Clas Ohlson HDMI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det er en standard speed kabel (720p/1080i) og ikke high speed. Det står hvis man klikker langt nok inn i detaljene.

Der er jeg enig med hygen. HDMI organisasjonen ønsker at begrepene "standard" og "high speed" brukes, men det virker jo ikke som selgere eller produsenter kjenner til det begrepet. Nå er jeg selv på jakt etter en 10m HDMI kabel som kan trekkes i et 32mm k-rør og jeg må si at det ikke er enkelt å navigere i kabeljungelen. Selv om man har litt kjennskap om HDMI. Det føles litt sånn bingo. Kanskje det går, kanskje ikke.

Begreper jeg ser er 1080p, 4k, 4x1080p, HDMI 1.4. Én gang (Elkjøp, Belkin biiiilligkabel) har jeg sett high speed 10.6Gbps og _da_ begynner ting å ligne på noe.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Det er en standard speed kabel (720p/1080i) og ikke high speed. Det står hvis man klikker langt nok inn i detaljene.

Der er jeg enig med hygen. HDMI organisasjonen ønsker at begrepene "standard" og "high speed" brukes, men det virker jo ikke som selgere eller produsenter kjenner til det begrepet. Nå er jeg selv på jakt etter en 10m HDMI kabel som kan trekkes i et 32mm k-rør og jeg må si at det ikke er enkelt å navigere i kabeljungelen. Selv om man har litt kjennskap om HDMI. Det føles litt sånn bingo. Kanskje det går, kanskje ikke.

Begreper jeg ser er 1080p, 4k, 4x1080p, HDMI 1.4. Én gang (Elkjøp, Belkin biiiilligkabel) har jeg sett high speed 10.6Gbps og _da_ begynner ting å ligne på noe.
    Men det står vel 1080 og 3d så da burde den vel klare det det står den skal klare eller surrer jeg nå?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Men det står vel 1080 og 3d så da burde den vel klare det det står den skal klare eller surrer jeg nå?
    Usikker. På hjemmesiden til produsenten (Deltaco - The Missing Link - Produkter - Standard - Datorkomponenter - CPU - Intel - (HDMI-1080)) står det "HDMI-1080 DELTACO HDMI-kabel, HDMI Standard, 19-pin han-han, 1080i, 15m, sort". Ingenting om 3D.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High speed with ethernet står det her, fra samme side.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    High speed with ethernet står det her, fra samme side.
    Vet ikke om de helt selv vet hva de har. Note på 1. Electrical properties: 1.5 100% HDTV, Blue ray DVD Test (1080i).

Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg. Jeg kjenner iallefal at jeg er skeptisk.

*edit* Litt rart at de navngir produktet for 1080 forresten. High speed HDMI har ingenting med 1080. Faktum er at high speed HDMI skal yte mye mer enn bare 1080p.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut ifra siden deres leser jeg at dem skiller mellom 1.3 og 1.4; førstnevnte er alle over 10m standard speed med og uten ethernet og sistnevnte fra 0,5 til 25m high speed med ethernet. Jeg tenker å teste ut 1.4 high speed-kablene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at denne har 1.4 highspeed men dyrere DELTACO HDMI-kabel aktiv M-M 10m HDMI-1100 | Billig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at Clas Ohlson-kablene bare er noe dritt. Jeg skulle hjelpe til med å sette opp en reciever mot en tv med arc-funksjonen, og ingen av oss hadde noe erfaring med det. Prøvde med to forskjellige kabler fra samme merkesom begge var på to meter, med den ene var det helt dødt mens med den andre fikk vi kontakt, men ingen lyd. Bilde fra forsterker til tv gikk greit. Brukte mange timer før vi fant ut at det var kablene som var for dårlige.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •