Subwoofer kabel ?????? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    dansken:regner med du skal koble fra sub ut på yamahaen din. da trenger du kun en kabel til subben. om du bruker y ledd spiller ingen rolle, lyden blir lik. men med y ledd blir signalet inn i subben 6db høyre og du må da skru ned nivået tilsvarende på selve subben. ikke noe mer hokus pokus enn det

Åssen kan du si at det spiller ingen rolle om han bruker Y ledd eller ikke ? De som selger kabler feks ljudia sier at du MÅ bruke begge inngangene på sub, det er derfor di er der.
    Jeg kjøpte meg supra kabler til mine 18" Velodyne,og Ljudia ville ikke sende meg 1 kabel til hver sub, for det var nesten bortkastet, samtlige subber de hadde inne for test spillte
    MYE bedre med 2 kabler inn i sub.

Sitat Opprinnelig postet av eXa
    med y ledd blir signalet inn i subben 6db høyre og du må da skru ned nivået tilsvarende på selve subben...
    Det blir vel 3db lavere signal inn i sub visst han bruker Y ledd :?:

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok mye og si hvilken sub det er snakk om. På min litt halvgamle Yamaha hjalp det betraktlig på nivået og kontrollen med Y-ledd. Denne har ingen mono inngang men kun left og right.

Andre, eller subber med dedikert monoinngang, vil fungere alt etter hvordan inngangstrinnet er laget/konstruert.

Når det gjelder egne og definerte subkabler er dette 100% sikkert en salgsgimmik spør du meg. (om du ser bort fra det åpenbare at det kun er 1xRCA istedenfor 2x)

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen kan du si at det spiller ingen rolle om han bruker Y ledd eller ikke ? De som selger kabler feks ljudia sier at du MÅ bruke begge inngangene på sub, det er derfor di er der.
    det er jeg ikke enig i. at det er to innganger der er for de som har stereoforsterkere ol der det ikke er egen sub utgang. litt teit å bare ta bassen fra f.eks høyre side?
    mange som lager subb skriver i manualen at hvis monosignal benyttes bruk høyre inngang, f.eks.

at ljudia prøver å prakke på deg dyrere kabler bryr jeg meg lite om.
    sikkert noen som tror subben spiller bedre fordi signalet inn blir litt høyere

det er sikkert 3db husket bare ikke helt i farta.

men at y ledd kan benyttes for å hindre innstråling av støy, kan godt stemme, men hvor mye støy som ingangen plukker opp varier nok en del. men sikkert ikke dramatisk mye uansett

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="eXa"]

at ljudia prøver å prakke på deg dyrere kabler bryr jeg meg lite om.
    sikkert noen som tror subben spiller bedre fordi signalet inn blir litt høyere
    Ljudia prøver ikke å prakke på meg dyrere kabler tull å tøys.Jeg bestillte først 2 kabler en til hver sub (sa til ljudia at jeg hadde bare en sub (siden di ikke ville sende meg mindre enn2)
    Hadde en input en stund og merket at bassen var der men noe var galt.
    Da bestillte jeg to identiske supra kabler til, slik at jeg da fikk 2 stk input til begge subbene,resultatet ble bare så myye bedre,helt konge.Vil vel tippe jeg fikk 40% mere bass.
    Altså har du 2 input så skal begge disse brukes for å få best mulig bass. Mine subber gikk også mye dypere med 2 input. + at jeg kunne stille mye høyere gain og med full kontroll i forhold til før.
    På Ljudia hadde de provd dette på merker som Klipsch,Velodyne,Yamaha og mange flere,fellesfaktor for alle subbene var at ALLE spillte mye bedre med 2 input... :wink:

Kan også nevne at Monster er kommet med nye kabler til sub det er en pakke med eks kabel på 5m og et Y-ledd...Du monterer Y leddet på sub åså bruker du 1 kabel derfra til decoder,en venn av meg har den på en Cerwin sub,og vi tok bort Yleddet nå nettop og resultatet ble : fryktelig mye mindre bass og vi fikk støy som aldri hadde vært der før...
    brrrrr vi fikk på begge kablene igjen fortere enn svint,og fikk godlyden tilbake :wink:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •