Hvordan montere "plugg" i enden på høyttalerledning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan montere "plugg" i enden på høyttalerledning

Jeg har trukket standard høyttalerledninger skjult i veggene til hjemmekinoanlegg. Kjøpte meg Bose T20 her om dagen og ser at inngangene bak på suben er for å sette inn en slags "plugg".

Finnes det slike plugger å få kjøpt som man kan koble på en vanlig høyttalerledning? Hver høyttalerledning består jo av to ledninger, men det er bare en plugginngang for hver høyttaler??

Noen som har vært borti dette før?

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...-275-00+&cat=0

men det er forskjell på en høytalerkabel og en sub kabel. du trenger en signalkabel (RCA), men har du lagt opp rør er det ingen problem å dra ut ledningen du har trukket opp til sub å bytte ut denne.

søk på audiokabel på elfa så finner du nåk det du leter etter.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du trukket kabel i 16mm rør?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har trukket ledningene i 16 mm rør ja. Til bakhøyttalerne er det så langt strekk at jeg har ikke sjans til å dra ut ledningen igjen nå, de sitter bom fast i røret og veggene er bygd igjen så det er nok ikke et alternativ.

På det gamle anlegget mitt var det bare å sette høyttalerledningene rett inn i suben. Rart om det ikke finnes en slik overgang?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hammerdal
    Jeg har trukket ledningene i 16 mm rør ja. Til bakhøyttalerne er det så langt strekk at jeg har ikke sjans til å dra ut ledningen igjen nå, de sitter bom fast i røret og veggene er bygd igjen så det er nok ikke et alternativ.

På det gamle anlegget mitt var det bare å sette høyttalerledningene rett inn i suben. Rart om det ikke finnes en slik overgang?
    Her har du en problemløser som KAN løse problemet ditt. Har brukt denne til bilstereo selv, så den gjør hva den skal. Det er ingen høykvalitetsløsning, men du får brukt den hvertfall. Eneste er at du går glipp av LFE-sporet ut fra reciever. Men det må du faktisk bare leve med dersom du ikke trekker separat subkabel.

Høy til lav-signal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •