Arcam og B&W?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Arcam og B&W?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam og B&W?

Kjører AVR300 og B&W 703. Og skal bi-ampe.

Noen som har tips om hvilken kabler som passer fint til disse to?

Ved lytteprøvingen av 703'ene med avr300`n hos HIFIKlubben var det TeraLabs kabler. Regner med at det var Helix6...(kjørte ikke bi-ampet/-wieret der.)
    Og da likte jeg lyden veldig godt. Men siden jeg skal bi-ampe syntes jeg det blir litt dyrt med 4 Helix6 (10.000kr :shock: ).

Bassen kunne være litt mer fremtredende. Så kan gjerne kjøre kabler på bassdelen som fremhever dette.
    Men vil ha kabler på diskant/melomtone som beholder den jamne frekvenskurven. Og som fargelegger lite.

Hvordan er feks OMNI3SC i forhold til Helix6? For de ligger mer i den prisleia jeg hadde tenkt meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helix koster da max 4700kr for 2stk som er Biwire. Men hvorfor kjøre biwire? blir ikke noe spessielt bedre lyd av det, iallefall ikke med de kablene, kjøp heller Helix 6 til 3000kr(4m), og skaff en kabelsnutt av grom kavalitet du har mellom terminalene. Anbefaler dog disse til BW 703: http://www.infinite-resolution.com/copper0020.htm . Dette er en ganske grom kabel. Bestill med Bananer av denne og du har kanskje den beste kabelene i klassen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å være sikker: Snakker vi bi-AMPING eller bi-WIRING her? Tipper at det er bi-wiring, siden man neppe kjøper en AVR300 for å koble på ekstra effekttrinn, eller hva?

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Bare for å være sikker: Snakker vi bi-AMPING eller bi-WIRING her? Tipper at det er bi-wiring, siden man neppe kjøper en AVR300 for å koble på ekstra effekttrinn, eller hva?
    Jeg tipper bi-AMPING, fordi AVR300 (7.1) kan kjøre 5.1, og bruke de to ekstra kanalene som bi-amping på frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •