Komponentkabel til BenQ PB6200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponentkabel til BenQ PB6200

Hei!

Jeg tenkte å bytte ut komponentkabelen min med en som er bedre. Spørsmålet er da om jeg vil kunne regne med å få noe bedre bilde, da jeg uansett må benytte en adapter fra komponent til vga-inngangen på prosjektoren. Og kvaliteten på adapteret bestemmer kanskje kvaliteten til slutt? Og hvordan er det med prosjektorer med vga inngang? Er det ikke slik at de "pinnene" som en vga kontakt består av, er så tynne at det uansett ikke vil hjelpe med en bedre komponentkabel...? Eller vil kabelen som er 10 meter plukke opp støy og greier på veien til prosjektoren, slik at en god kabel likevel vil lønne seg?

Jeg har lagt ved et bilde som viser hvilke kabler jeg kjører med i dag, som dere ser er det det dårligste man kan komme... med vanlige lyd-kabler fra Elkjøp... og en komponent-vga adapter som nok er en helt vanlig standard sak...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en slik kabel fra http://www.nettdata.no/ på 8 meter! Virket som det var god kvalitet på den.. Her slipper du også bruk av adapter!

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er det med forholdet vga kontra ekte komponentinngang...? Er det ikke slik at de små vga-pin'ene vil medføre en kvalitets-degradering uansett...sammenlignet med ordentlig komponent..?

Det du nevner om egen kabel med "innebygget adapter" blir ikke aktuelt da jeg allerede har fått en jeg kjenner til å lage en supergod komponentkabel som jeg senere skal benytte på en ny prosjektor (skal ha både dvi og komponent til den nye prosjektoren den dagen jeg skal kjøpe det..., fordi noen filmer gjør seg bedre med komponent, særlig litt eldre produksjoner...).

Spørsmålet er mere om forholdet rundt vga inngangen og om det faktisk vil bli noe bedre å bruke den gode komponentkabelen allerede med den eksisterende prosjektoren...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •