billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 194
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CrZy WiZ; Det er jeg som har redigert deres innlegg.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tidligere har sagt: er man selv fornøyd med de rimeligste alternativene fra Clas/biltema, så fair enough,- men respekter at andre kan ha høyere kvalitetskrav enn dette.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Som jeg tidligere har sagt: er man selv fornøyd med de rimeligste alternativene fra Clas/biltema, så fair enough,- men respekter at andre kan ha høyere kvalitetskrav enn dette.
    Absolutt. +1

Og det gjelder sa selvfølgelig den andre vegen; om man er fornøyd med helt ordinære standardkabler fra CO/Biltema. Uten at disse utsalgsstedene benevnes med spennende adjektiver

Har TS fått svar på spørsmålet sitt tro? Ja, flott - så sier vi det

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes dog ingen bevis for kvaliteten er høyere i disse kablene enn Biltema eller Clas Ohlson. Derfor faller det på sine urimelighet å si at man prioriterer høyere kvalitet. Det eneste man vet med sikkerhet er at man betaler mer.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, orso. Det finnes bevis; det er bare å se på dem.
    Estetikk er også viktig; eller hos noen av oss.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd flere typer kabler selv men har aldri testa forskjeller mellom de, selv har jeg gått fra VDH The Magnum til Supra Classic 4.0. Materalet er det samne men den sorte skjermingen er ikke på mine. Utseendemessig er de clean og solide. Folk må gjerne kjøpe hva de vil, men greit å legge litt penger i det for å få helhetsinntrykket. Mye fint på markedet der ute, kjøp noe man er fornøyd med. Kvalitet i første ledd.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har prøvd flere typer kabler selv men har aldri testa forskjeller mellom de, selv har jeg gått fra VDH The Magnum til Supra Classic 4.0. Materalet er det samne men den sorte skjermingen er ikke på mine. Utseendemessig er de clean og solide. Folk må gjerne kjøpe hva de vil, men greit å legge litt penger i det for å få helhetsinntrykket. Mye fint på markedet der ute, kjøp noe man er fornøyd med. Kvalitet i første ledd.
    Helt enig. Og kvalitet i _alle_ ledd i anlegget, det er et av mine motto8)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Joda, orso. Det finnes bevis; det er bare å se på dem.
    Estetikk er også viktig; eller hos noen av oss.
    Estetikk blir et annet tema. Uansett, så det svært enkelt å pynte på kablene selv med strømpe.
    WireCare.com :: Braided Sleeving
    Eller kjøpe billige pene kabler fra østen. Trenger ikke å koste noe vesentlig for at kablene skal se bra ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Og kvalitet i _alle_ ledd i anlegget, det er et av mine motto8)
    Jau, synes at det er fint at det er solide saker rundt, de kablene du har er ikke noe overkill. Om du føler det er riktig så er alt velstand.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta, orso. Estetikk er en del av helheten, IMO.
    Men for all del; det finnes DIY metoder for å heve looken på standardkabler.
    Og så får det være opp til den enkelte om man vil glede seg med å være en DIY'er eller åpne lommeboka for å få det ferdig servert. Heldigvis har ikke myndighetsformynderiet blandet seg inn i slikt........ennå

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Heldigvis har ikke myndighetsformynderiet blandet seg inn i slikt........ennå
    Ikke enda, men det kommer nok
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil heller si at man skal respektere at andre vil ha dyre kabler, men ikke at dette innebærer høyere kvalitetskrav.
    De billigste fra VDH (Snowline og Clearwater) er kanhende sogar dårligere enn de beste fra Clas.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt morsomt med kabeldebatter er

De "såkalte" bedre kabler har bare positive egenskaper å ikke en eneste en negativ.(man får mere av alt innen lyd)

De "såkalte" dårligere kabler (selv om de er har riktig legering , kvadrat , motstand) er alt negativt (det er ikke bare enkelting med lyd som blir dårlig men alt)

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    da disse kablene med rene kullfibere ledere har høyere motstand enn standard kabler, de påstår ikke at de har noen raskere overføringshastigheter enn andre kabler.
    Motstand er den desidert viktigste spesifikasjon på en ledning.
    Høy motsand gir dårligere lyd........det er derfor man må dimensjonere ledre tykkelse i forhold til legering, lengde , ohm høytalere for blir kabel underdimmensjonert så vil den få høyere motstand å påfølgende reduksjon i lyd.....

Feks billige Biltema kabler er målt til å ha mindre motstand enn hørbart.....høyere motstand enn standard kabler hørtes da ikke bra ut

kabel kalkulator
    Strassacker: Speaker - kits - do it yourself

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Vil heller si at man skal respektere at andre vil ha dyre kabler, men ikke at dette innebærer høyere kvalitetskrav.
    De billigste fra VDH (Snowline og Clearwater) er kanhende sogar dårligere enn de beste fra Clas.

Ja, jeg skal si meg enig i siste avsnitt.Men det bryter ikke med hovedregelen. Kjøper man hifikabler i skikkelige butikker (Klubben, Soundgarden, Oslo hificenter osv), så er utvalget og kvalitet i sortimentet noe helt annet.

Jeg føler forøvrig at jeg har lagt meg på et fornuftig godt nivå hva gjelder pengebruk på kabler i mitt eget oppsett. Ca verdien nypris på mitt anlegg er i overkant av 40 000 kr. På signalkabel og høyttalerkabler/bananplugger har jeg brukt rundt 3500 kr, altså like under 10 prosent estimatet som mange foretrekker.

De kablene jeg har nå er etter min mening såpass gode at jeg skal oppgradere ganske kraftig på elektronikk og høyttalersiden før det blir aktuelt med oppgraderinger i kabelstallen :-D

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Motstand er den desidert viktigste spesifikasjon på en ledning.
    Høy motsand gir dårligere lyd........det er derfor man må dimensjonere ledre tykkelse i forhold til legering, lengde , ohm høytalere for blir kabel underdimmensjonert så vil den få høyere motstand å påfølgende reduksjon i lyd.....
    Nja, hvis man skal tru på det mr VDH sier, så er det viktigere at kabelen har en "jevn" motstand, enn at den har en lav motstand.

Kullfiber kablene deres er jo ikke underdimensjonert, så Høy motstand vil jo i det tilfelle ikke gi dårligere lyd (jeg håper for all del ikke det i en kabel til 48000kr!?), men det vil kanskje kreve litt mere effekt i fra forsterkeren?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror disse dyreste kullfiberkabelene hadde vært en sikkelig nedtur på inconsert miles og 2000 watt om det skal spilles høyt. Hadde antagelig gått varme.
    Der hadde clas kabelene vært mye bedere.

Så alt til sitt bruk, pris er ikke stempel på kvalitet.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Jeg tror disse dyreste kullfiberkabelene hadde vært en sikkelig nedtur på inconsert miles og 2000 watt om det skal spilles høyt. Hadde antagelig gått varme.

Så alt til sitt bruk, pris er ikke stempel på kvalitet.
    Hahaha

Clas kabler bedre enn toppmodellene til Van den hul? Dagens, for ikke å si ukas beste!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    ...

Gått varme sier du??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det finnes dog ingen bevis for kvaliteten er høyere i disse kablene enn Biltema eller Clas Ohlson. Derfor faller det på sine urimelighet å si at man prioriterer høyere kvalitet. Det eneste man vet med sikkerhet er at man betaler mer.
    Når man holder begge kablene i hånden så trenger man ikke lenger ett bevis på hvem som har den beste byggekvaliteten i hvertfall.

Jeg har testet litt forskjellige kabler og jeg klarer å høre at de låter forskjellig. Problemet er å si hvem som låter best.
    Her om dagen testet jeg en hjemmelaget 6mm flettet kabel mot VDH D352.
    At de låt forskjellig er det ingen tvil om, men jeg klarte ikke si hvem av de som var best

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nja, hvis man skal tru på det mr VDH sier, så er det viktigere at kabelen har en "jevn" motstand, enn at den har en lav motstand.

Kullfiber kablene deres er jo ikke underdimensjonert, så Høy motstand vil jo i det tilfelle ikke gi dårligere lyd (jeg håper for all del ikke det i en kabel til 48000kr!?), men det vil kanskje kreve litt mere effekt i fra forsterkeren?
    Sier seg selv.
    Jo større motstand jo større dB tap

1 ohm motstand tilsvarer 1dB

Minst motstand......jo minst tap
    Man kan da ikke kjøpe kabler med mere motstand enn standard med begrunnelse at man må ha enda større forsterker for å oppnå samme resultat som en mindre forsterker med standard kabler.

(å større motstand enn standard kabler trenger man ikke betale 48k for........er bare kjøpe underdimmensjonert (lakris)kabel det så vil motstand øke)

Speaker Cable Gauge (AWG) Guidelines & Recommendations — Reviews and News from Audioholics

google Norsk
    Google Oversetter

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •