Koble SP-4805 med DVD-1910, AVR-3805 og Xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble SP-4805 med DVD-1910, AVR-3805 og Xbox

Ok, jeg er grønn når det gjelder kabler.

Jeg har en Infocus SP-4805 på vei i posten. Jeg har også en Denon AVR-3805 og DVD-1910 i bestilling. Hentes på torsdag. Fra Komplett (på Kompletts anbefaling - "Joda, det er en slik du trenger, da funker det fint") kjøpte jeg også en DVI-DVI M/M kabel som jeg tenkte å bruke mellom DVD-1910 og PJ. I ettertid har jeg funnet ut at jeg trenger ett DVI-M1 adapter for å få dette til å funke. Denne har de ikke på lager på Komplett, og jeg har ikke funnet andre steder som har den heller.

Neste alternativ er da ettersom hva jeg har forstått komponentkabler? Så stikker jeg bare ut å kjøper meg et sett slike for å få det til å funke i første omgang? Nå skal det legges til at jeg er utrooolig utålmodig, så ting skal funke på flekken når jeg får alt i hus

MEN, jeg skal koble på en Xbox også. Jeg har en High Definition AV Pack i bestilling fra Canada. Til denne trenger jeg vel også et sett komponentkabler? Eller? Hva med lyden når jeg kjører denne? Trenger jeg evt. noen flere kabler i tillegg?

Takker for alle innspill her. Og ta med teskjeen. Er som sagt helt grønn på kabler, innganger og utganger og hele den pakka. Blir vel bedre når jeg har fått det hele i hus og styra litt med det.

Er det forresten noen som kan fortelle meg om bildeforskjellen på nevnte oppsett med DVI vs Komponent? Er DVI klart å foretrekke, eller er det sånn bob bob? :roll:

Messel

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man foretrekker komponent eller DVI kommer an på smak og behag etter det jeg har lest. Men mange skryter av 1910 via DVI. Jeg lurer på om jeg skal importere 10m DVI til M1 fra statene. (For å slippe altfor mange overganger).

Hvis du skal ha komponent så kan du bruke receiveren din som switch, dvs koble både x-box og 1910 igjennom receiveren. Eller du kan koble 1910 med dvi og x-box direkte via komponent. Det er flere løsninger. Ett "problem" er at 4805 kun har en komponent inngang slik at skal du koble til flere kilder så må du enten bruke receiveren som switch eller koble om manuellt hver gang.

(ved bruk av receiver som switch kobler du komponent fra dvd-spiller og x-box inn på receiceren (=2 kabler til receiveren) og en kabel fra komponent ut til 4805.

Mvh

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Koble SP-4805 med DVD-1910, AVR-3805 og Xbox

Edit: Nothing.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var i grunn litt som jeg tenkte meg det der.

Det beste for meg er da egentlig å stikke på byen å få tak i en komponentkabel jeg kan bruke til jeg har det andre klart. Så bestiller jeg en adapter fra Komplett, og kan bruke DVI-kabelen min når den kommer. Da kan jeg bruke komponentkablene på Xboxen rett til PJ så snart adapteret (og HD pack til Xbox) er i hus. Samtidig som DVI / DVI-M1 også går rett til PJ.

:roll:

Messel

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tror du også trenger en digital optisk fra HighDef-pakken til receiveren din hvis du skal ha skikkelig lyd til Xboxspillingen.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Tror du også trenger en digital optisk fra HighDef-pakken til receiveren din hvis du skal ha skikkelig lyd til Xboxspillingen.
    Skikkelig lyd skal man jo ha. Synes jeg leste noe om en digital optisk kabel til lyd ja. Får sjekke i morgen hva jeg finner...

Messel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •