billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 194
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    .

Kjøp deg noen skikkelige Van den hul kabler du, for eks D-352 hybrid eller Magnum hybrid, så kan du vurdere deretter.
    Hvis man tar Van den Hul Clearwater til 98,- eller Van den Hul Snowline til 65,- da, hvor befinner de seg på en skala fra jalla til gull?

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si jeg finner disse kabeldiskusjonene ganske fornøyelige å lese

Spesielt da det kan trekkes paraleller til en noe opphetet debatt i Libya...

Her fornærmes tilhengere av profeten Van den Hul(må hans kobber forbli rent) på det groveste, ved å påpeke at, det hans tilhengere mener er riktig, kan være lureri. Kabel-ateistene hevder på sin side at den billigste kabel med stort nok tverrsnitt er alt man trenger. Spørsmålet er hvor langt dette går før tilhengerne av profeten(må hans kobber forbli rent), angriper den Svenske ambassaden, hvor slike fordervede firma som Clas Ohlsson og Biltema kommer fra. :-D

Ser man på hvor lenge religioner har kranglet med hverandre, så har vi nok disse debattene gående i lang tid fremover ;-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt morsomt når folk mener grensen går ved hva man selv har betalt og investert. Under det er for dårlig og over det er overprising.

Men det blir lite matnyttig. Grensen går selvsagt ved korrekt overførelse av signalet. Og det gjør en normal konstruert kobberkabel. Da er kabelen transparent. Selv om den bare skulle koste 7 kr meteren. Det blir ikke bedre enn et signal som er inntakt etter overførelsen. Resten er tro og bias.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er litt morsomt når folk mener grensen går ved hva man selv har betalt og investert. Under det er for dårlig og over det er overprising.

Men det blir lite matnyttig. Grensen går selvsagt ved korrekt overførelse av signalet. Og det gjør en normal konstruert kobberkabel. Da er kabelen transparent. Selv om den bare skulle koste 7 kr meteren. Det blir ikke bedre enn et signal som er inntakt etter overførelsen. Resten er tro og bias.
    Hvorfor kommer du med tendensiøst vrøvl gang på gang? Propagandavirksomheten din er patetisk nok som det er, om ikke du skal bedrive uredelig argumentasjon på toppen.

Jeg har hverken sagt at grensen går ved hva jeg selv har betalt og investert eller at det er for dårlige om det er under eller at det er overprising om det er over. Det jeg har sagt helt konkret er at mitt ståsted går en plass mellom ytterpunktene, som er rælet på biltema/Clas og de dyreste Nordost kablene til nærmere 200 000 kr.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...bedrive uredelig argumentasjon...
    ..rælet på biltema/Clas...
    Hva er din redelige argumentasjon for at høyttalerkabler fra biltema/clas er ræl? Er de rett og slett for billige for deg? Eller har "ræl" med utseende å gjøre? Eller er det noe annet? Tester?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kommer du med tendensiøst vrøvl gang på gang? Propagandavirksomheten din er patetisk nok som det er, om ikke du skal bedrive uredelig argumentasjon på toppen.

Jeg har hverken sagt at grensen går ved hva jeg selv har betalt og investert eller at det er for dårlige om det er under eller at det er overprising om det er over. Det jeg har sagt helt konkret er at mitt ståsted går en plass mellom ytterpunktene, som er rælet på biltema/Clas og de dyreste Nordost kablene til nærmere 200 000 kr.
    Tror du er ganske alene om å ha denne oppfattelsen om at Orso driver med "propagandavirksomhet" og "uredeligheter" !

Han har sine meninger om temaet,og du har dine - det burde vel vere en fair sak!

Det er fullt tillat å vere uenige om ting - noen er religiøse,andre er det ikke:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Tror du er ganske alene om å ha denne oppfattelsen om at Orso driver med "propagandavirksomhet" og "uredeligheter" !

Han har sine meninger om temaet,og du har dine - det burde vel vere en fair sak!

Det er fullt tillat å vere uenige om ting - noen er religiøse,andre er det ikke:-D

Nei, det er ikke en "fair sak" å bedrive uredelig og tendensiøs argumentasjon som jeg gikk imot i mitt forrige innlegg. Det er skammelig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke en "fair sak" å bedrive uredelig og tendensiøs argumentasjon som jeg gikk imot i mitt forrige innlegg. Det er skammelig.
    Skammelig også ja - ja huff og huff!

Hva er det han sier som er uredelig?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skammelig også ja - ja huff og huff!

Hva er det han sier som er uredelig?

Det er påpekt for to innlegg siden av meg, hvor jeg gikk dette konkret i møte. Jeg regner med at du kan lese, og ikke bare bedrive heiagjengvirksomhet for Orso?

Han forsøker (som også tidligere) å dumme ut meg og andre som har høy kvalitetsterskel når det gjelder kabler.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller slike utsagn som er vrøvl.
    Men har du noen gang faktisk testet jallakabler fra Clas siden du er så kategorisk?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...bedrive uredelig argumentasjon...
    ..rælet på biltema/Clas...
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Hva er din redelige argumentasjon for at høyttalerkabler fra biltema/clas er ræl? Er de rett og slett for billige for deg? Eller har "ræl" med utseende å gjøre? Eller er det noe annet? Tester?
    Jeg er fortsatt interessert i et svar på dette.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er påpekt for to innlegg siden av meg, hvor jeg gikk dette konkret i møte. Jeg regner med at du kan lese, og ikke bare bedrive heiagjengvirksomhet for Orso?

Han forsøker (som også tidligere) å dumme ut meg og andre som har høy kvalitetsterskel når det gjelder kabler.
    Og det er "uredelig" ??
    Å gå "bak ryggen på", eller å svindle noen er uredelig - å motargumentere i en dabatt går vel ikke under dette??

Er vel ikke verre det ,enn at du forsøker å dumme ut alle som har kjøpt "jallakabler" på "jallasjapper" ?

Han nevnte jo ingen navn - det var vel mer som en generell betraktning i mine øyne!

Og hvis jeg ikke er enig med deg, da driver jeg "heiagjengvirksomhet" for andre ??

Mange måter å se ting på får man si:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg syntes du tenker litt feil. At du mener at Biltema og classern er juggel får så bare være. 8) Jeg ser på det som følgende:

Jeg ser på classern/biltema sine kabler, så vet jeg at produksjonskostnaden for en Nordost og en kabel fra biltema er "lik". For alt vi vet kan det være samme frabrikk som produserer det. Det er samme innhold (kobber). Biltema/classern sin er tykkere (4 eller 6mm ), og koster en brøkdel. Begge kommer fra Kina og inneholder det samme. At den ene er priset til 15kr meteren og den andre er priset til mangfoldige tusen sier bare sitt om hvor dumme kunder som finnes. Blindtesten som ble avholdt tidligere viste jo også at det var f.eks en som foretrakk biltema sin kabel foran noen andre..

Legger man på noen flotte bananplugger og en kabelstrømpe så kan det se ganske habilt også.

Det er forskjell på å være prisbevist og naiv/dum.
    +1.
    Og da blir påstanden om "kvalitetsterskel" imo en illusjon.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av razoredge
    Må bare si jeg finner disse kabeldiskusjonene ganske fornøyelige å lese

Spesielt da det kan trekkes paraleller til en noe opphetet debatt i Libya...

Her fornærmes tilhengere av profeten Van den Hul(må hans kobber forbli rent) på det groveste, ved å påpeke at, det hans tilhengere mener er riktig, kan være lureri. Kabel-ateistene hevder på sin side at den billigste kabel med stort nok tverrsnitt er alt man trenger. Spørsmålet er hvor langt dette går før tilhengerne av profeten(må hans kobber forbli rent), angriper den Svenske ambassaden, hvor slike fordervede firma som Clas Ohlsson og Biltema kommer fra. :-D

Ser man på hvor lenge religioner har kranglet med hverandre, så har vi nok disse debattene gående i lang tid fremover ;-)
    Interessant betraktning - godt vi er litt mer sindige her nord på eller så hadde det vel smellt her og 8)

Forøvrig skjønner jeg ikke at dere gidder å holde på med disse diskusjonene. Det er vel ganske klart at kjøper man disse så slipper man å kjøpe ny forsterker og høyttalere .....Nordost ODIN XLR - Torget
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er "uredelig" ??
    Å gå "bak ryggen på", eller å svindle noen er uredelig - å motargumentere i en dabatt går vel ikke under dette??

Er vel ikke verre det ,enn at du forsøker å dumme ut alle som har kjøpt "jallakabler" på "jallasjapper" ?

Han nevnte jo ingen navn - det var vel mer som en generell betraktning i mine øyne!

Og hvis jeg ikke er enig med deg, da driver jeg "heiagjengvirksomhet" for andre ??

Mange måter å se ting på får man si:-D

Du får jo ikke engang med deg hva jeg mener er uredelig, da du åpenbart ikke leser innlegg og svarene som kommer.

Det som jeg mener er uredelig og tendensiøs argumentasjon er den typen som Orso serverte (fritt sitert) "det er morsomt å observere at folk mener grensen går......". Dette er uredelig av to grunner:

1) Jeg har ikke uttalt det er han faktisk skriver, men han tar mine synspunkter ut av en sammenheng for så å sette de sammen til hans egne, dette er tendensiøst.

2) Han har ikke engang ryggrad nok til å skrive konkret nick men gjemmer seg bak diffuse formuleringer som "folk", enda det er helt åpenbart for alle som leser denne debatten at det er meg han sikter til.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev det med bakgrunn i at du på den ene siden mener kabler som er billigere (f.eks Biltema, Clasern) enn Van der Hul er ræl og på den andre siden har til dels (tidligere) har gjort narr av langt dyrere kabler.

Med andre har du satt grensen for hva du selv har investert i og det blir på sett og vis en smule komisk. Hvor er logikken i dette? Hvorfor skal kablene på Biltema være dårligere enn dine? Ja, du mener du har hørt det ved testing. Men hva med alle som har erfart det motsatte av deg? Er dine erfaringer en større fasit enn deres?

Hele greien vitner bare om hvor lite pålitelig subjektive inntrykk. Det spriker i alle retninger. Målingen og kontrollerte tester gir oss derimot konkrete svar. Dine og mine erfaringer kan være farget av så mye. I ditt tilfellet ser det ofte ut til å være påvirket av hva du har kjøpt selv. B&W er best, BMW er beste bilen, tokanals forsterker er alltid bedre enn surround osv. Det er helt påfallende, men morsomt er det!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg skrev det med bakgrunn i at du på den ene siden mener kabler som er billigere (f.eks Biltema, Clasern) enn Van der Hul er ræl og på den andre siden har til dels (tidligere) har gjort narr av langt dyrere kabler.

Med andre har du satt grensen for hva du selv har investert i og det blir på sett og vis en smule komisk. Hvor er logikken i dette? Hvorfor skal kablene på Biltema være dårligere enn dine? Ja, du mener du har hørt det ved testing. Men hva med alle som har erfart det motsatte av deg? Er dine erfaringer en større fasit enn deres?

Hele greien vitner bare om hvor lite pålitelig subjektive inntrykk. Det spriker i alle retninger. Målingen og kontrollerte tester gir oss derimot konkrete svar. Dine og mine erfaringer kan være farget av så mye. I ditt tilfellet ser det ofte ut til å være påvirket av hva du har kjøpt selv. B&W er best, BMW er beste bilen, tokanals forsterker er alltid bedre enn surround osv. Det er helt påfallende, men morsomt er det!

Jeg kan ikke noe for at jeg har kvalitetssans å tenker meg nøye om før jeg velger, noe som gjelder for både bilvalg, tokanals stereoforsterker (kvalitet) og høyttalere. At du forsøker gjøre narr av at jeg tar gode og gjennomtenkte valg i en debatt om kabler, forteller aller mest om deg enn om meg.

Forøvrig har jeg gjort narr av de aller dyreste kablene, det gjør ikke at jeg kun definerer min brukte sum på kabler som det eneste riktige. Jeg har brukt en normal prosent av min anleggsverdi til kabler, noe som er ganske så utbredt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    +1.
    Løp og kjøp!
    Mye kabel for usle 65K...

Ellers:
    Debatten så langt har altså lært oss at:
    Vi må passe på at kvalitetsterskelen er høy nok.
    Og så må vi passe på provokasjonsterkelen. At den ikke blir for lav.
    Og så var det saklighetsterskelen. Ja, hvor ble det av den egentlig?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt bruker Van den hul også andre materialer, som for eks legeringer og kullfiber i sine dyrere modeller, for å nevne et par eksempler.
    Legeringer er ikke ett materiale.

Kullfiber er ett dorlig ledemateriale og hører ikke hjemme i en signalkabel...
    Kan ingenting, gjør alt!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Legeringer er ikke ett materiale.

Kullfiber er ett dorlig ledemateriale og hører ikke hjemme i en signalkabel...

Nei, Van den hul aner sikkert ikke hva de driver på med. Kan ikke Seigmann fra AVforum sende en mail til VDH for å fortelle om sin banebrytende kunnskap på feltet som åpenbart må ha gått de hus forbi?

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •