Komponentkabler og Scartkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponentkabler og Scartkabler

Jeg skal koble DVD og Canal Digital Decoder via forsterker og videre til projektor (ae700). Koblingen er komponent fra DVD og Scart fra CD Decoder med Scart/komp. konverter inn i forsterker. Skal bruke 15m Supra komponent fra forsterker til projektor (progr scan fra HK DVD25).

Spørsmål:

1) Komponent kabel mellom DVD og forsterker: Vil jeg få vesentlig forringelse i bildet ved å bruke 1m Real komp.kabel til ca kr 200, og er det verdt de ekstra kr 400 å kjøpe Supra kabel ? (det er jo Supra jeg bruker fra forsterker til projektor)

2) Scart: Er det stor forskjell på Scart kabler ? Har en scart kabel til ca kr 100. Skal bruke scart fra CD Decoder inn i konverter og komponent fra konverter inn i forsterker. Skal bruke dette til å se en og annen fotballkamp på stort lerret.

Jeg er helt grønn når det gjelder kabler ops: , og har derfor til nå stort sett kjøpt Monster for å være på den sikre siden. Men Snickers Is har gitt klar melding om at dette er "bortkastede penger". Kan jeg derfor spare kr 500 pr kabel ved å kjøpe Real, gjør jeg selvfølgelig det.

PS Jeg er ikke interessert i å lodde og mekke kabler selv !

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen kabel guru er jeg IKKE, men har alltid tenkt at "ingen skjede er sterkere en det svakeste ledd". Så har alltid kjøpt kabler som har kostet mer en det folk mener jeg burde legge i et kabel sett, med untak av noen kabler fra Monster Cables så er jeg foreløpig svært fornøyd. Tror at det som skiller en god kabel fra en dårlig kabel, først og fremst er kontaktene og loddepunktene i kontakten. Jeg pleier å åpne et kontakt hus før/etter jeg kjøper kablen, for å se om loddingen ser bra ut. Kabler med "sveisette" kabel hus, kjøper jeg av prinsipp ikke.

Er godt fornøyd med kablene fra Supra, de virker godt dimensjonert og har solide kontatker. Eneste minuset er at Scart kabelen er veldig stiv og rimelig håpløs å bøye, men det er egentlig bare småplukk. Skulle jeg kjøpt Scart kabel i dag, så tror jeg at jeg hadde valgt den nye "flate" fra Qed. Den virker både solid og har et smart design:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...el.htm?id=6078

Når det gjelder den component kabler, så er jeg også helt grønn. Men tror ikke det ville være dumt å ha samme kabel i hele signal veien, men som sagt bare min personelige mening.

Lykke til videre i det lille helvette som heter kabel valg..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •