Kabel ifra PC til Prosjektor. Ca 8meter.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel ifra PC til Prosjektor. Ca 8meter.

Jeg har et lite rom som jeg har stuet prosjektoren på. Dette grunnet at jeg liker å ligge i sengen min å se på TV til jeg sovner.. Derfor har jeg plassert prosjektoren innepå soverommet.

Problemet mitt er at jeg trenger en kabel som går ifra PC`en til Prosjektoren. PC`en ligger lengst vekk ifra sengen (grunnet støynivå) og dermed vil jeg gjerne ha den langt vekke ifra sengen. Som dere ser på tegningen under (en rask skisse av rommet) så trenger jeg ca 6-8meter med kabel. Er det da nok med en Svideo kabel ifra Clas ohlson eller burde jeg bestille en VGA kabel til 10meter?

PS: Dette må kjøpes idag evt imorgen grunnet CUPfinalen som skal kjøres via TVkortet på PC`en

http://cfd.x-nett.com/pic/CFDrom.bmp

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bruk Clas Ohlsone sin 10m S-video kabel til lignende projekter og stort hell.
    Selvsagt litt avhengig av hvor god kvalitet det er på s-videoutgangen på pc.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg har bruk Clas Ohlsone sin 10m S-video kabel til lignende projekter og stort hell.
    Selvsagt litt avhengig av hvor god kvalitet det er på s-videoutgangen på pc.
    Det er akkurat dette jeg er redd for. Jeg kommer til å bruke et Geforce 4 TI4200 OTES kort til dette og jeg har fundert på hvordan dette vil fungere.

Men jeg satser på at det fungerer og kjøper en så kan den evt byttes etter cupfinalen (Fin bytteordning på clas =)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe en lang vga på clas istedenfor en s-video, det gir jo langt bedre resultat?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en gammel S-Video kabel liggende hjemme så jeg fant ut at jeg ville bruke den sånn midlertidig.

Men jeg var innom clas og kjøpte meg en Itec 5m Optisk kabel.
    Jeg tror det er noe galt med kabelen siden jeg får knitring i signalet og det virker som om deler av signalet også blir tapt i overføringen!

Jeg hadde fått det for meg at det ikke ble tap og man unngikk skjerming av kabelen mot elektromagnetisk støy siden det var overføring av lys og ikke elektriske signaler.

Et annet svar kan være at kilden (PC`en min) er en dårlig kilde ,men jeg har brukt den med Analog 3.5mm minijack til 2x RCA og jeg opplever ikkenoe knitring på den måten.

Hva tror dere?

polkalizer: Hei. Jeg fant ikke det når jeg var innom Clas idag , men jeg fant ingen kabler som var lange nok for meg

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent å si det nå (etter at bergensere har vært blærete i ei uke...), men god S-Video og PC har ike noe med hverandre å gjøre. Hvis ikke prosjektøren støtter VGA, må man heller bruke noe annet. Og støtter den VGA (som din tydeligvis gjør) er det bare VGA som gjelder.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Men jeg var innom clas og kjøpte meg en Itec 5m Optisk kabel.
    Jeg tror det er noe galt med kabelen siden jeg får knitring i signalet og det virker som om deler av signalet også blir tapt i overføringen!
    Jeg har prøvd Itec sine coax kabler, 5m og 10m. Fra DVD-spilleren min fungerte de helt fint, men ikke fra PC'en. Fikk da knitring, men merkbart mindre på den som var 5m. Brukte on-board lydkortet på mitt ASUS hovedkort.

Min konklusjon er følgende: Itec kablene er av svak kvalitet, selv om de ser ganske OK ut på utsiden. Kombinert med svak signalstyrke fra et dårlig lydkort på PC'en er kablene ubrukelige. Desverre. Det er godt mulig at det samme gjelder for Itec sine optiske kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •