billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 194
    Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Jeg skjønner ikke hvorfor du skal sitte å argumentere mot bruken av kullfiber, når du helt tydlig har liten kunnskap om hva en halvleder er og hvordan den fungerer.

Hva den reelle nytteverdien den vil ha i en høyttalerkabel er en helt annen sak.

Ikke bruken av kullfiber i en kabel..
    Vi er på ett høytallerforum i en kabeltråd så da er det jo bruken i en høytallerkabel vi snakker om!

Jeg vet godt hva en halvleder er og hva den brukes til.

Men jeg syntes måten van den hul bruker kullfiberet på i en høytallerkabel er helt feil!
    Det hører ikke hjemme i en høytallerkabel det er poenget.

Ikke det att kullfiber er ubrukelig
    til alt som heter strøm..
    Halvledere er jo hele grunnlage omtrent for mikroelektronikk.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Men jeg syntes måten van den hul bruker kullfiberet på i en høytallerkabel er helt feil!
    Hva er det som er feil med metoden deres?

Det hører ikke hjemme fordi du sier det, eller har du noen bedre begrunnelse?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruken av kullfiber i en kabel..
    Vi er på ett høytallerforum i en kabeltråd så da er det jo bruken i en høytallerkabel vi snakker om!

Jeg vet godt hva en halvleder er og hva den brukes til.

Ikke det att kullfiber er ubrukelig
    til alt som heter strøm..
    Halvledere er jo hele grunnlage omtrent for mikroelektronikk.
    Hmm - interessant. For en novise innen fysikkens verden er det interessant at en høyttalerkabelprodusent bruker (eller sier de bruker) en materiale i en høyttalerkabel som egentlig ikke hører hjemme der, men som hører hjemme i andre deler av elektronikkomponenter.

For meg blir det som om Opel påberoper seg å lage ekstra sikre biler ved å legge piggdekk i dashboardet

Var det en grei sammenligning?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell meg hvordan ett lag kullfiber rundt kobberfibrene kan transportere signalet sendt fra forsterker bedere enn den samme kabelen bare uten kullfiberet.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell meg hvordan ett lag kullfiber rundt kobberfibrene kan transportere signalet sendt fra forsterker bedere enn den samme kabelen bare uten kullfiberet.

Hvem tror du vet mest om kabelkonstruksjoner hvis du skal svare helt ærlig? Verdensledende produsent av all slags lydkabler, nemlig Van den hul, eller Seigmann på AVforum Norge?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest denne?
    http://www.vandenhul.com/userfiles/d...technology.pdf

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Ja
    Det er det og transformere elektromagnetisme til strøm ved hjelp av kullfiber jeg ikke helt forstår meg på, kan ikke du forklare hvorfor kullfiber gjør dette så bra sammenlignet med feks kobber?

Feks en standar kabel med skjerming, hva er det skjærmingen gjør?
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja
    Det er det og transformere elektromagnetisme til strøm ved hjelp av kullfiber jeg ikke helt forstår meg på, kan ikke du forklare hvorfor kullfiber gjør dette så bra sammenlignet med feks kobber?

Feks en standar kabel med skjerming, hva er det skjærmingen gjør?
    Teorien bak hybridkablene er etter hva jeg har skjønt, noe alla det man finner I en høyspentkabel hvor man da bruker et material som leder dårligere enn selve lederen til å holde magnetfeltene I lederen på plass, men her I tillegg så fungerer kullfiberen som hinne som også skal holde kabelen fri fra ytre forurensninger.

En standard kabel skjerm skjermer for utgående/ innkommende magnetiske felter/forstyrrelser, men her må man jo da ha et lag med isolasjon imellom leder og skjerm, som da teoretisk sett vil kunne ha påvirkning på signalet i f.eks. en høyttalerkabel.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hentet fra van den hul
    Q: Is there any problem with so called “Time Delay”?
    A: There is no problem at all. The random woven individually electrically insulated fibers all have the same length. The
    typical “Skin Effect”, commercially often used as an argument by cable manufacturers, does not exist with this material
    (LSC). Also, signal reflections caused by eventual impedance mismatch at a LSC cable’s terminals are effectively dealt
    with: the individual LSC fibre’s resistive properties bring about an excellent reflection damping.
    All our products made from LSC are essentially free from timesmear and/or time delay.

Så hvis jeg bruker denne kabelen mellom tastatur og pc og mus og pc så vill jeg bli kvitt de små tidsforskjellene mellom tastatur og mus det kan oppstå pga kabelen som sitter på orginalt?

Hele poenget er att alle disse tingene ikke har en værdens ting og si i praksis.
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hentet fra van den hul
    A: There is no problem at all. The random woven individually electrically insulated fibers all have the same length. The
    typical “Skin Effect”, commercially often used as an argument by cable manufacturers, does not exist with this material
    (LSC). Also, signal reflections caused by eventual impedance mismatch at a LSC cable’s terminals are effectively dealt
    with: the individual LSC fibre’s resistive properties bring about an excellent reflection damping.
    All our products made from LSC are essentially free from timesmear and/or time delay.

Så hvis jeg bruker denne kabelen mellom tastatur og pc og mus og pc så vill jeg bli kvitt de små tidsforskjellene mellom tastatur og mus det kan oppstå pga kabelen som sitter på orginalt?

Hele poenget er att alle disse tingene ikke har en værdens ting og si i praksis.
    Her misforstår du litt, hentydningen til tids forsinkelsene de sikter til er for å betrygge eventuelle kjøpere, da disse kablene med rene kullfibere ledere har høyere motstand enn standard kabler, de påstår ikke at de har noen raskere overføringshastigheter enn andre kabler.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg vanskeligere for å argumentere i mot enn dine andre utsagn!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktum er dessuten at såkalt skin-effect eksisterer ikke som et problem til audio frekvenser.

Så når de gjør et poeng av at materialet de bruker ikke skaper skin-effect, noe som altså ikke er hørbart, så sier det jo litt om sakligheten. Man spiller på myter og kvantefysikk for å overbevise.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai, men syntes jeg har lest noe lignende om att de matcher lengden på kabelen for og unngå tidsforskjeller.

Men jeg mener fortsatt att en kabel med kullfiber ikke vill gi mindre tap enn en standar skjermet kobberkabel i en kort signalkabel mellom en kilde og en høytaller som gir en betydning i praksis, feks att du klarer og måle en nivåforskjell fra høytaller.

Noe annent er hva man måler rett på kabelen
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også noen interessante betraktninger rundt kabler og kabelindustrien fra en annen traver i bransjen, Gene DellaSala i Audioholics (Audioholics - Wikipedia, the free encyclopedia):

Audio Cables - Fact & Fiction Revealed

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai, men syntes jeg har lest noe lignende om att de matcher lengden på kabelen for og unngå tidsforskjeller.
    Ja du quotet det i ditt forrige innlegg..

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Her er også noen interessante betraktninger rundt kabler og kabelindustrien fra en annen traver i bransjen, Gene DellaSala i Audioholics (Audioholics - Wikipedia, the free encyclopedia):

Audio Cables - Fact & Fiction Revealed
    Hear Ye, hear ye!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Det er påpekt for to innlegg siden av meg, hvor jeg gikk dette konkret i møte. Jeg regner med at du kan lese, og ikke bare bedrive heiagjengvirksomhet for Orso?

Han forsøker (som også tidligere) å dumme ut meg og andre som har høy kvalitetsterskel når det gjelder kabler.
    SLETTET....

Unødvendig orbruk!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne måten å angripe andre på, og devaluere deres valg og forsøke drite dem ut ved grov skjellsordbruk som "fanatikere" eller idioter finner jeg meg ikke i. Moderator blir kontaktet, så får de vurdere om denslags skjellsordbruk godtas på forumet her.

Redigert....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Man er hverken idiot eller fanatisk selvom man har høy kvalitetsterskel når det gjelder kabler til anlegget sitt!

Denne måten å angripe andre på, og devaluere deres valg og forsøke drite dem ut ved grov skjellsordbruk som "fanatikere" eller idioter finner jeg meg ikke i. Moderator blir kontaktet, så får de vurdere om denslags skjellsordbruk godtas på forumet her.
    Greit å få med hele innlegget ditt, siden du tydeligvis liker og redigere de i etterkant

Høy kvalitetsterskel er bare bullshit, og din "pene" måte og drite andre ut på. Som du så fint liker og offergjøre deg med.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter stor pris på om man holder en hyggeligere tone her inne, diskuter men bruk ikke stygge og nedlatende ord. Dette er et entusiast forum og la det være det fremover også.

All form for sjikane blir lagt merke til og redigert og kan føre til utestengelse.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •