Kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel?

Hei.
    Har akkurat bestilt meg min første prosjektor: en Panasonic AE 700, men jeg lurer litt på hvilke kabler jeg trenger. Skal koble til pc, xbox og tv.
    Må jeg ha mange kabler, eller kjøper jeg en boks der jeg plugger alle kildene i og går med en til prosjektoren?
    Hvor mye vil en brukbar kabel koste? (Bør vere ca 10m)

Skal også bestille lerret. Noen som har et forslag? Helst ett som ikke koster så alt for mye. Var på en hifibutikk og forhørte meg, men de sa at jeg helst skulle ha ett lerret med gain 1.3, iallefall ikke mindre enn 1.2. Dette sier meg ingen ting, men de sa det ville koste omtrent 10000. (ca 2*2m) og det var ikke helt det jeg hadde planlagt...
    Ser at mange bruker ikea "lerret", er det noe å anbefale? eller er det bare som en nødløsning?

Mvh Geir

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kabel?

Sitat Opprinnelig postet av GeirE
    ....må jeg ha mange kabler, eller kjøper jeg en boks der jeg plugger alle kildene i og går med en til prosjektoren?

..... men de sa at jeg helst skulle ha ett lerret med gain 1.3, iallefall ikke mindre enn 1.2. Dette sier meg ingen ting, men de sa det ville koste omtrent 10000. (ca 2*2m)
    Så enkelt er det normalt ikke å få til en kabel opp til pj, kommer an på ditt krav til bildekvalitet. Fra PC'n gir DVI beste bilde, fra xboks med overgang får du komponent og fra TV (avhengig av tuner) må du som regel klare deg med s-video :wink: Så spørsmålet blir om du kan godta dårligere bilde på noe av kildene eller 3 kabler til pj :wink:

Kjøper du Ikea så kan du senere kjøpe et lerret som passer bedre når du får litt erfaring og derfor vet bedre hva du skal se etter. Greyline lerret er ofte 0,8-1,1 i gain mens hvite er 1,0-1,2. Å kjøpe 2x2 meter er bare tull når du har 16:9 pj så kjøper du 16:9 lerret :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden primært handler om kabel, flytter jeg den til riktig kategori. For å få bedre respons på lerrets biten kan du med fordel lage en ny tråd under "Lerret".

Takk,

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •