Kabel DAC - forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel DAC - forsterker

Hei!
    Har et litt ambivalent forhold til "kabelhysteriet" - på den ene siden kan jeg jo høre forskjell mellom medfølgende og litt dyrere kabler-men det er begrenset hvor mye jeg er villig til å legge i 1 m kobber x 2 (som det i 99% av tilfellene er snakk om). Men tenkte meg likevel å skulle øse av dette forumets kollektive kunnskap og sende et spørsmål ut i lufta angående nettopp kabler.
    Jeg har NADC316BEE/Mission 701 kombinasjon koblet m/"hvite" Argon høyttalerkabler. Lydkilder er diverse digitale filer via en Aune X1 DAC. DACen er koblet til forsterkeren med (hmmm..) Monster-kabler jeg fikk billig.
    Lyden heller mot varm, luftig og "morsom"/musikalsk (ikke nøytral på noen måte, men slik jeg liker det .
    Har noen et forslag til signalkabler/høyttalerkabler som ville passe inn i dette oppsettet ? Jeg er ikke redd for "for skarp" diskant, da jeg tror det er umulig med disse høyttalerne, men tror det er mer å hente i det øvre området da de kan mangle litt av detaljeringen man kan få i dagens høyttalere. Har sikkert ikke tenkt å beholde dem i all evighet,kanskje blir det noen B&W eller PSB etter hvert, så burde kanskje ha det i bakhånd.

Vet at Stereophile skryter av Kimber-kabler (PBJ). Er det noen her som har prøvd disse og er de verdt pengene for en på budsjett? Andre alternativer ?? En eller annen Xindek ??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lage selv?

Det har jeg nettopp gjort etter å sett meg lei på dyre koppermeter som du sier, og litt av nysjerrighet

Jeg kjøpte ledning i rent sølv, den som heter WS065A herfra: Audio Catalog

Kjøpte så: SILK-315 (silkestrømpe), Audio Catalog

Også bestilte jeg RCA sølvbelagte kontakter fra EBay ikke de dyreste ikke de billigste, men noe som kan se ut som er bra greier.

Kan seff bruke krympestrømpe også, men less is more tenker jeg

Tredde sølvlederen i strømpen, snurret rundt med skrumaskinen så det blir en fin tvist av det hele, så loddet jeg lederne på kontaktene med loddetinn beregnet for sølv. Det hele kom vel på 500-600 kr? ca.

Byttet så ut noen kabler som jeg betalte 2500kr for i usa, og lyden ble bedre med mine kabler, helt klart! Det virker som sølvet tar vare på hele signalet, ingenting går til spille underveis, så lyden ble mer åpen, mellomtone og diskant ble åpnere og klarere, lyden ble kanskje litt kaldere, men større.

Nå skal høyttalerledninger og internt i høyttaler byttes ut med sølv og silke til en slikk og ingenting!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sølvtråd kan du få i norske butikker om du snakker og diskuterer rundt. vet Sense her på forumet har fått tak i masse sølv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •