Kobling Tara Labs høyttalerkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling Tara Labs høyttalerkabler

For et par år siden var jeg på Hifi klubben og kjøpte noen nye Tara Labs kabler til front og center høyttalerne og fikk en kar på Hifi klubben til å terminere de for meg. Det jeg oppdager i dag er at de er koblet på en litt rar måte til banan pluggene. Kabelen består av 3 blå, 4 blanke og en gjennomsiktig uten leder i. På den ene høyttaleren så er 4 blanke koblet til og 3 blå. Den andre er det brukt 3 blanke og 3 blå, den siste blanke med leder er bare kappet av. På den tredje høyttaleren er det benyttet 3blå samt 1blank (til minus) og 3 blanke til pluss. Hva er egentlig korrekt ?

Beklager den litt håpløse forklaringe !

Litt flaut å spørre om dette men, vet ikke hvordan jeg ikke har oppdaget dette før. Kan forresten ta bilder av kablene og terminering dersom det hjelper.

Dette er det som står på kabelen: "Phase III/TFA speaker cable with temporal frequency accelerator"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta noen bilder å legg ut her du

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tara Kabel

Jeg har sånne kabler. Følg pilene på kabelen. Høyttaleren i den enden pilen peker mot.
    -pol på HT = tre blanke. + pol på HT = tre blå pluss en blank.
    -pol på forsterker= tre blanke. + pol på forsterker = tre blå.
    Den siste blanke er kutta der kablene kommer ut av slangen. Den blanke som er kutta skal visstnok lede tilbakevendene strøm ut i intet. (Hmm), så du må jo passe på at den blanke som er kobla sammen med de tre blå på høyttalersiden er den som er kutta i den andre enden. Ellers så griller du forsterkeren din. Det skal sikkert være en spesifikk, ikke hvilken som helst av de blanke. Antar at du kan se det hvis dun kutter hele kabelen et par cm inne og ser hvordan ledningene er snurra.

theo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •