billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 194
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mosino22
    hehe greit det =) men supra da? er di noe i det hele tatt og se på`? bortsett fra subb kablene ska kjøre dem i en rx-a1010 yamaha .
    takk for god tips enn så lenge =) setter alltid pris på råd fra folk som e interessert og e villig til og dele info og råd
    Jeg bruker Supra kabler til høyttalerene mine, og er fornøyd med dem. Gikk fra Qed til Supra. Usikker på om jeg kunne høre noen forskjell på lyden, men Supra kablene er mye lettere å jobbe med også ligger de mye penere pga at de er MYE mykere enn kablene jeg har fra Qed.

SUPRA høyttalerkabel 2.5 isblå 20m i blister pakke - Netshop
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    ...

Gått varme sier du??
    Ja.. kan aldri forestille meg att kullfiber er noen god leder til masse strøm.

Vet du helt sikkert att disse kabelene tåler en strøm på 16 amper?

Vi snakker om rent kullfiber, og en strøm på 16 amp! Det rimer ikke i det hele tatt. Idioti mener nå jeg.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Van den hul hybrid

Voldsomt til kabel ytelse da

Du får dyp, dynamisk bass og samtidig massevis av luft i toppen.
    En kabel for den virkelig kresne entusiasten
    Både filmlyd og musikk får en overbevisende dynamisk gjengivelse, hvor bass og effekter virkelig eksploderer i fullt format. Samtidig er diskanten luftig og naturlig og helt fri for aggressive tendenser. Det betyr at du kan nyte favorittene dine i timesvis, ved høyt volum, uten at lyttetrettheten tvinger deg til å slå av tidligere enn du skulle ønske.

(å dette med en billig kabel til under 200,- pr meter.....hva leverer Van den hul til 2000,- pr meter ...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, hvis man skal tru på det mr VDH sier, så er det viktigere at kabelen har en "jevn" motstand, enn at den har en lav motstand.

Kullfiber kablene deres er jo ikke underdimensjonert, så Høy motstand vil jo i det tilfelle ikke gi dårligere lyd (jeg håper for all del ikke det i en kabel til 48000kr!?), men det vil kanskje kreve litt mere effekt i fra forsterkeren?
    Nå må vi begynny å skille mellom signal og høytalerkabler her.
    De eneste rene kullfiberkablene til VDH er signalkabler, der har motstanden veldig lite og si. PGA att inngangsmotstanden i en forsterker er ca 35000ohm!!
    Mens motstanden i en høytaler er 4-8ohm.
    Kullfiberen/halvlederen rundt lederen i en høytalerkabel, er for å glatte ut ujevnhetene en mangekordellet leder har.
    Har du en singeltrådet rund leder, vil denne halvlederen miste mye effekt.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Sier seg selv.
    Jo større motstand jo større dB tap

1 ohm motstand tilsvarer 1dB

Minst motstand......jo minst tap
    Man kan da ikke kjøpe kabler med mere motstand enn standard med begrunnelse at man må ha enda større forsterker for å oppnå samme resultat som en mindre forsterker med standard kabler.

(å større motstand enn standard kabler trenger man ikke betale 48k for........er bare kjøpe underdimmensjonert (lakris)kabel det så vil motstand øke)

Speaker Cable Gauge (AWG) Guidelines & Recommendations — Reviews and News from Audioholics

google Norsk
    Google Oversetter
    Lavere lyd, betyr jo ikke at det er dårligere lydkvalitet, og det er jo ikke snakk om at man mister informasjon pga den økte motstanden her heller.

Altså dette er jo kabler som er designet og satt sammen av folk som nok har mere peil på elektronikk enn de fleste som diskuterer her inne, så å antyde at man vil få problemer som varmegang i kabler og at man må oppgradere forsterkere blir jo bare for dumt. Dette er problemer som en 16åring på grunnkurs elektro kan forutse.

Men om de har noen bedre lyd eller er verdt noe mere penger enn andre kabler er jo en annen sak.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tops
    Nå må vi begynny å skille mellom signal og høytalerkabler her.
    De eneste rene kullfiberkablene til VDH er signalkabler, der har motstanden veldig lite og si. PGA att inngangsmotstanden i en forsterker er ca 35000ohm!!
    Mens motstanden i en høytaler er 4-8ohm.
    Kullfiberen/halvlederen rundt lederen i en høytalerkabel, er for å glatte ut ujevnhetene en mangekordellet leder har.
    Har du en singeltrådet rund leder, vil denne halvlederen miste mye effekt.
    Vi diskuterer høyttalerkabler, så det er du som må begynne å skille.

VAN DEN HUL The THIRD kabel | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi diskuterer høyttalerkabler, så det er du som må begynne å skille.

VAN DEN HUL The THIRD kabel | Hi-Fi Klubben
    OK, min feil, er trøtt på morran

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavere lyd, betyr jo ikke at det er dårligere lydkvalitet, og det er jo ikke snakk om at man mister informasjon pga den økte motstanden her heller.

Altså dette er jo kabler som er designet og satt sammen av folk som nok har mere peil på elektronikk enn de fleste som diskuterer her inne, så å antyde at man vil få problemer som varmegang i kabler og at man må oppgradere forsterkere blir jo bare for dumt. Dette er problemer som en 16åring på grundkurs elektro kan forutse.

Men om de har noen bedre lyd eller er verdt noe mere penger enn andre kabler er jo en annen sak.
    Resistiviteten til en karbon "kabel" på 1mm2 1m lang er 100.
    Kobber har 0.017

Kjapp ca hoderegnig tilsier att du må ha rundt 10v ut fra forsterker for og gi ht 1 watt.

Jeg ville aldri hatt en slik kabel i allefall!
    Det betyr også att hvis jeg skal utnytte en ht som inconsert miles for fult må jeg ha en forsterker som kan levereu rundt 300v! Værsting ampen til crown klarer 200v peak

Med kobber fra clas holder det med 60v, altså det de fleste store forsterkere klarer.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver jo hverken å forsvare at disse kablene er noe bedre enn noe annet, eller oppfordrer folk til å kjøpe de. Men det er jo et interessant konsept de bruker som man kan diskutere på et saklig nivå, men det virker som om det skorter litt på engelskkunnskapene til folk, eller at folk bare skummer igjennom artikkelen ut i fra hva jeg kan tyde av innleggene her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Resistiviteten til en karbon "kabel" på 1mm2 1m lang er 100.
    Kobber har 0.017

Kjapp ca hoderegnig tilsier att du må ha rundt 10v ut fra forsterker for og gi ht 1 watt.

Jeg ville aldri hatt en slik kabel i allefall!
    Det betyr også att hvis jeg skal utnytte en ht som inconsert miles for fult må jeg ha en forsterker som kan levereu rundt 300v! Værsting ampen til crown klarer 200v peak

Med kobber fra clas holder det med 60v, altså det de fleste store forsterkere klarer.
    Derfor er denne VDH kabelen veldig tykk og har en resistans på kun 0.07ohm pr Meter.

Van den Hul: The THIRD ® Mk II (Metal Free and Halogen Free)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    Derfor er denne VDH kabelen veldig tykk og har en resistans på kun 0.07ohm pr Meter.

*****, da snakker vi feit kabel

40mm dia om det er rent kullfiber..
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo

Grisebillig kabel til kun 46 000,- for 2X3 meter, løp og kjøp før lagrene er tomme!:roll:

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Grisebillig kabel til kun 46 000,- for 2X3 meter, løp og kjøp før lagrene er tomme!:roll:

Hva er poenget egentlig med slike fordummende innlegg?

En så kompromissløs kabel er naturligvis beregnet på folk som har utstyr til flere hundretusener, hvor absolutt alt av mikrodetaljer kan spille en rolle. Naturligvis er det ingen som "løper og kjøper" high end kabler til en slik pris, og det er som nevnt fordummende å poste slike innlegg etter min mening.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tops
    OK, min feil, er trøtt på morran
    Alle kan ta feil, men de færreste forumere er villig til å innrømme det, så kudos til deg!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hva er poenget egentlig med slike fordummende innlegg?

En så kompromissløs kabel er naturligvis beregnet på folk som har utstyr til flere hundretusener, hvor absolutt alt av mikrodetaljer kan spille en rolle. Naturligvis er det ingen som "løper og kjøper" high end kabler til en slik pris, og det er som nevnt fordummende å poste slike innlegg etter min mening.
    Nei, det er ikke ment å være fordummende!
    La det for det første ikke være tvil om at jeg selvfølgelig skjønner hvem den kabelen er beregnet på!
    Poenget med mitt "fordummende" innlegg er at vi trenger ikke å la gravalvoret dominere i tråden hele tiden.
    Og mange av dine innlegg kan oppfattes som litt vel krasse og kanskje nærtagende og anklagende. Det er ikke nødvendig å være så hårsår hele tiden, du må vel tåle litt humor og sarkasme av og til - også i en seriøs diskusjon! Det kalles visstnok comic relief på godt norsk.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke ment å være fordummende!
    La det for det første ikke være tvil om at jeg selvfølgelig skjønner hvem den kabelen er beregnet på!
    Poenget med mitt "fordummende" innlegg er at vi trenger ikke å la gravalvoret dominere i tråden hele tiden.
    Og mange av dine innlegg kan oppfattes som litt vel krasse og kanskje nærtagende og anklagende. Det er ikke nødvendig å være så hårsår hele tiden, du må vel tåle litt humor og sarkasme av og til - også i en seriøs diskusjon! Det kalles visstnok comic relief på godt norsk.

Den er grei, og takk for oppklaringen ift at du kun mente det som en ren spøk. Blir bare så provosert i disse hete kabeldebattider over slike kommentarer du kom med (mange gjør det i fullt alvor).

Beklager min krasse tone i så måte.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Den er grei, og takk for oppklaringen ift at du kun mente det som en ren spøk. Blir bare så provosert i disse hete kabeldebattider over slike kommentarer du kom med (mange gjør det i fullt alvor).

Beklager min krasse tone i så måte.
    Takker for beklagelsen, fint at du gjorde det.

Jeg pleier å slenge ut noen sarkasmer av og til, men det er bare fordi jeg synes det er uskyldig gøy og ikke for å provosere noen.
    Bortsett fra det, så tar jeg hobbyen rimelig seriøst. Begynte med den midt på 70-tallet, så har igrunnen holdt på en stund, og synes jeg har ganske bra komponenter nå, men skulle kanskje oppgradert noen kabler.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for beklagelsen, fint at du gjorde det.

Jeg pleier å slenge ut noen sarkasmer av og til, men det er bare fordi jeg synes det er uskyldig gøy og ikke for å provosere noen.
    Bortsett fra det, så tar jeg hobbyen rimelig seriøst. Begynte med den midt på 70-tallet, så har igrunnen holdt på en stund, og synes jeg har ganske bra komponenter nå, men skulle kanskje oppgradert noen kabler.

Jeg betviler ikke at du har et seriøst og svært godt oppsett Men kabler kan etter min mening være prikken over den berømte Ien i et anlegg.

Man bør ikke gå "amok" å kjøpe toppmodellen til Nordost til 190 000 kr, men anstendige kabler dimensjonert for det nivået resten av anlegget ligger på mener jeg er viktig. Tilfredsstillende å vite at det iallfall ikke er noen flaskehals relatert til kablene man har, det kjenner iallfall jeg på.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler det om å føle seg trygg, så er det de beste kablene man kan kjøpe seg de som selges i pro markedet av store seriøse kabelprodusenter. Her vet man 100% hva man får og måledata om kablene er publisert.

Det paradoksale er dessuten at råvareprisen på slike kabler er trolig høyere enn de fleste såkalt highend kabler.
    Så jeg sitter nok trolig med ganske dyre kabler tross alt. 8)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Handler det om å føle seg trygg, så er det de beste kablene man kan kjøpe seg de som selges i pro markedet av store seriøse kabelprodusenter. Her vet man 100% hva man får og måledata om kablene er publisert.

Det paradoksale er dessuten at råvareprisen på slike kabler er trolig høyere enn de fleste såkalt highend kabler.
    Så jeg sitter nok trolig med ganse dyre kabler tross alt. 8)
    summercable er ganske habilt det også :-D
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •