hifi klubben juks eller onklige greier ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hifi klubben juks eller onklige greier ?

vel sist på dette forumet spurte jeg om en god kabel te en rimelig penge da , og jeg ble anbefalt alt i fra clash olson te supra og andre fancye merker . men nå er kjøpet gjort og det ble en van den hul d352 kabel som jeg var inne på hifi klubben og kjøpte ... men vil den virkelig bli bedre enn alle di andre kablene jeg har kjørt tidligere ? har kjørt van den hul den gule ht kabeln og qed aniversary xt og dynavoice clear cable og har hørt dali blue line bi wiring men . 2600 er det for mye og betale for den kabeln ? egentlig i forhold til kvalitet og lyd messig egenskaper ? fikk dem terminert ingikk i den summen med qed air locking men . er fortsatt ikke fornøyd med måtn jeg ble møtt på hifi klubben .
    vil anse dem som arrogante og blerete som ser ned på alt annet og kaller seg selv entusiaster men vil nu si di står nu på sitt og ikke kan ha åpent sinn som her inne på avforum så vil nu vel si at mann fikk bedre tilbud her inne enn på hifi klubben . men når hifi klubben snakker om sine egne produkter så virker det som di prøver og få dem til og virke bedre enn hva dem egentlig er og di forventningene som di setter på dem ikke klarer produktene og levere opp til .. mens andre som netthandlere som fynda.se og andre fyndbørsen osv og surround.se og andre forhandlere gir erlige seriøse svar hvorfor det ? hvorfor er det så vannskelig og vere erlig .. mot en kunde .... isteden for og bare finne på alle slags rare navn innen for lyd og personer som har hørt produktet som hifi klubben kjøre på jeg driter vel i hvem som synes produktet er bra da er jo jeg som skal bli fornøyd vel ? men uansett 2600 for di kablene er vel ikke for mye eller ? hmmm

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du fikk da en god del råd i den andre tråden, så da er det bare å trekke de konklusjoner du vil. Det finnes ikke en mening, men flere, om hva en god kabel er og hva den bør koste.
    Hifi klubben har, som andre i bransjen, som mål å selge de produkter de selv forhandler. De skal tjene penger, og du kan ikke regne med å få anbefaling på merker de ikke selger selv. Vet ikke om det var dette du mente med arroganse, men uansett så er det en god kunderegel synes jeg å skaffe seg mest mulig variert produktkunnskap selv, før man oppsøker sjappa. Da vil man ofte få det beste utbytte, hvis man klarer å kommunisere med selgeren på noenlunde samme nivå..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2600,- ?? Hvor mange meter kabel fikk du da?
    Den koster vel 248,- pr meter.
    Jeg har denne kabelen selv og er utrolig godt fornøyd med mitt valg ihverfall.
    Om den er bedre enn de andre kabelene du har testet kan jeg ikke si noe om, men den er utrolig god i forhold til hva jeg har hatt tidligere.
    En kvalitetskabel du kan leve med i mange år :-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalte de andre butikker virkelig produkter de ikke selv selger? Da jobber de jo ikke som selgere men som 1881.

Newcomer Salomon sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ansatt forskjellige typer folk der også. Har møtt fine og imøtekommende folk der som har vært tålmodige og velvillige. Har også møtt snørrhovne bedrevitere som stepper rundt i et forsøk på å ikke bli tråkket på tærne. De førstnevnte har fått gode salg til meg - de sistnevnte får steke i sitt eget fett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk to lengder på 3 meter hver altså. 6 meter

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd med Hifi klubben i Grimstad hvertfall. Kjøper ikke så mye derfra og likevel er de særdeles hyggelige hver gang. Ikke nøler de med å anbefale andre produkter enn de har selv heller.
    Får mer lyst til å handle der og får mer respekt for selgerene.

Angående kablene dine kommer det jo litt an på hva du har av ustyr før du pøser på med tusenvis i kabler. Men du har vel neppe kjøpt katta i sekken. Den debatten kommer vel til å gå i årevis. Så neste mann mener sikkert det motsatte.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører du forskjell? Hvis det ærlige svaret er nei, vil jeg si du kjøpte den berømte katta og kastet 2600kr ut av vinduet.

Newcomer Salomon sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva annet av utstyr har du? Kan jo være greit å kjøpe kabler som står til prisen av resten av anlegget.

Kablene du nevner har ingen verdi som ultimate high end kabler da de er maskin- og masseproduserte uten hverken spesielt gode specs eller ytelse som skiller seg fra konkurrentene. De er derfor ikke en god investering for framtida med tanke på å ta dem med seg videre inn i et referanseanlegg på et evt. senere tidspunkt. Men de fungerer garantert minst like bra som de fleste andre kabler. Om de er verdt 100,- eller 2.600,- er det egentlig bare to vesentlige faktorer som avgjør: Ørene dine og økonomien - høres de så mye bedre ut,og er de verdt den eventuelle bedringen i lyden som du opplever i forhold til det innhugget kjøpet vil gjøre i pengepungen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så maskin og masseproduserte kabler holder lavere kvalitet?

Kanskje vi bør ringe Randi.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat som ikke absolutt allt av kabler er laget av maskiner og produsert i større volum.....

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående Hifi-klubben... er ikke Denon litt overprisa, eller er Receiverene verdt prisene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe.bare kabler.Der I fra nå de van den Helene høytalerne og denon. me.vraka. Drit lei uerlige svar fra klubben kjøre rx1010 og monitor audio og dynavoice som bak og Yamaha subb kjempe fonøyd kanskje alt I må te slut utenom subben skal ha en til kanskje. Får se hva fremtiden bringer er bra nå så=)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente van den hul skrev litt fort

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ikke alltid det er dumt å være ærlig å anbefale andre merker, selv om man ikke fører dem selv. Var selv for flere år siden på jakt etter stereo forsterker til noen Snell høyttalere (som ble kjøpt på hfk), ble da tipset om å sjekke ut Primare som konkurrenten solgte. Jeg ble der møtt av en hyggelig kar som satt og lyttet med meg lenge etter stengetid og gikk (selvsagt) hjem med en Primare mellom hendene :-)
    I dette tilfellet var mitt inntrykk av att selger hos hfk var kunnskapsrik, ærlig og interessert i å gjøre meg, kunden, fornøyd. Har lagt igjen mange kroner igjen hos både hfk og konkurrenten etter den tid..
    Det som får meg til å rynke på nesen og rygge, er når selger har ALT det beste på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå har jeg fådt lyttet onklig på kablene og ja forskjell ble det
    Hørte mere detaljert lyd bilde og. Bassen. Kom mere frame I frontene men
    Lydn ble ikke like aggresiv og vass som Di Andre kablene hadde ørtesden ikke gjort sånn at det hhøres Lavere ut hadde det vert perfekt men kanskje innbildnig. Hos meg angående det. Men kjempe fornøyd kanskje ikke alt helt veil Di har men kommer nokk Alltel til og BlI hfk freest igjenn men noe går Jo gels kabler Denne gang.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mosino22
    Vel nå har jeg fådt lyttet onklig på kablene og ja forskjell ble det
    Hørte mere detaljert lyd bilde og. Bassen. Kom mere frame I frontene men
    Lydn ble ikke like aggresiv og vass som Di Andre kablene hadde ørtesden ikke gjort sånn at det hhøres Lavere ut hadde det vert perfekt men kanskje innbildnig. Hos meg angående det. Men kjempe fornøyd kanskje ikke alt helt veil Di har men kommer nokk Alltel til og BlI hfk freest igjenn men noe går Jo gels kabler Denne gang.
    Litt vanskelig og forstå hva du skriver her:-?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Litt vanskelig og forstå hva du skriver her:-?
    " Litt" :?:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg skulle si var at det ble bra men den aggresive høye lydn forsvant med Di kablan kontra Di gamle kablan ble mere tydeligere lyd bilde og bass. Men kommer ikke til og BlI helt hifi klubben frelst igjenn kommer nokk til og blande og sette samme som jeg gjør I dag.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hvert innom klubben og handlet plugger etc da denne butikken ligger nærme meg med bra service osv. Men når det gjelder hifi utstyr så har de ingenting til mine ører dessverre. Hørt nok av b&w både der og hjemme og det er vel det mest overprisede vrælet jeg har hørt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •