Clas Ohlson kabel til sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Clas Ohlson kabel til sub?

Har en flott subwoofer av merket JBL hvor signalkabelen som fulgte med røk.

Jeg trenger da en ny.. vil denne være bra nok?http://m.clasohlson.com/no/Video-/au...el/Pr381614000

Nå spør jeg til alle dere realister. Ikke 1000kr pr meter fanatikere som hører forskjell på alt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit, gå og kjøp.
    Merkes det ingen forskjell og kabelen sitter bra, ta deg en flaske god whiskey som egen bonus

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil fungera fint.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er nokk sikkert helt grei.

jeg bruker en slik til min svs..
    http://m.clasohlson.com/no/Videokabe...el/Pr324013000

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ostepoppgutten du har ikke peiling hehe. men du har rett i noe av det du sier ang kabler. signal kabel over 1000 er tull når det kommer til 1 meter. men på over 10 15 meter betyr dette noe. en kabel til 250 er mye bedre en 1 kabel til 70kr. det som er forbedret er skjerming og tykkelsen på lederen. bare det utgjør endel. skjerming på en 70 kr kabel kan nesten ikke kalles skjerming, og lederen er så tynn at den kan knekke vis den får krøll på seg. har sikkert kjøpt 10 20 sånne kabler til 70 kr men de ryker og en masse forstyrrelser vis de ligger på siden av strømledninger.

et tips kjøp signal kabel fra 200 til 300 det vil du spare på i lengden. har hatt en signal kabel i over 7 år nå den kostet 300

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    ostepoppgutten du har ikke peiling hehe. men du har rett i noe av det du sier ang kabler. signal kabel over 1000 er tull når det kommer til 1 meter. men på over 10 15 meter betyr dette noe. en kabel til 250 er mye bedre en 1 kabel til 70kr. det som er forbedret er skjerming og tykkelsen på lederen. bare det utgjør endel. skjerming på en 70 kr kabel kan nesten ikke kalles skjerming, og lederen er så tynn at den kan knekke vis den får krøll på seg. har sikkert kjøpt 10 20 sånne kabler til 70 kr men de ryker og en masse forstyrrelser vis de ligger på siden av strømledninger.

et tips kjøp signal kabel fra 200 til 300 det vil du spare på i lengden. har hatt en signal kabel i over 7 år nå den kostet 300
    Clash har dritt-skjerming og elendig tynn tråd inne i kabelen, samme med boss og biltema sine!
    min XTZ brummet og hostet, som da medførte at den spilte dårligere når jeg hadde min Clas-kabel til 100kr! Så jeg gikk å kjøpte meg en Supra Sublink på 12 meter å merket STORE forrandringer. og Signalkabler er det eneste jeg har hørt forskjell på når det kommer til kabel..

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos Vis post
    Clash har dritt-skjerming og elendig tynn tråd inne i kabelen, samme med boss og biltema sine!
    min XTZ brummet og hostet, som da medførte at den spilte dårligere når jeg hadde min Clas-kabel til 100kr! Så jeg gikk å kjøpte meg en Supra Sublink på 12 meter å merket STORE forrandringer. og Signalkabler er det eneste jeg har hørt forskjell på når det kommer til kabel..
    Merkelig, jeg kjøpte min kabel der. Å jeg har ingen brumming i det hele tatt, å jeg merker ikke forskjell på qed qunex 2 eller Monster sin billigkabel kontra denne.

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være den kabelen som joakimpatos kjøpte hadde en produksjonsfeil. ikke at det er noe nytt på en kabel til 100 kr
    hk_xclio du sier du ikke hører forskjell på de kablene du har testet det er helt iorden. men hvem har sier du har fasit svaret på dette? alle hører forskjellig og oppfatter lyd forskjellig. jeg testet en kabel til 300 opp mot en til 1000 kr jeg hørte ingen forskjell. men vis det kommer noen andre og sier de hører forskjell på disse to.hvordan kan jeg uttale meg om hva den andre personen hørte?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    kan være den kabelen som joakimpatos kjøpte hadde en produksjonsfeil. ikke at det er noe nytt på en kabel til 100 kr
    hk_xclio du sier du ikke hører forskjell på de kablene du har testet det er helt iorden. men hvem har sier du har fasit svaret på dette? alle hører forskjellig og oppfatter lyd forskjellig. jeg testet en kabel til 300 opp mot en til 1000 kr jeg hørte ingen forskjell. men vis det kommer noen andre og sier de hører forskjell på disse to.hvordan kan jeg uttale meg om hva den andre personen hørte?
    Folk må jo gjerne ha sine egne synspungt, om di mener di hører forskjell på en subkabel til 1000kr vs en kabel til 100kr så er det igrunn ikke så mye man kan gjøre med det. Jeg vil jo annbefale att di faktisk prøver begge kablene på samme opsett. Jeg personlig ville ikke kastet bort 1000kr på en kabel når jeg like gjerne kunne ryddet i kabelsalaten å separert strømkabler fra signalkabler og høytalerkabler å fått samme resultat. Ved lange strekninger ville jeg nokk ha invistert litt mere i en kabel.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og lange kabler fra classern (10m 150kr), men disse er av en helt annen type, særdeles tykkelse og de er nå borte fra sortimentet dems, som er er litt kjipt siden de eneste jeg ser nå er disse lakrislissene.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en sånn EXIBEL 2 meter RCA skjermet kabel med grei tykkelse, for ca samme pris dete var på clasern på alnabru.
    Før hadde jeg jalla kabel fra biltema, det var mye brumming i XTZ subben. Men med exibel kabelen er alt borte og alt er kristallklart Gå for it !

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med intrykket av at Exibel kablene til classern er gode saker!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en exibel kabel selv, funker helt fint uten problemer her

Lignende tråder

1. Clas Ohlson HDMI
    By sveinse in forum Kabler
    Svar: 29
    Siste melding: 11-13-2012, 22:03
  2. Kabel kanal fra Clas Ohlson
    By LL in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 9
    Siste melding: 10-24-2010, 15:09
  3. Clas Ohlson HDMI kabel
    By Guddbilde in forum Kabler
    Svar: 28
    Siste melding: 02-12-2010, 22:10
  4. True HD lyd med HDMI kabel fra Clas Ohlson?
    By tommern7 in forum Kabler
    Svar: 20
    Siste melding: 08-08-2009, 13:52
  5. S-video kabel - Clas Ohlson vs. Biltema
    By impreza in forum Kabler
    Svar: 7
    Siste melding: 09-11-2005, 09:44

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg