kimber vs. supra

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kimber vs. supra

jeg kjøpte meg et par kimber hero 0,6m rca interconnects her forleden på lobh. fikk den til 695 (halv pris) grunnet salg.
    før brukte jeg supra eff-isl interconnect mellom pre og amp.

nå har jeg skifta fra supra-kabelen til kimber-kabelen, men saken er at jeg hører ekstremt lite forskjell!

tok en ab-test forleden og hadde en kompis over. spilte samme cd-en (katthult - labrador) endel ganger, og klarte ikke å høre hvilken kabel som var kobla til.

hva er "feilen"?

1. mine ører er hørselskadde og klarer ikke å plukke opp nyansene i lydbildet
    2. kimber-kabelen er ødelagt/skadet/brukt
    3. annet?

det er en ganske vesentlig prisdifferanse her. kimber'n koster 1390 kr, mens supra'n koster 785 kr. kimber'n har wbt-plugger, mens supra'n har ppsl-plugger.

noen som har noen tips?
    burde jeg heller bruke den ene kimber'n som en analog signalkabel kobla opp mot en cd-spiller/multispiller? egner den seg bedre til det?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er "feilen"?
    Det er sikkert ingen feil. I utgangspunktet synes jeg forskjeller mellom kabler er overdrevet, ihvertfall når begge skal være bra. Sannsynligvis var det heller ingen vesentlig forskjell mellom de to kablene du testet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    that's it? så enkelt? ingen i folk på forumet her som har hero signalkabelen og kunne tenkt seg å utbrodert litt om lydinntrykket?

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en ganske vesentlig prisdifferanse her. kimber'n koster 1390 kr, mens supra'n koster 785 kr. kimber'n har wbt-plugger, mens supra'n har ppsl-plugger.
    Jeg synes ikke 600 kr er en så stor differanse at men kan forvente seg kabler i en annen klasse. Supra har vel også et rykte på seg for å være mye kabel for pengene, så det ligger kanskje noe i ryktene?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: kimber vs. supra

Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    !

2. kimber-kabelen er ødelagt/skadet/brukt

En kabel som ikke tåler bruk er vel ikke å anbefale. Jeg regner med at det du hører er at når man har kabler av en viss kvalitet er det lite å hente på oppgraderinger. Spar heller pengene til oppgradering av kilden om du er misfornøyd med lyden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •