Splitte RCA kabel til sub(signaltap?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitte RCA kabel til sub(signaltap?)

Heisann!

Sitter og fomler med anlegget i bilen, men har bare 1 rød/hvit utgang på spilleren..
    Saken er den at jeg kjører en RF P1000X4D. Denne har da 2 RCA innganger og 1 RCA-"passtrough"

Slik som jeg forstår det så skal det være fullt mulig og bruke en simpel Y-splitt på begge kablene for og få signal til alle portene(etter en del lesing fram og tilbake på div. forum), men problemet er at lyd nivået faller drastisk straks "splitten" kobles inn.

Og bruker jeg "passtrough" porten, og kjører signalet tilbake på den ene porten som ikke har signal, så får jeg samme resultat.

Så om jeg forstår dette rett, så legger forsterkeren "beslag" på for mye av signalet til at det kan splittes?

Forslag utenom ny spiller? Har planer om ny spiller, men har fortiden litt dårlig råd

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldrig hørt om sånt signaltap......
    Du kan jo kjøpe en speaker level > line level konverter i en bilstereo sjappe, du får den også i norge, da kobler du dine høyttalerkabler til denne boksen og line level ut til din forsterker, og da kabler derfra til høyttalerne. Det er også sånn Blaupunkt sine PNP (plug and play) forsterkere virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IOM at en phonokabel er laget på samme prinsippet som en coaxkabel, tipper jeg at tapet ved en splitt vil være -3,5dB. Altså over en halvering av effekt.
    3dB er jo en dobling av effekten. f.eks hvis 73dB gir 0,5watt gir 76dB 1watt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •