Kvalitet på monsterkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på monsterkabler

Hei,

Lurer litt på dette rundt kvaliteten på monsterkabler. I norge er de overpriset som bare det :x men man kan få dem på Ebay for en brøkdel av prisen. Betalte 240 spenn med porto for en 8.5 meter THX godkjent sub kabel fra USA. Kom i posten 5 dager senere.

Hvordan ligger disse ann sånn kvalitetsmessig hvis man ser bortifra blodprisen her i norge. Sammenlignet med feks supra biline eller lignende.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...e=STRK:MEWN:IT

På forhånd takk for svar

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten er jevnt over god den men som du sier meget overpriset her til lands. Supra Bl.a er rimelig i forhold til kvaliteten du får så det er nok et langt bedre kjøp..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet det var fler som hadde noen meninger om kvaliteten på monsterkablene. :?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - Monster har jo også profilert seg som kabler hvor man får mye for penga. Men jeg er ikke så sikker, ihvertfall ikke i Norge.

Et litt dårlig eksempel kanskje, men jeg var en tur på Lefdal(finnes ingen Hi-Fi butikker i umiddelbar nærhet) og skulle se om de hadde noen brukbare digitalkabler. De hadde den billigste Monster serien, og tech+line.

Tech+line versjonen var dobbelt så tykk som Monster kabelen, og med stor og fin metall RCA plugg. Monsterkabelen var tynn i forhold, og var plast helt frem til selve kontaktflaten(støpt plast hele veien frem). I tillegg kostet tech+line kabelen minst en hundrings mindre(for en meter).

Dette i seg selv sier kanskje ikke så mye - tykkelse og plugger behøver jo ikke nødvendigvis å si noe om kvalitet på signaloverføringen. Men det er liten tvil om at jeg følte at jeg fikk mye mer for penga med tech+line kabelen enn jeg hadde fått med Monster kabelen.

Hvordan Monster gjør det i sammenligning med andre kabler i det øvre prissjiktet vet jeg ikke. Har noen ganske dyre Monster Video komponentkabler, men jeg har ingenting å sammenligne med.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten er vel grei nok, men tech-link gir mere for pengene fant jeg ut etter å ha kjøpt en scart fra de til ca 400 kr en gang, meget god kvalitet følelse, har selv en Monster MV3 scart nå og den er bedre en tech-linken igjen koster en del mere da :wink:

Hadde prisene vært mere lik de i USA hadde prisen i Norge ikke vært for høy heller iforhold til konkurenter er min mening.

De har jo også "livtidsgaranti" som vil si at man får ny kabel skulle den andre god istykker ved vanlig bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke klar over at man kunne faa Monster kabler billigere utenlands,trodde igrunnen at det var som med CD-plater ,altsaa omtrent samme pris uansett hvilket land man er i.
    Jeg kjőpte jo 2 meter component kabel til den nette summ av 800 kroner..
    Har ikke faatt brukt den enda,da jeg fant ut at DVD spilleren ikke hadde component ops:
    Bruker S-video no,og prosjekterer paa murvegg....og synes kvaliteten er bra ! ...men maa nok kjöpe component dvd snart...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster har hatt problemer med impedanstilpasningen på nær sagt alle kabeltypene de har. Det fører til svært store avvik i klangbalansen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noen god nyhet for dette heller overprisede merket. Dette skremmer hvertfall meg bortfra Monster. Men jeg prøvde noen Monster høytalerkabler i M klassen som tilhørte en kompis av meg. Og jeg må innrømme at det var en merkbar forbedring fra mine Tech+Link kabler. Merket at diskanten ble mindre "metallisk". Men jeg tror likevel jeg vil satse på noen Supra Rondo 4x2.5 som min nye høytalerkabel.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Monster har hatt problemer med impedanstilpasningen på nær sagt alle kabeltypene de har. Det fører til svært store avvik i klangbalansen.
    Impedanstilpasning på analoge signalkabler og høyttalerkabler?

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Tech-link og en Monster 1m antennekabel, like bra bilde men Tech-Link`en koster bare halvparte.

De THX godkjente koster også litt ekstra bare for at det sakl stå THX på dem, uten at de er no bedre?

THX er ikke alt her i verden!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne impedanstilpasningen, vil den ha noe å si på videokabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tech-link serien som man får kjøpt på Elkjøp er meget gode kabler. Som alle andre slike kabler er de likevel også overpriset (svært høye kalkyler) selv om de er vesentlig billigerere i utsalg en f.eks. Monster. Prut ivei !!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ser gjerne at du utdyper det der littegrann

Er dette et problem med M-serien til monster også?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monster kabel

Jeg brukte Monster antennekabel og hadde elendige bilder. Det viste seg at kablene ikke er godt nok "skjermet" slik at signalene i "lufta" inteferte. Kjøpte så en billig kabel og fikk bra bilder. ALDRIG mer Monster for meg. Når man kjøper dyre kabler må man forvente at de er skjermet bra nok.....da hjlper det jo ikke hvor gode kabelenene er uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •