Høytalerkabler fra Clas Ohlson??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalerkabler fra Clas Ohlson??

Er det noen som kan komme med noen gode råd ang kabler? Har nettopp kjøpt Pioneer VSX-1014. Denne skal drive Dali Concept center og bak. Foran har jeg Dali 350. Har funnet ut at jeg sparer ca 1000 kr på å handle bananplugger på Biltema takket være dette forumet. Mitt spørsmål er om jeg kan høre forskjell på 30 m 2x2,5(eventuellt 2x4) Høyttalerledning OFC. Flertrådet 2-leder med transparent plastisolering fra Clas Ohlson contra samme lengde fra HFK DALI Red Wave Kabel som koster 1000kr mer??

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hører forskjell så er det ikke sikkert den dyre kabelen låter bedre på ditt anlegg. Jeg har lagt clas 2x4 i hjemmekinoen nå, og den er litt stiv og skulle gjerne hatt tynnere men flere kobberledere i den, men tipper den funker helt utmerket. (Er ikke helt ferdig enda)

Om du har tid, noe ikke jeg hadde, så vurder supra fra eltek, de har normale priser og bra kabel.

Obs. denne meldingen er skrevet utifra at jeg personlig synes det er tull og kjøpe kabel til mange tusen kr og kan ikke sees på som objektiv...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obs. denne meldingen er skrevet utifra at jeg personlig synes det er tull og kjøpe kabel til mange tusen kr og kan ikke sees på som objektiv...
    Jeg har selv vært av oppfattelsen at man bør legge en del i kabler. Men når man ser hva som blir brukt av kabler innvendig i høyttalerene og på/til delefilteret virker det ikke like logisk å bruke så mye på kabler.

BTW, jeg har relativt billig clas ohlson-kabel på bakhøyttalerene mine. Den er litt tynn kanskje, men den er hvit og lett å gjemme

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv kabler fra Biltema og er fornøyd med det.
    Husk at både Biltema og Clas Ohlson som regel har de samme produktene, men i de aller fleste tilfeller er Bilema billigst.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderator: Her ble det så mye sprøyt at jeg splittet tråden og la det som kanskje noen nå savner i egen trår under generell chitchat. Finner du ikke sludderet du savner, så ligger det her: Sludder om kabler (link) ]

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerkabler er bedre på biltema enn på Clas Ohlson. Myke tynne og flere tråder enn fra Clas Ohlson.

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sto en test av biltema kablene i et eldre fidelity og de var ikke for positve!!!
    men de funker sikkert men ville ikke ambefalt å kjøpe dem ville heller kjøpt noen fra et ordentlige til en billig penge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GnoM
    det sto en test av biltema kablene i et eldre fidelity og de var ikke for positve!!!
    men de funker sikkert men ville ikke ambefalt å kjøpe dem ville heller kjøpt noen fra et ordentlige til en billig penge
    Hvilke kabler sammenlignet de med? Hva slags utstyr testet de på?
    Jeg har inntrykk av at fidelity ofte gjør sammenligningstester mellom produkter som spenner over et temmelig vidt prisspekter. Biltema-kabler er ikke nirvana, men hvis man snakker om høyttalerkabler til under 100 kr/meter (og det er mange produkter i det området) koblet til utstyr som ikke er oppe i High End-skiktet, så tviler jeg på at det er så mange som hører så vesentlige forskjeller.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker heller 120kr for 10 meter (vanlig 2*4mm2). Den kabelen (Biltema) er ikke så stiv som Clas Ohlsson sine. Noe som er betydelig billigere enn å kjøpe på andre steder mtp tilsvarende kvalitet.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller aldrig hatt noe særlig tro på det å bruke flere tusenlapper på kabel. Det var inntil jeg testen med skikkelige kabler.

Jeg har en Onkyo forsterker som driver B&W 603 S3. Når jeg kjøpe høytalerne brukt, fulgte det med kabler av typen Clas Ohlsson/Biltema.
    Etter flere oppfordringer og tips om at jeg burde bytte kabel, så jeg kunne få ut hele potensialte som er i disse høytalerne, kjøpte jeg noen brukte Monster Cable 1.4 (biwire) (1200,-) Det var en helt annen verden. Diskanten kom mye bedre frem og basse ble en del strammere og bestem.
    Så jeg er ikke i tvil lenger, kabler har en god del å si, men det innenfor visse grenser. Man kommer til et punkt hvor kvaliteten på kablene gir en så marginal forbedring at det ikke er verdt pengene.
    Så mitt tips er å bruke litt penger på kabler, kan tenke meg ca 20% av hva høytalerne koster, så får du mye mer ut av anlegget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •