Y-ledd++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Y-ledd++

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Y-ledd++

Heisann.

Jeg har en embla pre-one og her er som siger bare en inngang for effektrinn, ka er det beste og bruke "i mellom" slik att jeg kan kopple mine 2 parasound hca -1000- effektinn til uten at kvaliten forringest alt for mye..??..y-led? kanskje..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tom, lenge siden du har vært innom nå

Mener du audiosignalet? Da er det vel flere enn 1 utgang på forforsterkeren?! Skjønner ikke helt hva du mener med inngang for effektforsterker på pre'en. Hvis du ikke mener trigger/powercontroll da? Har dessverre ikke kjennskap til Embla, men hvis du bruker ett y-ledd så blir det jo mono. Kan du utbroddere litt :|

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Y-ledd++

Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Heisann.

Jeg har en embla pre-one og her er som siger bare en inngang for effektrinn, ka er det beste og bruke "i mellom" slik att jeg kan kopple mine 2 parasound hca -1000- effektinn til uten at kvaliten forringest alt for mye..??..y-led? kanskje..
    Jeg antar du mener UTGANG for effektrinn?

Det finnes phono(RCA) y-ledd ja, disse kan du fint bruke til å dele signalet slik at du får fordoblet utgangene dine, skal begge effektforsterkerne dine kjøres som stereoforsterkere (kjenner ikke hca 1000), så må du passe på at du kjører en kabel fra hver y-deler til hver forsterker da, så du ikke ender opp med to venstre kanaler til den ene forsterkeren og to høyrekanaler til den andre
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang Y-ledd;)

Jeg skal brokople 2 stk hca-1000 og så har bare emblaen en inngang for effektforsterker og nå har jeg "nesten" kjøpt meg en "para" til og jeg er faktisk godt fornøys med embla pre one fordi om jeg har lest noen negative kommentarer, men uansett har jeg 2 stk para så er det en small sak og kjøpe en bedre for-forsterker og få maksimalt ut av mine Klipsh Sp1--har forresten byttet diskanter og tatt bort hornene og lydmessig sett så kjenner jeg ikke Klipshan igjen...takker for svar :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei;)

jeg skal kjøre hver forsterker som monoblock..jeg er litt usikker på denne type kopling og bruk av y-led..men jeg må jo ha 2 stk y-led.. og kople en på hver inngang på emblaen går jeg ut i fra?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HCA 1000 er jo klar for brokobling.Slå over brokoblingsbryteren,koble signal inn på right input og koble høyt. mellom begge + polene.
    Dette står forklart i manualen.Har du ikke den, kan du laste den ned
    www.parasound.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •