Signalkabel til Arcam

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalkabel til Arcam

Hei, har noen noen gode tips til gode og nøytrale signalkabler mellom forsterkeren A90 og CD-spilleren CD82T, begge fra Arcam?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at disse skal være gode. Men det er bare hvis du vil unne utstyret ditt signalkabler til 2500kr.. Noe jeg mener det er værd å bruke på utstyret ditt..

http://www.pmaudio.no/index2.php4?me...produkt_id=134

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.500 kr er vel akkurat maks av hva jeg har tenkt meg.
    Kan noen fortelle meg forskjellen på de ulike kontakttypene - hva trenger jeg? (Jfr. Phono, Bullet Plug, Nextgen, samt XLR)

Hva med kabler som føres av Hi-Fi-klubben, Hi-Fi Center-kjeden, Oslo H-Fi Center eller andre i Oslo?

Så forresten en anbefaling av Infinite Resolutions høytalerkabler her på forumet - noen som har erfaringer med både høyttalerkabler og signalkabler fra denne Narvik-produsenten?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg nå Usher Rapport signalkabler fra Denon DVD2900 -> Arcam AVR 200 -> Arcam FMJ P35, to sett m.a.o.
    Har også testet med Arcam DV78, og det fungerte vel så bra, om ikke bedre.

Disse kablene er de som har fungert best i mitt oppsett foreløpig. Har tidligere hatt Nordost, XLO PRO, Supra EFF-I bl.a.

Med Usher Rapport får man fylden og detaljene i bånn samtidig som det er nøytralt og detaljert oppover. Diskanten er distinkt, detaljert og fin, men blir aldri for pågående.

Brukes på H400 og med Kimber 8TC høyttalerkabel.
    Høyttalerkabel og høyttaler spiller så klart inn på hvilke signalkabler du velger. Du bør først finne ut hva du savner/mangler før du velger kabel. Det beste er så klart å teste de ut på ditt eget oppsett før du bestemmer deg om det er mulig.
    Det bør være mulig å deponere hos de fleste seriøse forhandlere.

Hvert sett på 1m koster 2000 kr.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle meg forskjellen på de ulike kontakttypene - hva trenger jeg? (Jfr. Phono, Bullet Plug, Nextgen, samt XLR)
    Phono/RCA og XLR er kontakttyper. Bullet plug, Nextgen osv er merkenavn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Etter ti år i hjemmekinoland blir det spennende å endelig lytte til musikk igjen. Derfor er jeg også nesten helt amøbe på området.

Bedre høyttalere til Arcam-kombien blir neste prosjekt (skal nå bruke bakhøyttalerne i hjemmekinoen en stund - men burde kanskje forsøkt meg med de gode og litt gamle Patos Lyric 301 som jeg har i front...)

Blir veldig på sidelinjen i forhold til tema og seksjon her, men uansett: Helt sikkert mange som har gode lytteopplevelser med mindre høyttalere til Arcam - hvilke kan anbefales?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble positivt overrasket av Wireworld Atlantis signalkabler på min Arcam CD72/Arcam AVR200/Vincent SP996/JMlab Cobalt 816S-combo, og tenkte jeg skulle stikke innom Lyric Hifi og få et prisoverslag så snart jeg får ræva opp av stolen. Butikken ligger i Torggata i Oslo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •