DVI til HDMI - kabellengde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI til HDMI - kabellengde

Har lest at man kan slite med signalkvaliteten når man bruker DVI-kabler over 10 meter. Jeg har tenkt å koble DVD-spiller med DVI-utgang til projektor med HDMI-inngang og tenker å bruke en DVI-HDMI-adapter (Monster HDMI->DVI) på DVD-spilleren og en 15 meter lang HDMI-kabel (Real Cable Evolution series) til projektoren. Er det noen som vet om de samme begrensningene for kabellengde gjelder når man bruker HDMI-kabel fra en DVI-kilde som i dette tilfellet? På forhånd takk!

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI til HDMI - kabellengde

Sitat Opprinnelig postet av edbOK
    Har lest at man kan slite med signalkvaliteten når man bruker DVI-kabler over 10 meter. Jeg har tenkt å koble DVD-spiller med DVI-utgang til projektor med HDMI-inngang og tenker å bruke en DVI-HDMI-adapter (Monster HDMI->DVI) på DVD-spilleren og en 15 meter lang HDMI-kabel (Real Cable Evolution series) til projektoren. Er det noen som vet om de samme begrensningene for kabellengde gjelder når man bruker HDMI-kabel fra en DVI-kilde som i dette tilfellet? På forhånd takk!
    Svarer vel ikke helt på spørsmålet men bruker Realcable Hdmi 15 meter og dvi overgang fra dvdspiller. Denon 2910- Panasonic 700. Funker bra det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI-DVI kabellengde

Har tenkt å bruke det samme oppsettet, men med en Denon 1910 DVD-spiller. Man bør vel gå ut fra at 1910 og 2910 har samme signalstyrke, om man da ikke skal være litt ekstra paranoid. Så jeg tar dette for et betryggende svar. Takk!

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å gjøre det samme som deg . Har du prøvd dette? Funker det grteit med en 15m kabel? Mulig jeg kan tyne det ned til en 10m, men det er greit å ha litt å gå på. Så hvis du synes det fungerer godt med 15m så tror jeg at jeg skal gå for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVI-HDMI

Nei, har ikke prøvd det ennå, men det ser ut som om det funker med en annen Denon-spiller, så da burde det vel gå greit! Med kabler er det alltid lurt å ha litt å gå på!

Lykke til!

Newcomer Perbear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil personlig anbefale en ferdig kabel av god kvalitet med DVI kontakt i den ene enden og HDMI i den andre ved lengder over noen få meter.

Ved å bruke ekstra overganger i tillegg til selve kabelen blir det flere ledd som skal overføre et HF signal på mange MHz. Det kan forårsake dårligere bilde av forskjellige årsaker (Bl.a. større demping av høye frekvenser samt mer refleksjoner pga manglende impedanstilpasning i HDMI til DVI adapteret - Dette vil resultere i tidsforskyvelse og deretter bitfeil i de binære data som HDMI/DVI kabelen overfører)

Kabel med DVI & HDMI kontakt for bruk mellom f.eks. HTPC og digital projektor finnes bl.a. hos AVshop

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=346

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •