DVI - Trenger jeg de fire pinnene rundt den flate?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI - Trenger jeg de fire pinnene rundt den flate?

Bestilte nylig DVI-HDMI overgang, samt DVI-kabel. Nå viser det seg at jeg nok har bestilt feil, for overgangen mangler inngangen for de fire som ligger rundt den flate. Er disse nødvendige, eller kan jeg bare klippe de av, og på den måten tvinge de til å passe? Noe sier meg at det er de pinnene som står for den analoge signalførselen, så de bør jo ikke være nødvendige.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI - Trenger jeg de fire pinnene rundt den flate?

Sitat Opprinnelig postet av electr0nique
    Bestilte nylig DVI-HDMI overgang, samt DVI-kabel. Nå viser det seg at jeg nok har bestilt feil, for overgangen mangler inngangen for de fire som ligger rundt den flate. Er disse nødvendige, eller kan jeg bare klippe de av, og på den måten tvinge de til å passe? Noe sier meg at det er de pinnene som står for den analoge signalførselen, så de bør jo ikke være nødvendige.
    Det er for analog ja. Du har nok bestilt en DVI-I kabel og ikke en DVI-D kabel. Overgangen har naturlig nok kun DVI-D kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på fakturaen, og så det var en DVI for digital og analog jeg hadde bestilt. Teit i gjerningsøyeblikket, kaller man det. Det store spørsmålet er derfor om det vil fungere. Pinnene er RGB og horizontal sync. Jeg har nå nappet de ut, så etter mitt hode, som egentlig ikke har peiling på dette, vil det nå fungere, siden de passer. Er jeg helt på jordet her?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på fakturaen, og så det var en DVI for digital og analog jeg hadde bestilt. Teit i gjerningsøyeblikket, kaller man det. Det store spørsmålet er derfor om det vil fungere. Pinnene er RGB og horizontal sync. Jeg har nå nappet de ut, så etter mitt hode, som egentlig ikke har peiling på dette, vil det nå fungere, siden de passer. Er jeg helt på jordet her?
    Det fungerer sikkert bra. Spiller ingen rolle om lederne ligger der i kabelen så lenge pluggen passer i overgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funket helt fint uten. Så var det å få windows til å forstå at den skal gi 1280*720 ut på DVI, istedenfor 854*etellerannet som den prøver på nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funket helt fint uten. Så var det å få windows til å forstå at den skal gi 1280*720 ut på DVI, istedenfor 854*etellerannet som den prøver på nå.
    PowerStrip fikser det.
    http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •