Trenger jeg ny kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg ny kabel?

Har en 10m supra hdmi kabel som er ca. 7-8 år(tror jeg), som ble kjøpt inn til bruk på en InFocus x1 projektor. Har i dag en Optoma HD200X og en Onkyo 818 receiver. Blu-ray spilleren er en Panasonic bdt 310, og receiveren har store problemer med å finne signalet til denne. Har også en PS3 og Xbox 360 koblet til som det ikke er problemer med.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Har en 10m supra hdmi kabel som er ca. 7-8 år(tror jeg), som ble kjøpt inn til bruk på en InFocus x1 projektor. Har i dag en Optoma HD200X og en Onkyo 818 receiver. Blu-ray spilleren er en Panasonic bdt 310, og receiveren har store problemer med å finne signalet til denne. Har også en PS3 og Xbox 360 koblet til som det ikke er problemer med.
    HDMI kabler kommer i 2 hastigheter: Standard (klarer 720p) og high-speed (1080p og oppover). High-speed kom med HDMI 1.3 i 2006 (sier Wikipedia).

Jeg har også sett at gamle HDMI kabler har problemer med å fungere på nyere utstyr. Jeg tror det også har med timingen i kabelen som kan være problematisk med nyere utstyr. Derfor ser du også at det fungerer på noe, men ikke på andre ting.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •