Koble 8 stk subwoofere til 2 stk utganger på receiver. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  15
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Jeg er usikker på om du prøver å være morsom, eller om du faktisk mener at det du har skrevet her kan defineres som "fakta"?
    Dersom du bygger opp under kommentaren din med faktainformasjon/tall, så er det OK. Dersom du har tenkt å fortsette å kommentere i samme stil som du har gjort til nå, blir inleggene dine slettet fra nå av.
    Altså jeg har ikke fått muligheten til det ennå, grunnet thohaug.

Og selvfølgelig har jeg da 100% dekning for mine teoretiske tekniske fakta, men som forklart rydd bort trollene, som f.eks. thohaug, sånn at jeg har muligheten til å diskutere saklige fakta uten troll avbrudd.

Det de andre kommer med kan du vel vanskelig forestille deg som annet enn sjikane eller hva.

Stiller meg derfor undrende til at du velger å gå på meg.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Roger- Vis post
    Altså jeg har ikke fått muligheten til det ennå, grunnet thohaug.

Og selvfølgelig har jeg da 100% dekning for mine teoretiske tekniske fakta, men som forklart rydd bort trollene, som f.eks. thohaug, sånn at jeg har muligheten til å diskutere saklige fakta uten troll avbrudd.

Det de andre kommer med kan du vel vanskelig forestille deg som annet enn sjikane eller hva.

Stiller meg derfor undrende til at du velger å gå på meg.
    Siden du har 100% dekning for dine teoretiske tekniske fakta vil vi gjerne høre de da dette er et forum hvor vi deler kunnskap og informasjon. Du har ikke kommet med noen form for faktaopplysninger annet enn å si at alle de andre tar feil, og det er ingen fakta opplysning før du faktisk legger frem dine teoretiske tekniske fakta som beviser dette.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, gjerne slett mine innlegg om det er det som skal til for at du kommer med dekkende fakta.
    Skal slutte å kommentere jeg om det er det som bidrar til økt kunnskapsdeling på dette forumet.

Til trådstarter så ser de 2 boksene relativt like ut, og begge de to bør fungere helt greit til ditt formål.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er feil fakta:
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Du har ikke kommet med noen form for faktaopplysninger annet enn å si at alle de andre tar feil,
    Fakta som beviser feilen din:
    Ser ut som tråden har feil impedans teori, men at det likevel ikke har betydning.
    Altså ovenstående kan du vanskelig forestille til dette:
    at alle de andre tar feil,

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er feil fakta:

Fakta som beviser feilen din:

Altså ovenstående kan du vanskelig forestille til dette:
    Nå må du slutte å tulle, du kaller andre for troll og oppfører deg som det største trollet selv. Det eneste du har sakt er at de andre tar feil, du har ikke kommet med noen faktaopplysninger om impedans i det hele tatt!

6. Liker Galnes har likt denne posten
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Midas har brukt riktig impedans teori tidligere i denne tråden, dvs 1/R = 1/R1 + 1/R2 + osv for å få impedans lasten som utgangene på Receiveren "ser" og vil jobbe i mot.

Problemet med opgitte impedanser er vel ofte at de kan variere med frekvens, og man kan typisk få laget impedans kurver der man får maks og min verdier.

8 like paralell kobblede subwoofer forsterkere vil jo typisk ha samme karakteristikk og kan nok være en utfordring. Løsningen med å bruke en egen enhet for å driver disse er nok den beste.

Ser at -Roger- har et inlegg i en annen tråd angående bergening av impedans i coax kabler, dvs kabelens impedans karakteristikk når kabel jobber i høyere frekvenser enn en typisk subwoofer.

Håper ikke det er den teorien det siktes til her, men det får vi kanskje ikke vite.....

Sist endret av ask4me2; 12-02-2014 kl 14:02
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du slutte å tulle, du kaller andre for troll og oppfører deg som det største trollet selv. Det eneste du har sakt er at de andre tar feil, du har ikke kommet med noen faktaopplysninger om impedans i det hele tatt!
    Vanskelig å diskutere med noen som velger å tulle og trolle med bedrag og feil fakta, istedenfor å legge frem egne fakta som vi kan diskutere.

Så hvem sier jeg tar feil og i hva.

Eller skulle du kun tulle og trolle på meg trollingen din?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandsmark Vis post
    Hvilken av disse ville du ha valgt?

Splitter fra EBAY

Splitter fra ALIEXPRESS

Hvis det ikke er noe forskjell på de to(teknisk) så foretrekker jeg å handle på Ebay, da leveringstiden, etter min erfaring, er raskere der 90% av gangene enn på Aliexpress;-)
    Jeg klarer ikke å se forskjell på dem, dvs. det mangler specs på audiobiten, så jeg tror det går for det samme. Og siden det er båndbegrenset subsignal (og ikke ren og pen diskant), så burde det ikke være noe problem.

Hvis det skulle være noe, så må det være at audiokretsløpet er simpelt lagd og vil ikke være i stand til å nå de dypeste frekvensene. Hvor dypt dette utstyret klarer vil det være umulig å si uten å prøve.

*edit*

Dersom du bruker begge sub-utgangene fra receiveren, klarer du deg med denne: 1 in 4 Out 3 RCA Audio Video AV DVD PS3 HDTV Game Splitter Composite Switch | eBay
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nes komune
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må vel bare innse at alle vi andre ikke har samme intelligens nivå som Roger. Og siden vi andre ikke ligger på samme tekniske nivå som deg Roger så håper jeg at du kan la oss andre vandre rundt på forumet med de feilene og uvitenheten som vi tydelig har i forhold til deg. Det har seg sånn at for og oppnå kunnskapen din så trengs det noen år med diskusjon for oss andre forumbrukere. Håper du tilgir oss vår uvitenheten og lar oss diskutere på et plan vi forstår.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som tråden har feil impedans teori, men at det likevel ikke har betydning.
    Hei!

Kan du vennligst utdype? Spesielt er jeg interessert i nettopp hvorfor det ikke har betydning at tråden har, etter ditt syn å dømme, feil impendansteori.
    Var konklusjonen likefullt riktig i tråd med hva din ville vært ihht. hva du anser som korrekt impendansteori i dette spørsmålet?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å diskutere med noen som velger å tulle og trolle med bedrag og feil fakta, istedenfor å legge frem egne fakta som vi kan diskutere.

Så hvem sier jeg tar feil og i hva.

Eller skulle du kun tulle og trolle på meg trollingen din?
    Jeg har da ikke trollet her, og er heller ikke en ekspert på emnet og velger da og holde kjeft om det.

Siden du tydeligvis er ekspert på området og mener Midas og andre her tar feil med deres innlegg om impedans foreslår jeg at du slutter med dette tullet og legger frem din teori på området i setdet for å bare drive med tull som å si at noen i denne tråden sjikanrer deg o.l.

Og hvor kom du med fakta vi kan diskutere her??

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, Roger din nisse. Du er en typisk kverulant fra type vg diskusjonsforum der livet handler om å diskutere. Og du får det dessverre som du vil.
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dette nisse og troll nivå diskuterer ikke jeg mere med dere, så dere får krangle dere ferdig med nisser og troll, så kanskje jeg setter en rød R i tråden, hvis dere klarer å diskutere dere frem til riktig svar.

Ellers, merkelig stor interesse for meg, og å koble 8 subber til en receiver.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dette nisse og troll nivå diskuterer ikke jeg mere med dere, så dere får krangle dere ferdig med nisser og troll, så kanskje jeg setter en rød R i tråden, hvis dere klarer å diskutere dere frem til riktig svar.

Her har du nok misforstått noe ganske grunnleggende. Ingen er interessert i deg. Du er en anonym bruker. Det en er ute etter er begrunnelse for din gjentatte påstand om at her har vært presentert feil teori ift. hjelp gitt trådstarter.

Til info er det slik at når en serverer en påstand i et fora, så er den påstanden å anse som ugyldig/gal frem til det motsatte er bevist dersom noen stiller spørsmål vel den og man har rimelig tvil. Altså er din påstand om impendansteorien i tråden ugyldig, frem til du beviser det motsatte. Det at du ror deg vekk og sporer av forandrer ikke dette.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel bare interesse av få fakta på bordet, og en løsning på problemstillingen til trådstarter. Akkurat der har du vel ikke briljert med verken det ene eller det andre, selv om det er forferdelig mye snakk om alt annet - og tråden blir veldig lang således.

Hvordan ville DU ha koblet 8 subwoofere til to utganger?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har jo bevist med din oppførsel og bidrag til å løse problemet til trådstarter at du er den største nissen og det største trollet i denne tråden. Og ellers så er det ingen her inne som har interesse for sånne som deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at en bedreviter uten selvinnsikt får lov til å sabotere en tråd med kverulering. Med kun å ha lest diskusjonen må jeg si at personen virker rimelig forstyrret.
    Klipsch Reference RF82 II , B&W LCR600, Tannoy Mercury
    SVS SB12 NSD
    Yamaha RX-V775
    Parasound NC2250
    Panasonic PT-AE700, Dreamscreen V2 92"
    PS3

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror han gjør det bare for å kverulere - han har ho ikke levert en eneste fornuftig setning i hele tråden , og har mest moro med i sitere seg selv og andre på måter som ingen forstår.
    Jeg har ikke kunnskap nok om dette emnet , men synes det virker som Midas sin teori holder mål.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes trådstarter har et veldig godt spørsmål her. Og riktig teori her er interessant for veldig mange av oss.
    Derfor synes jeg det er synd at en person skal kunne ødelegge en ellers fin tråd.
    Jeg for ikke gjort annet enn å beklage at opplevelsen av forumet skulle bli slik.

Men hvis admin utestenger denne personen så slipper du sikkert dette i framtiden.

Og jeg har aldri før i noen forumer sett en person ødelegge en tråd så fullstendig til de grader.
    Og det sier det meste om.................

21. Takk tollern takket for denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja. Jeg tror dette er første gangen jeg blir anklaget for feil kunnskap uten å bli møtt med et motargument. Jeg får assosiasjoner til Trond Viggo Torgersen sin sketch (tror det var han): "Kan jeg? Ja! Vil jeg? Nei!"

Og for syns skyld: Dette med impedans og elektrisk sammenkobling over kabler har mange flere fasader enn det som er nevnt her. Impedans er kompleks (reaktiv + resistiv) og betegnes med Z. Transmisjonslinje, karakteristisk impedans, dempning, refleksjon, skin effekt, ulinæritet i driver/mottager. Ja, det er mye som er viktig f.eks. i en netterverkskabel eller HDMI kabel. Men ansees som så marginalt lite at det er av null betydning for en sub.

Tekniske motargumenter mottas alltid med takk. Dette forumet er her for at vi kan dele med og lære av hverandre. Jeg har lært mye om ting jeg ikke kan, og jeg får dele det jeg kan.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

23. Takk tollern, Karmann, -Håkon takket for denne posten
    Liker Torolan, thohaug, AVsmurfen, Karmann, Skåra, -Håkon, Sandsmark har likt denne posten
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Koble sammen utganger på surroundforsterker
    By spruddel in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 02-10-2008, 19:33
  2. Monoforsterker med 2 utganger, hvordan koble subbene?
    By Mikaelft in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 02-06-2008, 20:56
  3. Hvordan koble 2 subwoofere på en receiver?
    By RaZeR in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 02-09-2007, 16:27
  4. Koble til 2 subwoofere XTZ 99 W12?? Hjelp
    By SaiKoPaTT in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 12-09-2006, 22:27
  5. Koble center til to utganger
    By MystiCal in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 20
    Siste melding: 04-01-2006, 19:39

Stikkord for denne tråden