Rimelig kabel av god kvalitet! Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig kabel av god kvalitet! Hjelp!

Jeg har nytt HK anlegg, men jeg bruker det mest i stereo. Kablene jeg har mellom DVD/PC og receiveren er kjøpt på biltema, og de suser en god del. Eller støy som det heter.

Jeg har ikke uendelig med penger å legge i dette, kunne noen anbefale meg et bra og billig merke som har gode kabler med klar lyd uten støy?
    Helst ikke over 500 per kabel. Fra dvd til receiver er det phono begge ender. (Rød/hvit)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er PCen som støyer? Støy i lydkort er ikke akkurat uvanlig... Hvis du går for digital overføring istedet vil du sannsynligvis bli kvitt denne støyen (så lenge det ikke er HK-receiveren som støyer, da...)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er lydkortet, men for å presisere så er primært kabel fra DVD til Receiver jeg jakter etter. Når jeg først har lagt penger i elektronikk og HT så kan gidder jeg ikke å ha kleine kabler.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at du skal bruke dårlige kabler, men hvis du ser bort fra at kablene er billige: Er du sikker på at det er kablene som er skyld i støyen?

Slik jeg ser det, så har du symptomet "uønsket støy".
    Du sier at kablene "suser en god del", og konkluderer med at de må byttes.
    Det jeg vil fram til er begrunnelsen din for at kablene suser. Selv dårlige kabler er som regel kobber fra A til B, og introduserer ikke støy av seg selv. Uskjermede kabler kan plukke opp støy fra omgivelsene, men selv dette er det ofte mulig å gjøre noe med, kanskje bare ved å plassere signalkablene annerledes. Er det mulig at det er DVD/PC eller receiver som skaper suset? Er det andre apparater koblet til receiveren?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV, PC og DVD er koplet til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kabel-tv koblet til samtidig som pc'en ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til, og som du sikkert sikter til så blir det støy når jeg har begge i på likt. Er klar over det problemet så jeg har kun en i om gangen. Jeg har kjøpt meg en kabel. Kostet 350 for 1 meter. Merket tydelig forskjell fra den gamle. Mye bedre diskant og dybde. Takk for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha de i samtidig, så kan du kjøpe et galvanisk skille og sette på kabel-tv uttaket, dette koster ca. kr 300 og eliminerer problemet (det gjorde det ihvertfall for meg)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har anlegget koblet til både pcen å cd spilleren, cd spilleren lager ikke støy i det hele tatt. Men med pcen kan det være litt bakgrundstøy noen ganger. Selv har jeg ett dårlig onboard lydkort i pcen. Skal skaffe meg nytt snart da jeg syntes ikke det helt lever opp til mine forventninger. Så mest sannsynelig er det lydkortet ditt der er ne i veien med. Du får lydkort til pc som har veldig bra støyforhold. Men de koster litt penger. Ligger vel på 2k-3k for ett bra ett....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •