Noen som har testet denne? KA Skjermkabel 10m på komplett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har testet denne? KA Skjermkabel 10m på komplett?

Noen som har denne. koster ca 410 kr for 10 m.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...4&GrpID=9&s=pl

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en tilsvarende, men 15m lang. Bildet fra PC til proj blir ganske bra, men hos meg får jeg en skygge av alt på skjermen ca ti piksler til høyre. Dette synes best rundt ikoner på skrivebordsbakgrunn og på musepekeren. Under film og spilling kan jeg ikke si jeg ser det, men vet jo at det er der.

Nå ligger deler av min kabel i en kveil, og det er mulig dette har noe å si. Men dersom dette er årsaken til skyggene vil jeg uansett påstå at kabelen er for dårlig skjermet.

Kan hende andre har andre synspunkter... jeg vurderer ihvertfall å lage en selv etterhvert for å se om det blir bedre.

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok en gang nevnes at jeg har en 15m kabel av samme type, og jeg får ingen feil med min. Kan ha noe med skjermkort, oppsett og mottaker.. (henholdsvis Geforce4 ti4400,1152x864@85Hz, philips garbo)
    .. uten at det sa for mye, så vil jeg iallefall påstå at her er det mulighet for tweaking, om du får skygger.. en har kanskje ikke like gode muligheter til å gjøre som en vil i windows, men i linux kan man det.. (med mulighet for skade.. i værste fall.. :shock: )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 20meteren fra Komplett. Ikke noe problem i det hele tatt. Bildet sitter som støpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar

Har bestillt på ikt nett her lokalt der kosta den 440 for 10m , men da slipper jeg porto. får den i morra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som har så j...a uflaks med alt jeg kjøper? Hvorfor for jeg skygger av ikonene hvis ingen andre får det?

Aaaargggh!!

:evil:

Newcomer HAYFAY sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer den kabelen der selv jeg. Har en primare V25 og den har xvga utgang. Prøvde den sammen med X1 med medfølgende Vga kabel. Og må bare si STEIKE for et bilde jeg fikk!

Hvis denne kabelen holder mål er det jo liten vits i å betale 5-600 dollar for en monsterkabel i vga.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 10m fra Komplett i går. Ble helt perfekt bilde fra et ATI-kort til en SP4800. 800x600, 60Hz. Høyere oppløsning og frekvens er nok mere følsomt for støy.
    Men med det samme jeg koblet til ble jeg kjempeskuffet. All teksten var diffus og grøtete. Viste seg at jeg hadde stilt såvidt på keystone, til 49. Når jeg satte tilbake til 50 var hver pixel klar.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Er det bare jeg som har så j...a uflaks med alt jeg kjøper? Hvorfor for jeg skygger av ikonene hvis ingen andre får det?

Aaaargggh!!

:evil:
    Hvilken oppløsning ?

Høyoppløsning med høy oppdateringsfrekvens krever mere av kabelen din.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Jeg kjøpte en 10m fra Komplett i går. Ble helt perfekt bilde fra et ATI-kort til en SP4800. 800x600, 60Hz. Høyere oppløsning og frekvens er nok mere følsomt for støy.
    Men med det samme jeg koblet til ble jeg kjempeskuffet. All teksten var diffus og grøtete. Viste seg at jeg hadde stilt såvidt på keystone, til 49. Når jeg satte tilbake til 50 var hver pixel klar.
    Hva om du kjører opp oppløsningen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Hva om du kjører opp oppløsningen ?
    Projektoren har ikke større. Kan teste på den andre PC'en og monitoren, men det blir ikke helt sammenlignbart.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det jeg i allefall kan bekrefte er at lengde og frekvens er nøkkelen. 10 m er greit og sikkert i moderate oppløsninger. Jeg har CRT som kan kjøres opp til 1920x1080 (og sikkert over det også) og valgte å bestille en kabel hos Hallvard Saus på 12m av ypperste kvalitet (HD15-5xBNC dog) og det kostet... dvs 1800 kr. Er sikker på at det var verdt det i mitt tilfelle, men i en 800x600 konfigurasjon faller det seg nok annerledes ut.

Uansett kan du aldri få FOR GOD kabel når det gjelder video (pga av at det er analogt) bare for DÅRLIG.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke å anbefale å ha en kabel i en kveil! Det gir store sjanser for skygger! Signaler som går i kabelen får god muighet for å hoppe tilbake i kabelen, pågrunn av kveilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Jeg har CRT som kan kjøres opp til 1920x1080 (og sikkert over det også) og valgte å bestille en kabel hos Hallvard Saus på 12m av ypperste kvalitet (HD15-5xBNC dog) og det kostet... dvs 1800 kr. Er sikker på at det var verdt det i mitt tilfelle, men i en 800x600 konfigurasjon faller det seg nok annerledes ut.
    Jeg kan garantere deg at dette er en mye bedre kabel enn VGA kabelen.

Jeg har testet billigeVGA kabler mot Hallvar sine, og det er ingen tvil om at det er mindre støy og skygger med den som Hallvar lager.

Det er stor kvalitetsforskjell på projectorer også, med din CRT er det viktig med høy kvalitet på kabelen for den kan vise mye detaljer og sylskarpt bildet.

En billig LCD eller DLP har ingen mulighet til å vise det samme detaljerte og skarpe bildet og dermed blir ikke forskjellen så stor på disse når du bruker billige kabler.

Konklusjon: Billig utstyr billige kabler og dyrt utstyr dyrere kabler!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •