SCART -> D-SUB (vga) RGB fra Canal Digital sin dekoder pr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SCART -> D-SUB (vga) RGB fra Canal Digital sin dekoder pr

Akkurat fått meg plasma tv uten scart inngang som jeg skulle koble til Canal Digital sin kabel dekoder. Ettersom den ikke støtter SVHS ut så måtte jeg kjøre kompositt. Ikke ideelt. Men så fant jeg ut at plasma'en støtter rgb inn på d-sub og fant en kabel hos Eltek som ga akurat dette; scart-> d-sub over rgb. Jeg koblet den til i dag og var gla som en unge; supert bilde! Men gleden varte ikke så veldig lenge. Når jeg kjører via denne kabelen får jeg inn alle kanaler med unntak av følgende; TVNorge, Animal Planet, Infokanal, STV4, Lokal TV, STV2 og Visning Kanal. Helt svart bilde, men lyd er der (går gjennom forsterker). Koblet på begge ledningne samtidig, og med den gamle scart -> kompositt kabelen får jeg inn alle kanalene. WTF!!!
    Anal Digital kunne selvsagt ikke hjelpe meg. Noen som har noen som helst ide hva dette kan være for noe rart? Vurderer å gå over til en Force dekoder, så kanskje dette løser problemet... HJELP!!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjører via denne kabelen får jeg inn alle kanaler med unntak av følgende; TVNorge, Animal Planet, Infokanal, STV4, Lokal TV, STV2 og Visning Kanal. Helt svart bilde, men lyd er der (går gjennom forsterker). Koblet på begge ledningne samtidig, og med den gamle scart -> kompositt kabelen får jeg inn alle kanalene. WTF!!!
    Anal Digital kunne selvsagt ikke hjelpe meg. Noen som har noen som helst ide hva dette kan være for noe rart? Vurderer å gå over til en Force dekoder, så kanskje dette løser problemet... HJELP!!!
    Denne feilen skyldes uansett ikke kabelen, så det ligger nok i dekoderen din. At Canal Digital ikke kunne hjelpe deg høres merkelig ut, men jeg regner med de bekreftet at du skulle ha de kanalene du mangler?

(Btw. Denne posten bør flyttes til satelitt)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er rart er at jeg kjørte SCART -> SCART rgb på den gamle tv'en og det fungerte flott. Jeg skal ha de kanalene jeg ikke fikk opp (har hatt de i flere år), men er jo rart at jeg får dem over kompositt.
    Grunnen til at jeg ikke la inn denne under sattelitt er at det er en digital kabelnettdekoder, ikke sattelittdekoder.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er rart er at jeg kjørte SCART -> SCART rgb på den gamle tv'en og det fungerte flott. Jeg skal ha de kanalene jeg ikke fikk opp (har hatt de i flere år), men er jo rart at jeg får dem over kompositt.
    Så du får alle kanalene dersom du benytter Compositt mellom dekoder og Plasma? :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det samme problemet som rogers slet med med sin Canal Digital dekoder (sitat fra rogers hjemmekino):
    Planen var å bruke komponent video fra digital tuneren også, men dette fungerte kun med digitalt distribuerte signaler. De analogt distribuerte kanalene ble ikke sendt ut som RGB, og da fungerte naturlig nok ikke RGB til komponent video omformeren.
    At det funket på den gamle tv'en tror jeg skyldes SCART-kabelen. Det var sikkert en fullkoblet kabel som sendte kompositt når det ikke var RGB-signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK: Ja, jeg får alle kanalene når jeg kjører scart fra dekoder til kompositt på plasma.

OTG; Skal se om jeg finner innlegget til Rogers. Høres nogenlunde riktig ut at de kanaler som er analoge ikke konverteres til RGB. Men var sikker på at Eurosport var så analog som man fikk det, men den dukker opp på den nye kabelen (scart -> d-sub). Spørmålet blir da om alle dekodere gjør dette for da kan det tyde på at jeg er dømt til å kjøre kompositt (med mindre jeg finner en digitaldekoder som har s-video utgang) :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha undersøkt dette en del har jeg kommet fram til konklusjonen at Phillips dekoderen fra (c)anal digital ikke konverterer analoge sendinger til RGB, bare de som sendes digitalt. Hvis du da har en TV/plasma/prosjektor som ikke har Scart innganger og ønsker å føre over signalene via RGB så sliter du. Har kontaktet importøren av Force dekoderene, Tveco, og de skal teste om deres Force digital kabeldekoder konverterer opp alle signaler til RGB. Problemet er at de ikke har noen dekodere inne enda, men de skulle teste dette med en gang de fikk inn noen flere dekodere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kanalene du får inn på dekoderen din er digitale. De blir overført via satelitt med samme komprimeringsteknikk som på DVD. Det er garantert en feil med enten mottager eller TV at det ikke fungerer på alle mottagere. Eneste muligheten jeg kan se er egentlig at mottageren din skrur av RGB utgange på grunnlag av signalering i den digitale transportstrømmen som kommer fra satelitten. Det er i såfall en bug i mottager. Det er forøvrig ikke uvanlig med slike bugs, så du må nok kontakte Canal Digital og få dem til å sende deg en ny boks om du ikke har kjøpt den selv.

Analoge kanaler krever at du har en analog mottager. Du får dem ikke inn på din digitale dekoder, samme hvor mye du ønsker det... Og du har helt rett, Eurosport er digital =)

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

konvertering

F.eks Rotel RSP 1068 og Denon avr 3805 konverterer alle signaler fra composite/s-vhs til komponent, men det hjelper vel kanskje ikke så mye.
    Men kanskje en hyggeligere oppgradering enn dekoder for å bli kvitt problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Alle kanalene du får inn på dekoderen din er digitale.
    -Dette stemmer ikke. Canal digitals kabel-dekoder tar både analoge og digitale kanaler. Ved analoge kanaler får du derimot ikke RGB signal fra dekoderen som det riktig nok nevnes over.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •