PR strømkabel som høytallerkabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PR strømkabel som høytallerkabel?

Hei folkens!

Jeg kom over en video på youtube i forb. med et innlegg jeg ikke klarer å finne. Der hadde de brukt PR kabel som høytallerkabel, de hadde avisolert kabelene, brukt kun fasene, altså brun og blå leder og tvinnet dem sammen, husker de sa dette var en bra kabel.

Hva tror dere? Dette er jo en rein kobberleder. kommer til å bruke da evt. 2,5mm2.

Jeg er lærling som elektriker, og har derfor lett tilgang til metervis til billig penge Har fra før helt vanlig høytallerkabler med gjennomsiktig isolasjon, 2,5mm2. Vil jeg kunne merke noe forskjell?

Hva tror folk?

PR kabel:

Tanken er å flette de på denne måten, DIY speaker cables - The Paper Horn by Inlow Sound
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har själv gjort något liknande. Desvärre ingen skillnad mot billig högtalarkabel på rulle. Ljudet är precis den samma i alla öron här hemma.

Skall du ha skillnad på kablar och ljud är det signalkablar (rca och balanserade) du skall göra. Där blir det skillnad med riktigt material, jämfört med dåliga färdigkablar. Problemet med färdigkablar är att de är helgjutna, och man kan inte se vart den eventuellt dåliga signalen är utan att förstöra hela manteln.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0