Hvordan koble smartest - dekoder, tv, forsterker, apple tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble smartest - dekoder, tv, forsterker, apple tv

Hei, har altibox dekoder med optisk ut, tv med optisk ut og reciever med optisk inn (ikke hdmi på reciever). Hvordan bør jeg koble dette sammen for å få best lyd og mest brukervennlig lydjuatering?

Har nå koblet dekoder med hdmi til tv, apple tv med hdmi til tv og optisk lyd fra tv til reciever. Med dette oppsettet må jeg bytte mellom å justere lyd på tv og reciever avhengig av bildekilde (dekoder, apple tv og smart-tv apper).

Har jeg koblet riktig eller går det å gjøre det bedre/ smartere...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andoyv
    Hei, har altibox dekoder med optisk ut, tv med optisk ut og reciever med optisk inn (ikke hdmi på reciever). Hvordan bør jeg koble dette sammen for å få best lyd og mest brukervennlig lydjuatering?

Har nå koblet dekoder med hdmi til tv, apple tv med hdmi til tv og optisk lyd fra tv til reciever. Med dette oppsettet må jeg bytte mellom å justere lyd på tv og reciever avhengig av bildekilde (dekoder, apple tv og smart-tv apper).

Har jeg koblet riktig eller går det å gjøre det bedre/ smartere...?
    kjøpe nyere receiver? så kjører du alt på hdmi har en til salgs; pioneer vsx 921-k med bt adapter til 2000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om kjøp av sonos playbar snart. Blir derfor ikke ny reciever, men takk for tips. Playbar har bare optisk tilkobling såvidt jeg vet...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om kjøp av sonos playbar snart. Blir derfor ikke ny reciever, men takk for tips. Playbar har bare optisk tilkobling såvidt jeg vet...
    Ja, og den støtter da heller ikke HD lydformater (DD Trude HD, DTS HD Master Audio)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for kapring av tråden, men hva er fordelen med Sonos versus f.eks. JBL som faktisk har HDMI på planken sin?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Sorry for kapring av tråden, men hva er fordelen med Sonos versus f.eks. JBL som faktisk har HDMI på planken sin?
    At Sonos er et eget trådløst nett i privatnettet, vil jeg tro. Mere stabilt.
    JBL er vel helt avhengig av AirPlay/DLNA/bluetooth.
    Og så er det vel mere sømløst med streaming fra NAS.

Korrekt meg om jeg tar feil

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror trådstarter har kobla det riktig jeg, spessielt med hvordan framtids planene hans er, med en playbar hvor egentlig alt må gjennom tv for og komme til lydplanka uansett.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar.

Når det gjelder valg av sonos så er dette mest med tanke på mulige utbyggingsmuligheter, at jeg i utgangspunktet ikke trenger sub (selv om dette klart vil gi mer og bedre lyd), fin design og at den har fått gode tester...

Er heller ikke veldig stor prisforskjell mellom playbar og jbl sb 400... Men om noen har synspunkter på at sonos playbar er et dårlig valg kontra jbl så kom gjerne med tilbakemelding på det

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar.

Når det gjelder valg av sonos så er dette mest med tanke på mulige utbyggingsmuligheter, at jeg i utgangspunktet ikke trenger sub (selv om dette klart vil gi mer og bedre lyd), fin design og at den har fått gode tester...

Er heller ikke veldig stor prisforskjell mellom playbar og jbl sb 400... Men om noen har synspunkter på at sonos playbar er et dårlig valg kontra jbl så kom gjerne med tilbakemelding på det
    Nei, den Sonos'en er veldig bra. Og sammen med den tilhørende sub'en er det GØY-bra!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •