Hvordan kabler skal jeg benytte og hvordan skal jeg koble 2 stk XTZ W12.16 i reciever - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har bare en, men jeg er godt fornøyd med den. Får du to DSP'er for 5k så er det bare å slå til. DSP'en gir deg også mange muligheter til å justere sub'ene, selv om du vel har en .2-receiver som justerer de separat.
    (XTZ sin Room Analyzer og en PC gir deg noen morsomme muligheter dersom du syns det er morsomt å tukle litt med slikt http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/mjukvara )

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Jeg har bare en, men jeg er godt fornøyd med den. Får du to DSP'er for 5k så er det bare å slå til. DSP'en gir deg også mange muligheter til å justere sub'ene, selv om du vel har en .2-receiver som justerer de separat.
    (XTZ sin Room Analyzer og en PC gir deg noen morsomme muligheter dersom du syns det er morsomt å tukle litt med slikt http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/mjukvara )
    Så bra og høre! Jeg slo til som du sa, og han sender de på Torsdag hva er egentlig hovedforskjellen mellom denne og den som selges idag?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det må byttes batteri på den nye/nåværende modellene også? Eller gjelder det bare disse dsp-modellene?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    Noen som vet om det må byttes batteri på den nye/nåværende modellene også? Eller gjelder det bare disse dsp-modellene?
    jeg har hvertfall ikke måtte gjort det på min 12.18

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg 'veit' selvsagt ikke men jeg ville tippe det er et batteri der for og holde liv i minnebrikkene hvor kalibrering data ligger for når subben ellers ikke har strøm.
    Så for sub uten dsp burde det ikke være noe batterier, men som sagt jeg har ikke åpna mine for og sjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    jeg har hvertfall ikke måtte gjort det på min 12.18
    Har du hatt den lenge da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg 'veit' selvsagt ikke men jeg ville tippe det er et batteri der for og holde liv i minnebrikkene hvor kalibrering data ligger for når subben ellers ikke har strøm.
    Så for sub uten dsp burde det ikke være noe batterier, men som sagt jeg har ikke åpna mine for og sjekke.
    Ja, det høres litt logisk ut. At batteriet lagrer verdier osv. Det betyr med andre ord at når det er tomt for batteri så må nytt kjøpes å verdier legges inn på nytt. Finnes det noen indikator på at det er tomt/begynner å bli tomt for batteri, annet enn at subben plutselig ikke vil slå seg på?

Er veldig interessert i denne typen sub(er). 12.16 eller 12.18 men likte ikke helt dette. Mulig jeg overdramatiserer dette veldig =)

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det høres litt logisk ut. At batteriet lagrer verdier osv. Det betyr med andre ord at når det er tomt for batteri så må nytt kjøpes å verdier legges inn på nytt. Finnes det noen indikator på at det er tomt/begynner å bli tomt for batteri, annet enn at subben plutselig ikke vil slå seg på?

Er veldig interessert i denne typen sub(er). 12.16 eller 12.18 men likte ikke helt dette. Mulig jeg overdramatiserer dette veldig =)
    12. 16 eller 12. 18 har vel ikke disse batteriene siden det ikke er DSP på de?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er nok ikke et stort problem, og mest sannsynlig så er det og satt opp som på pc'er hvor BIOS batteriet ikke belastes med mindre pcen står helt uten strøm (main power switch eller kabel trukket ut av veggen) så med mindre subben settes på langtids lagring i et år så er det sikkert noe problem.

Tar sikkert ikke mer enn 10 minutter og en stjerne trekker og bytte det heller :-)

Så ja 2 W 12 DSP til 5 er en god deal, trodde først det var snakk om vanlig 12.16.

Om det er helt lik sub ellers (kasse, element amp) med unntak av dsp modulen så er den sikkert verdt en tusenlapp mer alene.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke et stort problem, og mest sannsynlig så er det og satt opp som på pc'er hvor BIOS batteriet ikke belastes med mindre pcen står helt uten strøm (main power switch eller kabel trukket ut av veggen) så med mindre subben settes på langtids lagring i et år så er det sikkert noe problem.

Tar sikkert ikke mer enn 10 minutter og en stjerne trekker og bytte det heller :-)

Så ja 2 W 12 DSP til 5 er en god deal, trodde først det var snakk om vanlig 12.16.

Om det er helt lik sub ellers (kasse, element amp) med unntak av dsp modulen så er den sikkert verdt en tusenlapp mer alene.
    Da tror jeg jeg har gjort et godt kjøp. Han sender de på Fredag, så det da skal det bli morro og prøve. Noen som kan anbefale et par gode SUB-kabler. Må nok opp på rundt 7m tenker jeg.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arghhhh, hater useriøse selgere :x Han som skulle sende meg subbene hadde nå solgt XTZ'ene i mellomtida. Sånt blir jeg forbanna på når man har en avtale.

Jaja, må jo gå på videre leting. Er det noen andre subwoofere dere kan anbefale i ca samme prisklasse +-

8)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sånt er kjipt :-(

Er kanskje litt over budsjettet (og kommer ann på hvor i landet du er) men er en par svs subber på avtorget enn så lenge.

avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=98894&cat=12

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sånt er kjipt :-(

Er kanskje litt over budsjettet (og kommer ann på hvor i landet du er) men er en par svs subber på avtorget enn så lenge.

avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=98894&cat=12
    Ser jo råe ut disse tårnene da! Eneste ulempen er kanskje plasseringen av de. Vil helst ha sub'er stående synlig i frontrekka, men er usikker på om dette går med disse.

Litt over budsjett, men en mann sa en gang: "Bruk penger på sub"!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe for film

SVS PB-1000 Black Kansje 2 av de

eller 1 av denne SVS PB12-NSD DSP

Eller noe mindre, men flere av http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=98834&cat=12

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei nesten frista til og kjøpe de sjøl, men jeg trenger vel heller og innse at jeg må kjøpe nytt kjøleskap istedet :-(

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Noe for film

SVS PB-1000 Black Kansje 2 av de

eller 1 av denne SVS PB12-NSD DSP

Eller noe mindre, men flere av http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=98834&cat=12
    Absolutt noe å vurdere!

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei nesten frista til og kjøpe de sjøl, men jeg trenger vel heller og innse at jeg må kjøpe nytt kjøleskap istedet :-(
    Føler med deg

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub eksperter! Har kommet over to stk 2 stk velodyne CHT R series 12. Er dette gode sub'er og hvordan klarer de seg i forhold til XTZ'ene. PS: Han ønsker 7000.- for begge

Her er annonsen til sub'ene: 7.2 Hjemmekino. - FINN Torget

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •