Lang USB kabel...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lang USB kabel...

Er det noen som vet hvor lang USB kabel man kan ha.

I følge bruksanvisningen til min Action! kan jeg koble en USB kabel fra projen til pc, og dermed styre musepekeren vha en track-ball på fjernkontrollen. Burde være en glimrende funskjon til HTPC om det fungerer bra.

Ulempen er bare at pc'en står relativt langt unna projen, og da lurte jeg på hvor lang USB-kabel er det mulig å få tak i? Er det evt. mulig å lodde en selv?

Det er jo ikke snakk om vitale data og store mengder, kun for å styre pila, så det bør jo være mulig å benytte lengre kabler til dette enn vanlig dataoverføring.

Skulle hatt bortimot 15m for å kunne legge det pent. Vil det i det hele tatt fungere med en så lang USB kabel?

Fint om noen kan hjelpe, ettersom jeg synes denne funksjonen virker veldig grei.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

USB kan benyttes i lengder a 5 meter, deretter med forsterker mellom hver skjøt. Finnes kanskje noen "aktive" USB kabler som støtter lengre strekk...?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan være snill med deg, vi kan bytte projektor. Jeg har vanlig seriell mustilkobling på min Davis CinemaTen :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være slem, men tror nok jeg foretrekker å løpe noen kilometer hver vei isteden...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å lage en 15m USB kabel, men det ser ikke ut til at den fungerer. Fra projen til PC'en skjer det ingenting. Prøvde istedenfor med et kamera, og da detekterte PC'en at det var en ukjent USB-enhet tilkoplet. Med en kortere kabel derimot fant den kameraet uten problemer.

Noen som vet hva slags kabel som fungerer best dersom man skal lage en USB kabel? Kan man bruke skjermet cat5 til dette? Jeg bare prøvde med noen skjermede kabler jeg fant på jobben, som tydeligvis ikke var bra nok...

Hjelp...
    :roll:

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom over endel USB-skjøtekabler i forbindelse med et lydstudio som var lagt ned. Der var det skjøtet mange etter hverandre, så jeg tror ikke det skulle være noe problem. Men den pluggen i skjøteledingen er litt større, kanskje det ligger en liten forsterker der, som får strøm via USB-kabelen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg dropper USB-kabel for å styre PC via projen. Har bestilt IR-mottaker isteden, så satser jeg på at det går bra å bruke Girder til det meste. Følger forsåvidt med fjernkontroll også, så det blir uansett en grei løsning for en billigere penge.

Slipper jo å strekke ledning også, så da er alt fryd og gammen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •