere skjermen fra vhs-en...

Finnes det noen ferdige produkter for slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usj... fant svaret etter litt søking... sorry.

For dere som sliter med det samme.... ev. brumming i høyttalere, se denne tråden.

Har inntilvidere koblet projektoren i en ujordet kontakt men skal kjøpe meg et galvanisk skille som f.eks. GS-01 etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... så ... her kommer enda et svar til meg selv... som et spørsmål til dere....

Er det noen som vet om det finnes noen billigere varianter av denne? Leter litt etter slike i USA men har litt problemer med å finne noen. Hadde jo også vært greit å fått tak i en i Norge...

300 per stykk er litt mye når jeg trenger 2. En til radio og en til TV.

Et annet alternativ er å bruke en skille-trafo på compositten ut fra VHSen.... f.eks. vha denne. Vil det duge? 2 fluer i en smekk...

Er det like greit å bare la anlegget stå ujordet? Receiveren kommer jo ikke en gang med jordet stikkontakt...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDRET:

Jeg kjøpte et galvanisk skille og fikk det ikke til å fungere, men det viste seg at grunnen var at jeg ikke hadde brukt en 75 Ohms kabel, men en vanlig audio signalkabel da jeg lagde antennekabelen.
    Så problemet er nå løst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •