Hei

Har nettopp fått i hus en komponentkabel som jeg kjører fra min pio 575 dvd-spiller til proj AE300. Bilde blir bra det. Og sammenlignet med monster scart som jeg kjørte før er det muligens en ørliten forbedring i skarphet..eller detaljer om man vil. syntes furene i ansiktene på folk (spes ringenes herre) kommer en smule tydeligere frem. kjører prog scan så klart. Det står at kilde er 625p under options på min AE300.

Men en ting er litt uklart for meg. med en gang etter jeg byttet fra scart til komp prog scan så syntes jeg kanskje at bilde liksom hakket ørlittegranne ved noen scener. Dette har jeg egentlig sluttet å legge merke til, men jeg lurer bare. Kan man oppleve litt "lagg" med prog scan komp i forhold til scart RGB? Elelr er det bare meg som tolket den økte skarpheten (alt. oppløsningen) som ørlitegranne lagging i forhold til scart RGB?

Jeg er uansett svært fornøyd med bilde jeg får nå, uten at jeg kan si med sikkerhet at bilde er bedre liksom.

Men nå kan jeg ihvertfall endelig kjøre scart RGB fra dekoder til projektor slik at det blir optimalt bilde også her. Før kjørte jeg vanlig kompositt video gjennom scarten til projektor fra dekoder (via min gamle dvd-spiller som hadde scart kompositt-inn inngang) og dette ble egentlig ganske dårlig med "blødende" farger...