Alt for tynne kabler i høytaler?...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alt for tynne kabler i høytaler?...

Da jeg har om dagen stakk hånden inn gjennom bassporten på høytaleren min (litt nysgjerrig er man jo.... =)) fant jeg ut at kablene inne i høytalerne var ekstremt tynne. Da begynte jeg å tenke.... en kjede er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd blir det jo sagt. Kan jo ikke da være vits å legge så mye i kabler da kablene fra terminalen til elementet ikke er av samme kvalitet.

Er sikkert jeg som har misforstått noe siden jeg ikke har hørt noe om dette "problemet" før. Forklar meg.....

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er mange høyttaler produsenter som sparer det det er mulig. Det er ofte litt tynne kabler inne i høyttalere.

Det er mulig det har noe for seg å bytte spesielt om det er en høyytaler med stor bass element 10" som trennger mye effekt. Det viktigeste er at det er godt loddet og at kalbene er av OFC (oksygen fri cobber). Det skader ikke om den har 2,5-4,0 kvaderat tykkelse. Jeg hadde ikke lagt formye vekt på det, men om du tror det hjelper skader det ikke å bytte. Du bør ha litt lodde ferdigheter og rett utstyr før du bgynne å lodde det er lett å brenn printplaten om det er det på delefilter.

Klipsch Refrence serie har monster på innsiden, om det er en slags triks eller ikke kan diskuteres.

Det er mulig jeg gjør noe med mine høyttalere, men jeg har ikke vurdert det enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •