HDMI i 30mm K-rør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI i 30mm K-rør

Hei.

Har trekt et 30mm rør til PJ (HW55es). Og har planer om å utnytte den, med tanke på 1080p og 3D. Men har ingen planer om å bruke 4k de neste åra. Så ser ikke helt behovet for f.eks AVshop.no / DreamScreen Stealth HDMI 2.0 4K White CUSTOM INSTALL 15,0m. Men etter å ha hørt litt og lest litt kan det være en del kabler som er kronglete å trekke med tanke på stivhet og tykkelse på hodet etc. Strekket er på ca 13-14 meter, så en 15 meters kabel er naturlig. Kan noen anbefale en kabel som er såpass lang og som er forholdsvis medgjørlig med tanke på trekking i 30mm k-rør? Noen som har noen erfaringer? Og som forhåpenteligvis er noget billigere enn den til 1500 fra avshop?

På forhånd takk!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt opp HDMI i 30mm K-rør i min hjemmekino (se signatur for byggetråd). Se her http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1901674, trikset er hvordan du trekker kabelen i røret. Dekk selve HDMI-pluggen med tape, slik at alle skarpe kanter blir runde og gode. Knytt en tråd rundt kabelen, IKKE selve pluggen, og gjerne tape denne. Så bruker du en trekkesnor for å få det inn. Dersom du kan, så prøv å få tak i glidemiddel av den typen elektrikerene bruker. IKKE bruk zalo -- da får du det aldri ut etterpå.

Kabelen jeg trakk inn var en Biltema HDMI kabel -- en jeg kjøpe i desperasjon ford jeg måtte ha en ny kabel. Men jeg har ikke hatt et eneste problem med synk på denne kabelen, så jeg er faktisk fornøyd. Dessverre tror jeg ikke de har lengre enn 10m.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har lukket veggen,er det mye lettere å trekke kabelen gjennom K-røret først på gulvet eller noe,og så legge K-røret i veggen etterpå

Lignende tråder

1. Dempe subkasse med trinnlydsplate (30mm) fra glava?
    By crimar in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 1
    Siste melding: 04-27-2011, 00:53
  2. 30mm kantfres
    By atledreier in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 24
    Siste melding: 02-22-2011, 23:24
  3. DVI-HDMI , HDMI-HDMI , noen forskjell?
    By maartn in forum Generell HTPC
    Svar: 6
    Siste melding: 12-15-2007, 22:36
  4. Svar: 0
    Siste melding: 02-28-2007, 10:56
  5. Svar: 12
    Siste melding: 07-18-2006, 14:13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg