Kabler og forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 243
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler og forskjell?

Må bare hive meg litt inn på dette temaet igjen..... Har lest mye om dette og fått sprikende informasjon om hvor mye forskjell det kan være!
    Så nå kjøpte jeg nordost sin heimdal serie høytalerkabler og balanserte xlr kabler. Og den personen som ikke ville greidd å høre forskjell på dette må vær totalt døv. For forskjellen var rett og slett ENORM!!!!! I diskanten ble det ikke sånn hinsides stor forskjell, men lydbildet ble mye større og klarere.... Men bassen ble hinsides mye bedre.... Og vi snakker ikke litt forskjell heller, jeg har en stor stue og liker bass. Og har hatt en subb til å supplere, nå kan jeg egentlig bare hive den ut vinduet. Den trengs ikke lenger overhodet, så mye forskjell snakker vi. Men det var xlr kablene som utgjorde den største forskjellen. Men at kabler betyr mye for lyden, det har jeg nå lært at det er det så kan folk mene hva de vil, men hos meg kan jeg garantere de ville hørt forskjell til og med den største skeptiker!!!!!!
    Da ønsker jeg alle en fortreffelig dag, jeg vet at min ble mye bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assy74
    Må bare hive meg litt inn på dette temaet igjen..... Har lest mye om dette og fått sprikende informasjon om hvor mye forskjell det kan være!
    Så nå kjøpte jeg nordost sin heimdal serie høytalerkabler og balanserte xlr kabler. Og den personen som ikke ville greidd å høre forskjell på dette må vær totalt døv. For forskjellen var rett og slett ENORM!!!!! I diskanten ble det ikke sånn hinsides stor forskjell, men lydbildet ble mye større og klarere.... Men bassen ble hinsides mye bedre.... Og vi snakker ikke litt forskjell heller, jeg har en stor stue og liker bass. Og har hatt en subb til å supplere, nå kan jeg egentlig bare hive den ut vinduet. Den trengs ikke lenger overhodet, så mye forskjell snakker vi. Men det var xlr kablene som utgjorde den største forskjellen. Men at kabler betyr mye for lyden, det har jeg nå lært at det er det så kan folk mene hva de vil, men hos meg kan jeg garantere de ville hørt forskjell til og med den største skeptiker!!!!!!
    Da ønsker jeg alle en fortreffelig dag, jeg vet at min ble mye bedre!
    Javel.....

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde kanskje vært en ide å nevne hva slags kabler du gikk fra eventuelt?

Mvh Faller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det er forskjell på kabler.
    Analoge kabler skal overføre mye informasjon veldig raskt. Så høyere hastighet bredere frekvens og ikke minst riktig timing ved alle frekvenser påvirker opplevd lydkvalitet.

Biwiring gjør det mulig å kjøre en kabel for diskant og en seperat kabel for bass.
    Grunnen for at produsenter lager slike biamp teminaler er nettopp muligheten til å finjustere med div kabler.

Sølv er en raskere leder enn kobber. Monster hevder at lave frekvenser går i senter av kabelen mens høyere frekvenser holder seg på overflaten.
    Derfor er kabler med små sølv ledere meget bra til diskant pga den store overflaten man får med slike kabler.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

neidaså..

Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Det hadde kanskje vært en ide å nevne hva slags kabler du gikk fra eventuelt?

Mvh Faller
    ..og hvor godt kjent trådstarter er med placeboeffekten, hva slags testprosedyre som ble brukt, etc, etc, bla, bla.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    ..og hvor godt kjent trådstarter er med placeboeffekten, hva slags testprosedyre som ble brukt, etc, etc, bla, bla.
    Helt klart! Den må ikke glemmes

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å vite at jeg har spart 5949 kr på å lage mine egne xlr kabler med neutik hoder.
    4 hoder = 40kr
    2m kabel = 10kr
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den personen som ikke ville greidd å høre forskjell på dette må vær totalt døv.
    Merkelig. Prøvde for en tid tilbake å sammenligne et sett fete VDH-kabler med et par spinkle brannalarmledninger. Kunne ikke høre forskjell, selv om jeg ikke er totalt døv. Kunne kanskje blitt medlem i hæ-klubben men hører da litt ihvertfall.

Hvis dere ser litt på Derren Brown på youtube så sjønner dere fort hvor lettlurt vi som mennesker er, og den enkleste personen å lure er seg selv.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen tar med cheezedoodles
    Thorbjørn tar med cola
    Jeg tar med glass
    Av-fallet tar selvfølgelig med seg søpla ut, etterpå

Dette kan bli en underholdende tråd

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Av-fallet tar selvfølgelig med seg søpla ut, etterpå
    Greit nok

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi slapp billig unna, vi to - men tenk så hyggelige vi er

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler denne videoen på det sterkeste:

Derren Brown: Fear and Faith, Episode 1 [HD] English subtitles. - YouTube

(Vi skaper forskjellen selv)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg ikke har tenkt på det - i stedet for å kjøpe sub,kunne jeg bare byttet kabler
    Tar jo mye mindre plass også,og ikke bruker dem strøm - miljøvennlig attpåtil:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har man dårlig nok anlegg og dårlig hørsel slipper man å kjøpe annet enn biltema kabel.

Newcomer fsanden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta og les dette du kan spare mye penger på det. (husk 14 dager full returrett)

Roger Russell, McIntosh Lab., Scripto and Norma Pencils and leads

Speaker Wire

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen hørbar forskjell på kabler!

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå kjøpte jeg nordost sin heimdal serie høytalerkabler og balanserte xlr kabler. Og den personen som ikke ville greidd å høre forskjell på dette må vær totalt døv.
    Du fikk med, og med satt inn nye batterier i høreapparatet forstår jeg :wink:
    Å ta opp kabel-levnet igjen her inne, burde være helt unødvendig. Dette evnet er diskutert i alle bauer og (kanoner) i alle retninger, både i mot & med vind, samt med og uten blindtester osv, osv..., Det er, og det vil mest sannsynlig forbli minst være to fronter om denne saken i evig tid, så sånn er det bare med den saken.

Mulig jeg også bør bytte batterier i høreapparatet og bli frelst, men jeg kan ikke påstå at det er så stor forskjell som du vil ha det til her. Selv om en dyktig selger påstår det motsatte til han blir grønn i trynet, så hjelper det lite når det ikke er hørbart i de tilfeller som jeg er blitt demonstrert de såkalte superkablene. Mulig de bruker for gode kabler fra før de setter inn superkablene?

Men for all del, gratulere med nye kabler til Assy74 som tydelig er meget fornøyd med kjøpet og de nye batteriene, og det er jo det som teller. Til Nordost bør det også sendes en rose, for nok ett salg med superavanse.

Så hvis en gidder å søke å lese alle tråder om dette evnet på flere fora, så vet en at hvis en ikke har noe helt nytt å melde, så blir det som å kaste stein i glasshus & be om støy. Case close for min del, og kos deg med musikken trådstarter 8)

Newcomer fsanden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Du fikk med, og med satt inn nye batterier i høreapparatet forstår jeg :wink:
    Å ta opp kabel-levnet igjen her inne, burde være helt unødvendig. Dette evnet er diskutert i alle bauer og (kanoner) i alle retninger, både i mot & med vind, samt med og uten blindtester osv, osv..., Det er, og det vil mest sannsynlig forbli minst være to fronter om denne saken i evig tid, så sånn er det bare med den saken.

Mulig jeg også bør bytte batterier i høreapparatet og bli frelst, men jeg kan ikke påstå at det er så stor forskjell som du vil ha det til her. Selv om en dyktig selger påstår det motsatte til han blir grønn i trynet, så hjelper det lite når det ikke er hørbart i de tilfeller som jeg er blitt demonstrert de såkalte superkablene. Mulig de bruker for gode kabler fra før de setter inn superkablene?

Men for all del, gratulere med nye kabler til Assy74 som tydelig er meget fornøyd med kjøpet og de nye batteriene, og det er jo det som teller. Til Nordost bør det også sendes en rose, for nok ett salg med superavanse.

Så hvis en gidder å søke å lese alle tråder om dette evnet på flere fora, så vet en at hvis en ikke har noe helt nytt å melde, så blir det som å kaste stein i glasshus & be om støy. Case close for min del, og kos deg med musikken trådstarter 8)

Savner LIKER funksjon på disse innlegga

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var det her det var treff ja?

Sånn, nå når alle har fått passelig mengde palmeolje i vomma og på fingran, anbefaler jeg å lese en passende bloggpost jeg kom over tidligere i år;

I hjernefjertens tegn. « The Fly In Your Soup

Ikke direkte om temaet, men metodikken i internett-"debatter" av dette, um, kaliberet.

Til OP, her har du tidenes mulighet til å vinne 1 milllion amerikanske dollar!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle studioene i verden som spiller inn musikk som bruker opptil 20++ micer (snakker ikke om orkesteropptak for da har vi eeenda flere) kjøper XLR-kabler til 5000 kr.. For da blir opptaket deres så SINNSYKT mye bedre!

Alle PA firmaer som leverer produksjoner for artistene du sitter hjemme å hører på kjøper speakon kabler med gull og diamenter for da blir PAen mye bedre.

Kabler utgjør forskjellen mellom et Clas & ohlson anlegg og B&W 802 uansett hvilke høyttalere du setter de på..

Sånn - da var diskusjonen ferdig

Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •