Kabler og forskjell? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 243
    Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    OT

Er til en viss grad enig, men Elkjøp har overpris for sine høytalere. Skal du feks ha Klipsch så tror jeg du får mye billigere over nett.

Elkjøp har mange interessante høytalere, ikke noe å si på det. Hjemmekinoene deres er forferdelig svake, og du må som regel bestille feks Yamaha på forhånd om du skal ha noe med styrke.

Mimre: Husker den hyggelige gamle mannen på Solberg Hifi i Sarpsborg gav meg en uslåelig pris på Yamaha som danket Elkjøp til de grader. Snakker flere tusenlapper i avslag. Både på den første modellen jeg kjøpte..Yamaha663? Og Yamaha1900 som jeg kjøpte noen år senere, når HDlyd kom på banen.

Ville aldri kjøpt forsterker på Elkjøp, eller kabler, eller TV. Jeg kjøpte de to forrige tvne mine på Expert og Elkjøp, mest pga pris. Men handler jeg tv neste gang så blir det på Hifiklubben.

De har de gode modellene, til en uslåelig pris, og med den beste garanti du får i butikk etter min mening.

Skal vi snakke butikk så er det greit å nevne garantien. Hifiklubben har en uslåelig garanti. Garanti uten kvittering. Bytte om du ikke er fornøyd med varen. Jeg byttet en NAD hjemmekino fordi den ikke passet til høytalerne mine. 4 MÅNEDER etter! Fikk pengene igjen, uten kvittering det også. Fortell meg hvilken Elkjøp butikk det går an? Med hifiklubben er det bare å ta en telefon, og du har nytt produkt eller annen vare neste gang du besøker de.

Ellers er jeg sef enig i at man skal handle der de har best kvalitet og pris, samme om det er Elkjøp, eller nett eller hifiklubben.

Blir det noe galt med TV så er hifiklubben best, tenk så mye mas det er å sende en stor 50" plasma i post og i retur.... Mye enklere å ringe hifiklubben og bytte tv på dagen.
    Det som er med elkjøp er at de så store og hvis de skulle latt alle som vil ha en ny vare etter 4mnd få det, så hadde de tapt fryktelig mye penger.
    Har selv jobbet på lageret til en elkjøp butikk og der fikk vi flere ganger daglig folk som ville ha ny vare selv om det var utenom 30dagers fristen og det heller ikke sånn at folk drar til hifiklubben hvis de har en elektronisk gjenstand de har glemt hvor de kjøpt, det virker som de fleste drar til elkjøp og mener elkjøp er ansvarlig fordi de ikke vet hvor de kjøpte varen og da skal ha en ny en.
    Er mange rare folk ute i verden og jeg har møtt mange av dem i servicemottaket på elkjøp, så visse regler må man nesten ha i en så stor bedrift og 30dagers fristen synes jeg holder, har man ikke klart å bestemme seg innen da så får man heller selge den på brukten..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Det som er med elkjøp er at de så store og hvis de skulle latt alle som vil ha en ny vare etter 4mnd få det, så hadde de tapt fryktelig mye penger.
    Har selv jobbet på lageret til en elkjøp butikk og der fikk vi flere ganger daglig folk som ville ha ny vare selv om det var utenom 30dagers fristen og det heller ikke sånn at folk drar til hifiklubben hvis de har en elektronisk gjenstand de har glemt hvor de kjøpt, det virker som de fleste drar til elkjøp og mener elkjøp er ansvarlig fordi de ikke vet hvor de kjøpte varen og da skal ha en ny en.
    Er mange rare folk ute i verden og jeg har møtt mange av dem i servicemottaket på elkjøp, så visse regler må man nesten ha i en så stor bedrift og 30dagers fristen synes jeg holder, har man ikke klart å bestemme seg innen da så får man heller selge den på brukten..
    Offtopic...

Elkjøp er for store for sin egen del, store innkjøp skulle jo kommet kunden til gode, men det eneste Elkjøp er billig på er jo de billigste støvsugerne eller billigste tver og kjøkkenutstyr. Da får du også noe med elendig kvalitet.

Hifiklubben er også landsledende, på TVer så har de såvidt jeg har sett de billigste prisene. Noe alle ikke er klar over faktisk. På hifiutstyr så har de vel monopol på sine varer, så ikke så lett å sammenlige de der.

Er du medlem av hifiklubben, så har du nesten så å si uslåelig garanti. Du kan bare hente, bytte få penger tilbake eller ny vare.

Det samme har ikke Elkjøp. Der skal de ha kvittering, og det er mye om og men. Leverte inn en Playstation for reperasjon. Tok et halvt år! Før jeg fikk ny vare.

Kjøper jeg noe på hifiklubben med feilså får jeg ofte ny vare med en gang.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT

Ville aldri kjøpt forsterker på Elkjøp, eller kabler, eller TV. Jeg kjøpte de to forrige tvne mine på Expert og Elkjøp, mest pga pris. Men handler jeg tv neste gang så blir det på Hifiklubben.
    For en del år tilbake (før surroundens storhetstid) kunne reklamen like gjerne vært "du kjøper ikke stereoanlegg der du kjøper TV" - kunne ikke falt meg inn at det skulle dukke opp TV i sortimentet til hifiklubben. Verden forandrer seg.

Du skal se de selger high end kjøleskap fra B&W med innebygget wifi og iphone-dock også om en ti års tid.
    --
    Thorbjørn

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Du skal se de selger high end kjøleskap fra B&W med innebygget wifi og iphone-dock også om en ti års tid.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en del år tilbake (før surroundens storhetstid) kunne reklamen like gjerne vært "du kjøper ikke stereoanlegg der du kjøper TV" - kunne ikke falt meg inn at det skulle dukke opp TV i sortimentet til hifiklubben. Verden forandrer seg.

Hehehe, ja det skulle jeg likt å sett..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: :lol: Og med en egen ølkjøle-app kanskje...
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får da kjøleskap med innebygget tv, wifi og masser av apps allerede, vaskemaskinen kan også styres med en app.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Man får da kjøleskap med innebygget tv, wifi og masser av apps allerede, vaskemaskinen kan også styres med en app.
    Ja, men Hifiklubben selger de ikke ennå. Det som var poenget da..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men Hifiklubben selger de ikke ennå. Det som var poenget da..

Har ikke lest riktig alle innleggene i tråden men jeg ser at en gjennomgangspåstand fra deg er at når man kjøper stereo får man med såkalte lakrislisser.
    Sist gang jeg kjøpte noe som kunne assosieres med lakris i eska var en dvdspiller for ca 10 år siden, og det får meg til å undre litt:
    Hva er det den karen kjøper, og ikkeminst hvor?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Har ikke lest riktig alle innleggene i tråden men jeg ser at en gjennomgangspåstand fra deg er at når man kjøper stereo får man med såkalte lakrislisser.
    Sist gang jeg kjøpte noe som kunne assosieres med lakris i eska var en dvdspiller for ca 10 år siden, og det får meg til å undre litt:
    Hva er det den karen kjøper, og ikkeminst hvor?
    Åh har fått så mye lakrislisser fra Get, Yamaha og Xbox, Playstation var vel dessuten også med alle tre Denonspillerne sikkert godt ment, men jeg bruker de ikke hehe. Håper ikke det var vondt ment.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh har fått så mye lakrislisser fra Get, Yamaha og Xbox, Playstation var vel dessuten også med alle tre Denonspillerne sikkert godt ment, men jeg bruker de ikke hehe. Håper ikke det var vondt ment.

Vondt ment så klart ikke, jeg er egentlig ganske snill.
    Men det har strengt tatt ikke noe i denne diskusjonen å gjøre.
    Du har ikke refletert over at om du får en fantastisk gratis dings, som også innheholder alt som skal til for å koble den til så nesten må det være noe som skurrer er plass?
    Tror du det er bare lakrisen?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vondt ment så klart ikke, jeg er egentlig ganske snill.
    Men det har strengt tatt ikke noe i denne diskusjonen å gjøre.
    Du har ikke refletert over at om du får en fantastisk gratis dings, som også innheholder alt som skal til for å koble den til så nesten må det være noe som skurrer er plass?
    Tror du det er bare lakrisen?
    Bare er lakrislisser? JA det er det.

tenkte mer på at det var vondt ment fra produsentene da.

Lakrislisser-signalkabler er ikke godt for noe.

Kjøp mer solide og med bedre lederevne.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare er lakrislisser? JA det er det.

tenkte mer på at det var vondt ment fra produsentene da.

Lakrislisser-signalkabler er ikke godt for noe.

Kjøp mer solide og med bedre lederevne.
    Og da kommer vi (jeg) til neste punkt på agendaen.
    Tror du virkelig at produsenten av, feks Bose, tenker at nå folkens. Nå skal vi legge ved så rævva ledninger at vi får hele verden til å kjøpe Bose.
    For meg er det en ganske tydelig motsetning der men..

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du virkelig at produsenten av, feks Bose, tenker at nå folkens. Nå skal vi legge ved så rævva ledninger at vi får hele verden til å kjøpe Bose.
    Bose sine kuber er veldig små, og låter meget spinkelt uten en sub. De kjører også noe av mellomtonen på suben for å lage kubene så små som mulig. Greit til sitt bruk, og meget høy WAF. Til dette fungerer sikkert lakris helt ok.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf TDAI 2200 => CM8
    Lyngdorf SDA 2175 => Lyngdorf BW-1
    Flac via Sonos

testet fram og tilbake blind test:
    Queen :A Night at the Opera
    Sade : Lover Rocks Album
    Eagles : Hotel California (Live Fra Album Hell freezes over)
    Rihanna :Man Down
    Bob Marley : Exodus

Jeg gikk fra Class ohlsen kabler til Van den hul til disse, og.
    Forskjell var enormt, spesielt i bass omrader.

Jeg var nødt å kjører RomPerfect igjen, CM8 mistet sin Høytaler grill på 80 DB.

Da prøvd jeg XLR fra van der hull for Class ohlsen sin, mellom forstekerene, og.
    Jeg kun ikke høre noe forskell, niks, nada, kabel er returnert.

2800,- for høytaler kabel Jeg er veldig fornøyd å ha investert i.
    4000,- for XLR... nei, definitivt NEI !

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Bose sine kuber er veldig små, og låter meget spinkelt uten en sub. De kjører også noe av mellomtonen på suben for å lage kubene så små som mulig. Greit til sitt bruk, og meget høy WAF. Til dette fungerer sikkert lakris helt ok.
    Hvis jeg forstod qrt rett, så var vel poenget type hvorfor en produsent av en lydburke til opp under 10 000 kroner sender med kabler som ikke gjengir det utstyret er god for?

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Hvis jeg forstod qrt rett, så var vel poenget type hvorfor en produsent av en lydburke til opp under 10 000 kroner sender med kabler som ikke gjengir det utstyret er god for?
    Joda, jeg skjønte hvor han ville hen. Men Bose var kanskje ikke det beste eksempelet å dra frem...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ingen motsetning. De gjør det for å spare penger. Lakrislisser er elendige. Se på linkene jeg la ut. Lisser er så innspart at de nesten ikke har metall nok i koblingen for at det skal sitte fast. Jeg vet ikke en eneste produsent som har sendt med bra signalkabler til lyd. Når det gjelder tradisjonelle signalkabler til lyd og video så er det ikke tvil om at mer solide og skjermede kabler er bedre enn lisser. De bør ikke koste mye ekstra, biltemakablene er sikkert greie nok, men lisser er veldig svake og har dårlige forutsetninger. Dessuten også lav levetid.

Tror dessuten det er få som bryr seg om ledningene som følger med. Jeg blir ikke sjokkert når Xbox 360 sender med noen dårlige lisser som jeg uansett ikke bruker da jeg har hdmi. Get sendte med to dårlige lisser og en god hdmi. Alle HDMI som har fulgt med et eller annet har derimot vært av god kvalitet, tykkelse og skjerming, men en HDMI må være såpass god for å funke. Men ingen signalkabler har vært gode.

Lakrislissene funker ja, men dårlig lyd og dårlig kontakt har de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kabler å høre forskjeller osv... så har jeg hørt en god veiledning å følge. Ikke bare ang kabler men anyhu..

At man kan/ikke kan høre forskjell på kabler osv kan så være. Men la oss si at dette er målbart bedre. (Da altså kun målbart, men ikke hørbart).
    Hvis en da "retter" på alle disse "små" punktene som å ha skikkelige signalkabler, skikkelige høyttalerkabler, spader istedet for banan (aner ikke hva som er "best") Evt naken leder rett i terminal. Kabler som ikke er lengre enn di trenger å være, Cd-spiller, forsterker, høyttaler, hifi-rack står på spikes/gummiputer, riktig innspilling i riktig temperatur, Riktig plassering av høyttalere, osv osv osv... (satt veldig på spissen å mye påfunn her), men bare for å gjøre ett poeng av det..
    Så TIL SLUTT så kan vi vel være enige om at det blir hørbart? Selvfølgelig er det sikkert mange her inne som har gjort "alle" disse tingene å fortsatt merker sinnsyk forskjell etter bytte av signal. Når det er sagt så har jeg iallefall mest tro for at signalkabler har mest å si. Det er da MIN mening.
    Synes iallefall det er god måte å tenke på.
    Personlig syns jeg det ble mye mer oppløst lyd da jeg fikk låne ett par diy kabler av sølv med bomullstrømpe, som erstattet noe clas ohlson-greier jeg hadde handlet i farta. Dette koblet fra v-dac2 til marantz av7005. Spilt av lossless via macbook pro.
    DOG hadde jeg 4mm2 innstallasjonskabel til høyttalerne (veldig stive) som jeg byttet til no greier fra ljudia (samme kvadrat). Der klarte jeg ikke å høre forskjell i det hele tatt. Byttet først bare på den ene å lot det stå i flere dager. Satt meg inntill høyttalerne å hørte gjennom flere test-cdèr (dali, marantz, mcintosh, samt andre greie innspillinger som k.bremnes) Ikke mulighet å høre forskjell for min del. Om anlegget mitt er for dårlig å billig kan jeg jo selvfølgelig ikke overbevise noen om.
    Iallefall.. mange småe ting blir til...hørbart? =)

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •