Kabler og forskjell? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 243
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Ja, når det kommer til kabler er det svada, så tester fra de magasinene av kabler - eller annet utstyr for den saks skyld - må leses med en stor klype salt. Forhåpentligvis er det fordi de er uvitende eller har en form for metafysisk overbevisning/tro. Alternativet er jo at de skriver løgner med fullt overlegg.

Njaa, vil si de har prøvd nok anlegg til å ha et visst grunnlag for peiling iallefall. Er de kjøpt og betalt? Eller har hifibasillen satt seg så hardt at Placebo effekten trer fram etterhvert som prisen økes?

Hva har noe å si?

Plassering? Ja

Reflektering også? Ja

Stabilitet feks rack og spikes? Tja? (Hørte om en highend entusiast som bygde grunnfundament i huset rundt platespilleren)

Invendig kabling og byggekvalitet i forsterker? Ja

Elementer og delefilter... ? Ja

Signalkilde.. Dac, data, cdspiller, blurayspiller, platespiller etc..? Ja

Strømfilter.... tja? Ja?

Kabler---- Ingenting overhodet? Ikke engang balanserte?

Synes det høres urimelig ut selvom sikkert placebo ånden har besøkt noen og en.
    Jeg gjetter at har du mye riktig, så er premissene for god lyd bedre. Men man kan sikkert diskutere hvor mye stabilitet, strømfilter og kabler betyr. I et budgettanlegg betyr det helt sikkert lite eller ingenting.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakket om proffe folk her i stad, mener du da proffe lydfolk med lang utdannelse og erfaring eller snakker du om hifipushere som har lært det meste i fra andre folk som er i bransjen..

Hadde en lærer på skolen som er over overingeniør på nrk sin studiotekniske avdeling og han var også hifi freak og når han sier at det faktisk ikke er forskjell på kabler og at kobberkabler med tykt nok tverrsnitt holder i massevis, så velger jeg å stole på han og ikke en hifipusher som lever av å selge utstyr og kabler..
    Og har selv testet en god del kabler og hører ikke forskjell, men er enig i at man må kjøpe kabler av bedre kvalitet enn de som følger med utstyret, men det finner man til langt lavere priser hos lydforettninger enn i hifisjapper..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det var jeg som nevnte Biltema først så var det bare noen kabler så lå å slang her i huset og som jeg tok i bruk for å redusere den ekstremt oppløste diskanten litt. Jeg var ikke sikker på at det ville hjelpe på mitt problem og jeg forventet det ikke.
    Men faktisk utgjorde det en forskjell. Jeg har nå målt med pink noise og fra 2 khz og oppover er det hele 4 db lavere lyd med kobber kabelen fra Biltema enn den forsølvede kabelen fra Hifi klubben.
    Kan noen fortelle meg hvor jeg skal henvende meg for å få denne millionen for å bevise forskjell i lyd?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    [...]ngenting overhodet? Ikke engang balanserte?
    Nei, ubalansert og balansert er to forskjellige type kabler. Balansert kretsløp gir noen fordeler/andre egenskaper som jeg skrev etpar innlegg opp. Men kobber er kobber - phonokabler med godt konstruerte plugger til å nappe inn og ut og høyttalerkabler med nok tverrsnitt er det ingen hørbare forskjeller på.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rillto
    Siden det var jeg som nevnte Biltema først så var det bare noen kabler så lå å slang her i huset og som jeg tok i bruk for å redusere den ekstremt oppløste diskanten litt. Jeg var ikke sikker på at det ville hjelpe på mitt problem og jeg forventet det ikke.
    Men faktisk utgjorde det en forskjell. Jeg har nå målt med pink noise og fra 2 khz og oppover er det hele 4 db lavere lyd med kobber kabelen fra Biltema enn den forsølvede kabelen fra Hifi klubben.
    Kan noen fortelle meg hvor jeg skal henvende meg for å få denne millionen for å bevise forskjell i lyd?
    Lavere lyd = forskjell i lyd?
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]
    Challenge Info

Sitat Opprinnelig postet av randi.org
    At JREF, we offer a one-million-dollar prize to anyone who can show, under proper observing conditions, evidence of any paranormal, supernatural, or occult power or event. The JREF does not involve itself in the testing procedure, other than helping to design the protocol and approving the conditions under which a test will take place. All tests are designed with the participation and approval of the applicant. In most cases, the applicant will be asked to perform a relatively simple preliminary test of the claim, which if successful, will be followed by the formal test. Preliminary tests are usually conducted by associates of the JREF at the site where the applicant lives. Upon success in the preliminary testing process, the "applicant" becomes a "claimant."

To date, no one has passed the preliminary tests.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assy74
    ... Men når jeg gikk fra analoge monster signal kabler til heimdal sine xlr kabler var det ting begynte å skje for sikkert! Hører placebo blir nevnt som en utløsende faktor. Og da må jeg bare le desverre. Du skal ikke være veldig engasjert for å skjønne at det var stor forskjell..... Jeg var som sagt veldig skeptisk.... Men kan bare si at jeg ble overbevist. Men om noen billigere xlr kabler kanskje hadde hørt like bra ut, det vet jeg jo ikke!!!!! Men at det varforskjell på analog og balansert er det ingen tvil om!
    Det er nok sunnt å le litt av og til, så gode og dyre kabler kan nok ha mange possitive sider med seg. Dette gjelder nok både for de som kjøper og de som selger disse... Det er kanskje litt problematisk at latteren sitter litt løst for de som har sitter med kunskapen både i det elektroniske og det Psychoacoustics domene også, men det er vel en litt annen side ved dette.

XLR kabler overfører også analoge audio signaler... Hvis du mener at du gikk fra ubalanserte RCA kabler til balanserte XLR, så er det ikke så uvanlig at man får frem litt forskjeller. Da jobber også den aktive elektronikken litt anderledes i hver ende av kabelen også, og man får gjerne slike forskjeller som Protet angir tidligere.

Hadde kanskje vært interessant å høre hvordan du oppfatter forskjellene mellom to forskjellige likt jobbende XLR baserte signal kabler også, men da tror jeg man må opp i super hørsel for å kunne skille disse i en riktig gjennomført blindtest.

Fint å høre at du ble fornøyd med kabel investeringen din Assy74, det er vel ofte det vigtigste for oss Audiofile. :smile:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det er forskjell på kabler.
    Analoge kabler skal overføre mye informasjon veldig raskt. Så høyere hastighet bredere frekvens og ikke minst riktig timing ved alle frekvenser påvirker opplevd lydkvalitet.

Biwiring gjør det mulig å kjøre en kabel for diskant og en seperat kabel for bass.
    Grunnen for at produsenter lager slike biamp teminaler er nettopp muligheten til å finjustere med div kabler.

Sølv er en raskere leder enn kobber. Monster hevder at lave frekvenser går i senter av kabelen mens høyere frekvenser holder seg på overflaten.
    Derfor er kabler med små sølv ledere meget bra til diskant pga den store overflaten man får med slike kabler.
    Små leder har ikke større overflate, da må de være flate for å få en større overflate.
    Dette fordi som du sier at høye frekvenser beveger seg i overflaten av materiale.
    50 hz beveger seg vel så å si i hele kabelen?

Steinar.

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt i mitt innlegg så er det minst to sterke fronter i alle diskusjoner vedr. kabler,
    hvor jeg også i grunn påpekte at dett evnet er totalt utbombet av argumenter og tråder innen evne.....

Så det burde vært mulig for trådstarter å lese seg opp noen hundre timer opp på div fora om dette, før du skyter den stakkars spurven med kjempekanon ladet med små kobber, sølv, gull, og ikke minst sinusakademiske SWR metere med sleggefett, inne i ett drivhus for å se hva som var mest effektivt. Og du burde vite at det du begynte med der, ville smelle hardt over lenger tid, selv om det ikke er ett vindu igjen i drivhuset.

Men jeg sitter da her godt tilbakelent, koser meg med popkorn, ser om jeg kan lære noe ut av det som slenges rundt, flirer og ler :-P.

Er vel mulig det kan være lurt å lytte og lære litt fra her og der fra alt fra de gamle fotsoppene, til erfarne fagmenn som det er en del av på forumet her, og til de hevy brukere som har svidd en lapp eller 100, og lytte til de dyrbare erfaringer de innehar.

Er ikke nødvendig å finne opp kruttet på nytt, det er oppfynnet og de har til og med funnet ut at det er flere måter å bruke det på :lol:
    Ps. Assy74 viker batteriene til høreapparatet ennå, eller har placebo-effekten rent ut med ørevoksen?

Stau pau kara, dere blir ikke enige om en dritt her, foruten at det er koblet opp mellom noen lisser mellom enheter med XXX koblinger og kabler.

Setter på Øystei Sunde "kjekt å ha" og ikke minst denne :razz:

[youtube]vLqgI_noA0A[/youtube]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en gammal Akaiforsterker fra 1972 på 2X25 watt. Når jeg bytter ut de tynne kabla mellom cdsoillern og forsterkern så låter den mye kraftigere når jeg bruker Heimdall kabler. Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe meg en Bryston forsterker på 2x250 watt, men den gamle Akai forsterkern med Heimdall signalkabla fra cdspillern låt MYE bedre enn Brystonen med de gamle skolisse baklene fra cdspillern.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biwiring gjør det mulig å kjøre en kabel for diskant og en seperat kabel for bass.
    Grunnen for at produsenter lager slike biamp teminaler er nettopp muligheten til å finjustere med div kabler.
    Eller fordelen av å kunne splitte opp og belaste forsterkerene forskjellig, bruke aktiv deling osv. Biwiring har vel i utgangspunktet ikke så store effekter som mange tror, bi amping og aktiv deling blir vel noe helt annet, og kan gi noen helt andre ytelses messige resultater.

Sølv er en raskere leder enn kobber. Monster hevder at lave frekvenser går i senter av kabelen mens høyere frekvenser holder seg på overflaten.
    Derfor er kabler med små sølv ledere meget bra til diskant pga den store overflaten man får med slike kabler.
    Hvor stor er denne hastighets forskjellen, og hvor mye utgjør dette for audio frekvenser i det hørbare domene?
    Lydhastigheten i luft og avstand øre til høytaler osv er vel såpass gigantisk mye lavere at egenskapene til sølv og kobber i en toleder på 2-3 meter blir vel mikroskopiske størrelser i denne sammenhengen. Hvor lang er typisk signalvei i div audio utstyr, og hvor mye av dette er kobber, sølv, gull, loddetinn og andre metalliske leder materialer?

Hvis Skin effekt i en høytaler kabel er viktig, så vil den også være viktig i resten av signal kjeden som inneholder hele frekvens området til musikk signalet. Da burde man vel ha ellers like effekt forsterkere som var spesial laget for bass og diskant også, en med tykke kobber baner for bass, og en annen med flere tynne sølvbelagte for diskant osv. eller?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirilo
    Små leder har ikke større overflate, da må de være flate for å få en større overflate.
    Dette fordi som du sier at høye frekvenser beveger seg i overflaten av materiale.
    50 hz beveger seg vel så å si i hele kabelen?

Steinar.
    Arealet av overflaten på mange små kabler er større enn en tykk. Det finnes flate kabler til høyttaler bruk nettopp på grunn av denne effekten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Å vise til lavere lydtrykk ved høye frekvenser er ikke paranormalt eller på noen annen måte unaturlig og gir ikke rett til utbetaling etter gjeldene kriterier.
    De fleste forskere derimot er enige om at en lydforskjell på 4 db er hørbar.

Ingen penger på meg!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å vise til lavere lydtrykk ved høye frekvenser er ikke paranormalt eller på noen annen måte unaturlig og gir ikke rett til utbetaling etter gjeldene kriterier.
    De fleste forskere derimot er enige om at en lydforskjell på 4 db er hørbar.

Ingen penger på meg!
    Å vise til resultater fra en måling utført uten å vise til verken måleutstyr, målemetode, behandling av målinger, rom og lydanlegg benyttet sier ingenting.

Det å hevde at det er - normalt fungerende - lydkabler som forårsaka en eventuell hørbar forandring i målt frekvensrespons er uansett noe underlig.

4 db endring kan være hørtbart ja.

No soup for you!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Du snakket om proffe folk her i stad, mener du da proffe lydfolk med lang utdannelse og erfaring eller snakker du om hifipushere som har lært det meste i fra andre folk som er i bransjen..

Hadde en lærer på skolen som er over overingeniør på nrk sin studiotekniske avdeling og han var også hifi freak og når han sier at det faktisk ikke er forskjell på kabler og at kobberkabler med tykt nok tverrsnitt holder i massevis, så velger jeg å stole på han og ikke en hifipusher som lever av å selge utstyr og kabler..
    Og har selv testet en god del kabler og hører ikke forskjell, men er enig i at man må kjøpe kabler av bedre kvalitet enn de som følger med utstyret, men det finner man til langt lavere priser hos lydforettninger enn i hifisjapper..
    Det er mulig lærern din hadde rett, samtidig har utviklingen gått litt fremover. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne hørt mye forskjell. Men jeg er sikker på at jeg ikke vil ha Biltema-kobber til anlegget mitt.

rød-hvite svarte lisser gidder jeg heller ikke ha, de kan andre få gratis. De ligger i kista mi.

Jeg og du som har mellomklasse anlegg, og mellomklasse høytalere... ingen vits for oss å kjøpe dyre kabler.. Jeg bruker Yamaha 1900 som pre til effekt-trinn. Har noen XTZ 99.26 stativhøytalere i front. For å si det sånn, det er mye jeg skal oppgradere før jeg kjøper dyre kabler. Kablingen inne i 1900 er vel sikkert av lavere kvalitet enn det jeg forer høytalerne med nå.

Men jeg kan fint forstå at highend kundene vil ha bedre enn Biltemakabler, for da blir jo faktisk kablene det svakeste ledd. Bruker du kanskje 200000 på et Macintoshanlegg og høytalere, da begynner du også å tenke på å oppdatere kablene. At kabler skal være kjempedyrt synes jeg derimot ikke er helt greit. Har vel noe å gjøre med tilbud og etterspørsel også. Når det er sagt så finnes det kabler som er laget på samme måte, og som skal være like så greit til en lavere pris. Husker ikke hva de heter men fikk mye skryt i Watt.

For et eller annet ekstra invendig må vel ha blitt gjort med forsterkere som koster en hel bil. For ellers er det jo ren svindel, og det finner man ut med engang man fjerner topplokket. Sånn som med den dyre dvdspilleren man fant ut at var en kopi av en veldig billig en.

Ellers er det litt vanskelig å forstå, hvorfor alle reportasjer i Watt og Lydogbilde hyller kablene og forklarer hvor mye ekstre luft det er i diskanten. Disse bladene kan ikke bare si en ting, og så bli trodd på det neste.

Når det gjelder Watt, så synes jeg de mange ganger har mye interessant lesestoff også, om plassering matching etc, og det meste av det stemmer, rart da at de i neste reportasje raljerer over hvor gode Furutech kablene er.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som kjøper dyre kabler med superduperledere til astronomiske summer, kjøper det fordi det må "stå i stil" med resten av anlegget.
    Det er jo nesten uhørt å ha biltemakabler på et anlegg i flere hundretusenkronersklassen.

Når det er sakt, så tror jeg til og med kabelskeptikerne har kabler til over 10kr meteren, og det forklarer jo litt hvorfor det er et marked.... :wink:

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er mulig lærern din hadde rett, samtidig har utviklingen gått litt fremover. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne hørt mye forskjell. Men jeg er sikker på at jeg ikke vil ha Biltema-kobber til anlegget mitt.

rød-hvite svarte lisser gidder jeg heller ikke ha, de kan andre få gratis. De ligger i kista mi.

Jeg og du som har mellomklasse anlegg, og mellomklasse høytalere... ingen vits for oss å kjøpe dyre kabler.. Jeg bruker Yamaha 1900 som pre til effekt-trinn. Har noen XTZ 99.26 stativhøytalere i front. For å si det sånn, det er mye jeg skal oppgradere før jeg kjøper dyre kabler. Kablingen inne i 1900 er vel sikkert av lavere kvalitet enn det jeg forer høytalerne med nå.

Men jeg kan fint forstå at highend kundene vil ha bedre enn Biltemakabler, for da blir jo faktisk kablene det svakeste ledd. Bruker du kanskje 200000 på et Macintoshanlegg og høytalere, da begynner du også å tenke på å oppdatere kablene. At kabler skal være kjempedyrt synes jeg derimot ikke er helt greit. Har vel noe å gjøre med tilbud og etterspørsel også. Når det er sagt så finnes det kabler som er laget på samme måte, og som skal være like så greit til en lavere pris. Husker ikke hva de heter men fikk mye skryt i Watt.

For et eller annet ekstra invendig må vel ha blitt gjort med forsterkere som koster en hel bil. For ellers er det jo ren svindel, og det finner man ut med engang man fjerner topplokket. Sånn som med den dyre dvdspilleren man fant ut at var en kopi av en veldig billig en.

Ellers er det litt vanskelig å forstå, hvorfor alle reportasjer i Watt og Lydogbilde hyller kablene og forklarer hvor mye ekstre luft det er i diskanten. Disse bladene kan ikke bare si en ting, og så bli trodd på det neste.

Når det gjelder Watt, så synes jeg de mange ganger har mye interessant lesestoff også, om plassering matching etc, og det meste av det stemmer, rart da at de i neste reportasje raljerer over hvor gode Furutech kablene er.
    Ja det er vel tvilen som trår inn når de med 200000 kroners anlegg kjøper kabler til 20000 fordi de tror at kablene også må koste en del for at anlegget skal yte sitt beste og der kicker jo plaseboeffekt inn enda sterkere, hvis man er i tvil og får beskjed overalt at kablene må koste 10% av totalsummen på anlegget, da bygger man seg opp en tro at dette stemmer sånn at effekt av dyrekabler blir enda sterkere.
    Men jeg synes ikke vi skal bruke placeboeffekten som et mot argument mot dyrekabler, for placeboeffekten er faktisk ganske sterk og siden måten vi oppfatter lyd er subjektivt, så vil faktisk de dyrekablene gi den ønskede effekten personen har vært ute etter selv om det er placeboeffekt eller om det faktisk stemmer.

Hadde et god del dyrere anlegg før og da kjøpte jeg noen xindak kabler til 2000kr tror jeg det var, men de kjøpte jeg fordi jeg ikke synes det var noe fint med biltemakabler altså pågrunn av estetiske årsaker, og hadde ikke nølt med å kjøpe like dyre kabler igjen hvis anlegget hadde hatt en mer sentral rolle i leligheten min.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående forsterkere så kan de dyrere f.eks glatt inneholde resistorer og kapasitorer etc med langt lavere toleranse grense enn i rimeligere modeller, om dette er hørbart kan være en annen debatt.

Og som mange veit resistanser som måler nærmere 'perfekt' koster en del mer enn de 'vanlige'.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    ...Hadde en lærer på skolen som er over overingeniør på nrk sin studiotekniske avdeling og han var også hifi freak og når han sier at det faktisk ikke er forskjell på kabler og at kobberkabler med tykt nok tverrsnitt holder i massevis

...har selv testet en god del kabler og hører ikke forskjell,
    De aller fleste mennesker har rimelig grei hørsel, og det samme er mest sannsynlig både med læreren din og deg selv.

Dere vil utvilsomt kunne høre forskjeller på kabler, men det krever mye lyttetrening på referansemateriale før man kan praktisere det på forskjellige systemer...

Det er lydmessig forskjell på kabler, og jeg er overbevist om at du også vil være i stand til å kunne trene opp en slik evne...i løpet av et kabelkurs i regi av kringlyd...

Nesten så det er fristende å sette i gang et veddemål, men vi gambler ikke...med lyd

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    De aller fleste mennesker har rimelig grei hørsel, og det samme er mest sannsynlig både med læreren din og deg selv.

Dere vil utvilsomt kunne høre forskjeller på kabler, men det krever mye lyttetrening på referansemateriale før man kan praktisere det på forskjellige systemer...

Det er lydmessig forskjell på kabler, og jeg er overbevist om at du også vil være i stand til å kunne trene opp en slik evne...i løpet av et kabelkurs i regi av kringlyd...

Nesten så det er fristende å sette i gang et veddemål, men vi gambler ikke...med lyd
    Er vel kanskje også et dumt veddemål, for jeg kan jo være vrang og si at jeg ikke hører forskjell selv om jeg gjøre det

Har ganske bra hørsel for klarer å skru meg fram til lyder jeg forestiller meg oppe i hodet når jeg mikser musikk og det krever en god del kunnskap og erfaring, men har kanskje ikke hatt den samme konsentrasjonen og innstillingen når jeg har testet kabler opp mot hverandre, så det er fult mulig at jeg klarer det..

Tror jeg faktisk skal teste det igjen til helgen..

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •