Er RJ11 telefonkabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er RJ11 telefonkabel?

Fått routermodem fra Nextgentel. Ulempen er at inngangen på modemet er RJ11. Så nå har jeg en RJ11-RJ11(tror jeg). Jeg trenger derimot nærmere 10m lang kabel, men jeg finner ingen RJ11 10m. Clas Ohlson og Biltema hadde bare RJ45. Elkjøp og Expert har ikke lenger enn 5m. Cabelworld.no er håpløs. Har bestilt for lenge siden, men ordren blir aldri sent og jeg får heller ikke kontakt med noen der.

Er RJ11 en telefonkabel? RJ45 har 4 pinner og RJ11 har to? RJ11 kan brukes i RJ45 inngang?

Sandberg Tlf. kabel RJ11-RJ11 10m 502-53 | Billig
    Denne vil fungere, sant?

Dama på Clas Ohlson mente bestemt at det ikke var RJ11 på modemet. Men for å få internett må ha ha kabelen i den minste, og det er vel RJ11. Riktig?

Jeg har for øvrig adsl, og da antar jeg telefonkabel går greit? Eller er det en nettverkskabel RJ11 jeg har? Finnes det både nettverkskabel RJ11 og telefonkabel RJ11?
    Sist endret av Haugen; 05-07-2015 kl 22:40

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er vel inne på noe der. Og ja rj11 er kjent som "telefon plugg" og det stemmer ganske greit med hva jeg husker.

Men hvorfor trenger du lang kabel på denne siden? Når det er letter og mer vanlig og bare ha modemet ved kontakten også legge vanlig nettverks kabel eller sette opp en trådløs ruter.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Du er vel inne på noe der. Og ja rj11 er kjent som "telefon plugg" og det stemmer ganske greit med hva jeg husker.

Men hvorfor trenger du lang kabel på denne siden? Når det er letter og mer vanlig og bare ha modemet ved kontakten også legge vanlig nettverks kabel eller sette opp en trådløs ruter.
    Jeg har kabel fra receiver, PS3 og Xbox som skal i modemet. Og i stedet for å dra tre kabler over gulvet, flytter jeg modemet nærmere de tre kablene og drar kun den den ene telefonkabelen fra modem til vegg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen Vis post
    Jeg har kabel fra receiver, PS3 og Xbox som skal i modemet. Og i stedet for å dra tre kabler over gulvet, flytter jeg modemet nærmere de tre kablene og drar kun den den ene telefonkabelen fra modem til vegg.
    mitt forslag er å kjøpe en gigabitswitch for å koble utstyret ditt til den. så drar du en kabel fra switch til modem.

switch får du billig på f.eks komplett

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda Vis post
    mitt forslag er å kjøpe en gigabitswitch for å koble utstyret ditt til den. så drar du en kabel fra switch til modem.

en nødløsning, må være bedre med lang RJ11 hvis det uansett er hub på modemet. det du KAN gjøre er å kjøpe RJ11-plugger og telefonledning samt TP-tang på Clas Ohlson og lage kabel i passelig lengde selv. Har du færre enn 9 tommeltotter klarer du det på 2 forsøk, evt få en datakyndig venn til å gjøre det.

EDIT: om du har 9 eller ti tomler kan denne være aktuell men vet ikke hvor i Norge du får kjøpt:

RJ45 to RJ11 | eBay

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må jo ha en lang kabel uansett? Men da trenger jeg altså en RJ45 og ikke RJ11?
    Men det funger vel fint å bruke RJ11 i RJ45-inngang?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen Vis post
    Må jo ha en lang kabel uansett? Men da trenger jeg altså en RJ45 og ikke RJ11?
    Men det funger vel fint å bruke RJ11 i RJ45-inngang?
    jeg ville gått for RJ45 da det er standard for nettverk og enkelt å få tak i. er også lettere å utvide hvis behovet skulle melde seg en gang. da beholder du også gigabit. usikker på hva hastighet du får med RJ11. Maks 100Mbit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville gått for RJ45 da det er standard for nettverk og enkelt å få tak i. er også lettere å utvide hvis behovet skulle melde seg en gang. da beholder du også gigabit. usikker på hva hastighet du får med RJ11. Maks 100Mbit.
    Da trenger jeg en RJ45-RJ11 adapter. Ingangen på modemet er RJ11. Her i gården får jeg maks 11Mbit, så inntil jeg får fiber må jeg klare meg med det.

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt bokstavlig er RJ11 en betegnelse på koblingen, ikke kabelen. En overgang fra RJ11 til RJ45 er akkurat det du trenger ja.
    Alt for mye vintage og moderne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vessel56 Vis post
    Helt bokstavlig er RJ11 en betegnelse på koblingen, ikke kabelen. En overgang fra RJ11 til RJ45 er akkurat det du trenger ja.
    Glimtrende!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evnt denne ... Kabel - EXIBEL | Clas Ohlson

Legger du nettverkskabel med RJ45 og benytter overgang til RJ11 ved modemet kan du evnt. bruke kabelen til nettverk i fremtiden om du skulle ommøblere. Litt mer fleksibelt.

edit: sjekk oppi pakken fra Nextgentel. Er mulig det følger med overgangen du trenger der hvis modemet har IP-tlf. utgang.
    Sist endret av Ric; 05-09-2015 kl 19:29

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ric Vis post
    evnt denne ... Kabel - EXIBEL | Clas Ohlson

Legger du nettverkskabel med RJ45 og benytter overgang til RJ11 ved modemet kan du evnt. bruke kabelen til nettverk i fremtiden om du skulle ommøblere. Litt mer fleksibelt.

edit: sjekk oppi pakken fra Nextgentel. Er mulig det følger med overgangen du trenger der hvis modemet har IP-tlf. utgang.
    Da bestiller jeg kabelen du linker til. Butikken hadde ikke. Og jeg finner ingen overganger i esken fra Nextgentel. Takker for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •