Digitalt: Coax eller optisk - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Newcomer Falukorv1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forstår ikke dette...

For meg virker det som om lyden transporteres ved hjelp av enkle protokoller uansett om du bruker coax eller fiber. Blir det en bit feil hos meg, virker det som om forsterkeren kutter lyden i ca. et halvt sekund. Regner med at dette er pga datapakke-feil, slik at den forsterkeren må vente på neste korrekte pakke før lyden igjen. Kan provosere frem dette med dårlig kabel og skape støy. Selvfølgelig kan jeg ikke høre eller om enkelt-bit mangler i lydbildet, men har en skulle tro at de bruker en eller annen slags protokoll.

Bruker du nettbank for å overføre 115,58 til mora di, så blir det nøyaktige beløpet overført til akkurat din mor, uansett hva slags kabel du benytter (optisk, coax, wireless eller kobber) Alt annet ville være jo være skummelt.

Bare lurer...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle digital-debattene går alltid tilbake til argumentet PC. selv om det er noe helt annet
    tror det står noe om det her
    http://www.digido.com/portal/pmodule...der_page_id=52
    http://www.digido.com/portal/pmodule...der_page_id=28

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    einis, mente du nå at PC-argumentet (hva det nå er) var dårlig? De linkene dine sier iallefall at jitter er den største årsaken til dårligere lyd, og dette skyldes dårlige drivverk. Kabler har ikke noe å si står det, fordi en god DAC vil benytte et buffer og håndtere jitterfeil. Er helt enig jeg, en CD-rom til en hundrings leser alt ut perfekt, kabler får man billig og uten datatap (men eventuelt jitterproblematikk ved lange strekk) og en god DAC som nevnte Benchmark DAC1 fikser jitterstøy utmerket. Da er det vel bare å kjøpe en god DAC og koble opp mot PC'en

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •