Hvilken HDMI-kabel på 10-12 meter? (var: Supra HDMI-kabler)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken HDMI-kabel på 10-12 meter? (var: Supra HDMI-kabler)

Da ny projektor er like om hjørnet, trenger jeg en HDMI-kabel som ikke koster skjorta. Er det noen som har testet Supra sine HDMI-kabler og kan si noe om kvaliteten? Jeg må vel gå for 12-meteren, da 8 blir for kort, og 10 meter tydeligvis ikke er et satsningsområde.

Så, erfaringer med disse kablene, noen?

-Ronny

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Kjøpte og fikk i forrige uke Supra HDMI (8 meter) og et adapter til DVI for å koble i mellom Pioneer 668 og BenQ PE5120. Bilde ble veldig skarpt og bra. Fungerer bra for meg, MEN har ikke noen andre å samenlikne mot. Hos forhandleren kunne jeg bare velge mellom 8 og 12m lange, men 8 holdt akkurat da 5120 er en kortkastende pj.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 12m supra hdmi-hdmi mellom AE700 og Denon 1910(før)/2910(nå).
    Med 1910 (dvi-utgang) og DVI-overgang fikk jeg fullt snøblink ca hver halvtime men ellers ok med 480p, 720p og 1080i.
    Med 2910 (hdmi-utgang) kommer ikke de kraftige snøblinkene, men ved 720p og 1080i ligger det en konstant svak forstyrrelse (snø-støy). 480p virker perfekt (heldigvis).

Konklusjon: 12meter er nok i meste laget for supra's hdmi-kabler.
    Er det andre hdmi-kabler som takler 12meter bedre? Uten at de koster 4-5000 kr?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hfltten
    Jeg har 12m supra hdmi-hdmi mellom AE700 og Denon 1910(før)/2910(nå).
    Med 1910 (dvi-utgang) og DVI-overgang fikk jeg fullt snøblink ca hver halvtime men ellers ok med 480p, 720p og 1080i.
    Med 2910 (hdmi-utgang) kommer ikke de kraftige snøblinkene, men ved 720p og 1080i ligger det en konstant svak forstyrrelse (snø-støy). 480p virker perfekt (heldigvis).

Konklusjon: 12meter er nok i meste laget for supra's hdmi-kabler.
    Er det andre hdmi-kabler som takler 12meter bedre? Uten at de koster 4-5000 kr?
    Akkurat, det var det jeg funderte på selv, da jeg har lest litt ymse om disse kablene på diverse forum. Montro om det er forskjeller fra kabel til kabel, eller om det er en generell svakhet på 12-meter kablene fra Supra. 10 meter hadde passet hos meg, men da må det bli et annet merke..

Skal selv i første omgang bruke den fra en DVHS-spiller, men etterhvert står en 2910 på lista, så da blir det evt via en Gefen hdmi-switch. Og 720p/1080i er definitivt ønskelig.

-R-

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endt opp med å bestille en Oehlbach på 10 meter. Vet ikke helt hvordan kvaliteten på disse er?? Noen som har prøvd hdmi-kablene deres?

-R-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en DVI -> HDMI kabel på 10m + en 1.5m DVI-DVI skjøtekabel. Lagt gjennom gulv og vegg... demonterte DVI kontakten på DVI-HDMI kabelen og loddet sammen igjen..

Kablene er fra Molex. Aner ikke hva de koster i butikk da jeg har fått dem :-) men tror de er ganske gunstige, ikke mer enn Supra ihvertfall.

Kjører fra en Radeon 9700 i 1280x720@60Hz og fungerer perfekt! Ingen problemer. Projektor er PT-AE700.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •