Subwoofer kabel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mente ABX-utstyret jeg da. Og hva ble resultatet? Hvor mange deltok? Hvor mange forsøk? Og hva var p?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster interlink subkabel, HT Pro Silway 2 og RG59. Vi var 4 stk. som testet, husker ikke hvor mange frem og tilbake-alle noterte mens en av mine kameraters stesønn byttet, jeg hadde 100% treff, de andre mellom 95 og 100%!

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster interlink subkabel, HT Pro Silway 2 og RG59. Vi var 4 stk. som testet, husker ikke hvor mange frem og tilbake-alle noterte mens en av mine kameraters stesønn byttet, jeg hadde 100% treff, de andre mellom 95 og 100%!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerats stesønn tilfredstiller ikke akkurat kravene til en abx-test. Men med 100% treffsikkerhet er det alikevel imponerende. Men det viktigste er hva p var. Hvis vi ikke vet p er ikke resultatene nyttige for noen andre enn dere selv. Og kanskje ikke så nøyaktige for deres egen del heller.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt tester i 12 år-har alltid hørt forskjeller-det er nok for meg og mine venner- ^p verdien er sikkert ikke høy nok, jeg prøver ikke å overbevise skeptikere da de vil finne feilkilder unasett hva vi gjør-poenget er at vi hører forskjeller og evt. kjøper de vi syns låter best hvis vi mener de er verdt prisen-dermed er det IKKE sagt at dyrt alltid er best!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører man en ABX-test slik som den skal gjøres, må skeptikerne bare spise hatten sin, så jeg synes det er synd at dere ikke gjør det skikkelig. ABX-testing regnes jo som en bombesikker måte å teste hypoteser på i andre forskningsmiljøer, så hvorfor skulle skeptikere i audiobransjen tvile?

Og er man redd for at man ikke klarer å skille to ting i en ABX-test, så skal man huske på at en ABX test IKKE kan bevise at det ikke er noen forskjell. Den kan KUN bevise at det finnes forskjell.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det WP, men det tar for lang tid og for mye arbeid for noe JEG ikke trenger da jeg er overbevist-det var også poenget med det hele.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål fra en "kabel-dummy": ops:

Er det greit å bruke en Biltema "Signalkabel RCA. Dobbeltskjermet kabel med gullpletterte kontakter" som subwoofer-kabel? Eventuelt komplettert med "Y-adapter RCA. Dobbeltskjermet kabel med gullbelagte kontakter. 1 hunkontakt til 2 hankontakter" for å "fullkoble" sub'en?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spørsmål fra en "kabel-dummy": ops:

Er det greit å bruke en Biltema "Signalkabel RCA. Dobbeltskjermet kabel med gullpletterte kontakter" som subwoofer-kabel? Eventuelt komplettert med "Y-adapter RCA. Dobbeltskjermet kabel med gullbelagte kontakter. 1 hunkontakt til 2 hankontakter" for å "fullkoble" sub'en?
    Har snust litt på de der selv, siden Biltemas "toppmodell" har så sinnsykt stive RCA-plugger. Kommer nok til å ta med meg et par neste gang jeg er innom. Når det gjelder y-adapteren kjenner jeg den ikke, men tviler på et den er spesielt dårlig. Bassignaler har jo ikke spesielt høy båndbredde heller. Man hva skal du med en "dobbel" signalkabel til subben? Enkeltkabel og Y-ledd bør jo holde i massevis. Men signalkabelen kan sikkert splittes i to uansett, så har du en subkabel å gi bort i julegave!

Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, det burde gå helt greit, og jeg ser ingen grunn til at dette skulle bli noe dårligere enn f.eks. dedikerte sub-kabler fra Monster.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker...he he tanken var selvsagt å splitte signalkabelen i 2 slik at jeg kan få 1 kabel til hver av de 2 sub'ene jeg bruker.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •