billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 194
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En billig Hi-Fi kabel.

Bare for å pirke litt. En billig high end kabel er for meg en selvmotsigelse da high end er mer i rettning "cost no object".

Snakker man om High Fidelity, som er høy troverdighet, vil jeg påstå at kabelen jeg linket til vil gi dette.

Geir Arne

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det riktig link, Geir Arne? Litt vel liten mm2 på de der?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Var det riktig link, Geir Arne? Litt vel liten mm2 på de der?
    Er 2x4mm2 for lite?

Glemte å spesifisere at man kan velge tykkelse lenger ned på siden.

Geir Arne

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ser det nå

Jeg bruker selv en transparent ClasOhlson kabel til centeren i stuekinoen.
    Tenker ikke så mye over det, men de (få) gangene jeg trår til med støvtørking i heimen, og da kommer til TV benken så tenker jeg: "Hmmm, den kabelen der er ikke pen, jeg burde bytte den til noe mere fancy"
    Noen minutter senere er det hele glemt. Ute av syne, ute av sinn

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ah, ser det nå

Jeg bruker selv en transparent ClasOhlson kabel til centeren i stuekinoen.
    Tenker ikke så mye over det, men de (få) gangene jeg trår til med støvtørking i heimen, og da kommer til TV benken så tenker jeg: "Hmmm, den kabelen der er ikke pen, jeg burde bytte den til noe mere fancy"
    Noen minutter senere er et hele glemt. Ute av syne, ute av sinn
    Hehe. Slik er jeg også. Men nå har jeg sett så mye på kabelen at jeg ikke lenger bryr meg.

Kjekt med fargemerking også. Det reduserer mulighet for feilkobling vesentlig.

Geir Arne

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte ta en sjekk på hvilke kabler jeg faktisk har koblet til høyttalerne. Det viste seg å være litt Nordost Flatline til stereoriggen, Qed til TV-riggen,og i kinoen er det Clas-jalla til bakhøyttalerne og Swansmedfølgende i front. Og så Argon 5084S subkabel. Alt fungerer.
    Og ved test-switching av Clas-jallaene og de Swansmedfølgende skjedde det ikke noe særlig endring i lydbildet whatsoever. Og jeg tror jeg har meget god hørsel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lest hele tråden, men tror MA anbefaler Chord som kabler. Har hatt Van Den Hul Magnum Hybrid og bruker nå Kimber (noen tykke huggormer jeg ikke husker navnet på).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo tusen takk for alle tips men tror jeg har Di kablene jeg har intill videre også får jeg kjøre supra I neste omgang/lønning:P. Det du trenger det har Byens hifi asyl:P heehe

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg ser således ingen problemer med å utrykke min ærlige mening om sjapper som biltema og Clas Ohlson: det er juggel og jallasjapper myntet på kundemasser som tenker lavest mulig pris og gir beng i kvalitet: og med et varesortiment deretter.
    Du skal ikke se vekk ifra at nøyaktig "samme juggelet" sitter i dyre kabler. :wink:
    Sjekk f.eks hvor Nordost handler råvarene fra:
    http://avforum.no/forum/kabler/12580...-kinamikk.html

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du skal ikke se vekk ifra at nøyaktig "samme juggelet" sitter i dyre kabler. :wink:
    Sjekk f.eks hvor Nordost handler råvarene fra:
    http://avforum.no/forum/kabler/12580...-kinamikk.html

Jeg har fått med meg propagandatrådene dine orso, du trenger ikke linke på nytt

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Måtte ta en sjekk på hvilke kabler jeg faktisk har koblet til høyttalerne. Det viste seg å være litt Nordost Flatline til stereoriggen, Qed til TV-riggen,og i kinoen er det Clas-jalla til bakhøyttalerne og Swansmedfølgende i front. Og så Argon 5084S subkabel. Alt fungerer.
    Og ved test-switching av Clas-jallaene og de Swansmedfølgende skjedde det ikke noe særlig endring i lydbildet whatsoever. Og jeg tror jeg har meget god hørsel.

Kabler som følger med er da svært sjelden av god kvalitet av min erfaring? Iallfall er det stort sett lakrislisser av verste kvalitet som følger med når det er snakk om signalkabler iallfall, så jeg har vanskelig for å tro at det er gode modeller som følger med på høyttalerkjøpet.

Kjøp deg noen skikkelige Van den hul kabler du, for eks D-352 hybrid eller Magnum hybrid, så kan du vurdere deretter.

Nordost sitt kabelsortiment har jeg ikke så mye egenerfaring med, så der vil jeg ikke være så bastant, men flatline er vel av det aller billigste denne produsenten har i sortimentet?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått med meg propagandatrådene dine orso, du trenger ikke linke på nytt
    Lærte du noe ikke da? :wink:

Det meste av kabler kommer fra ulike fabrikker i østen. Og noe koster lite, mens annet får høy prislapp med en del kosmetiske ytre endringer. Selv om de nøyaktige samme råvarene brukes. Forskjellen er stort sett bare det ytre og reklame som lover gull og grønne skoger. Har du planer om å selge kabler, så kan du få kinesere til å lage ferdige terminerte kabler med eget utseendet som skiller seg ut. Ja, ta en tur på en messe i utlandet så vil disse løpe etter deg. Så er det bare å lage en heftig nettside med litt kvantefysikk og du kan bli rik. Gode tester er jo heller ikke noe problem å få. ZenSati kablene var i alle fall referansen for Stereophile i fjor, og mannen som selger kablene spurte om de mest grunnleggende spørsmålene om kabler for få år siden på forum.

Men for alle del; Sover du bedre om natten ved å kjøpe slike kabler, så er det kanskje verdt det.
    Og derimot å kalle vanlige kobber kabler for juggel når innmaten trolig er akkurat det samme blir jo litt rart.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordost sitt kabelsortiment har jeg ikke så mye egenerfaring med, så der vil jeg ikke være så bastant, men flatline er vel av det aller billigste denne produsenten har i sortimentet?
    Tja, hvis det er Flatline gold, så koster denne 1195kr for 2*2m, er det dyrt nok for å gi bra lyd?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler som følger med er da svært sjelden av god kvalitet av min erfaring? Iallfall er det stort sett lakrislisser av verste kvalitet som følger med når det er snakk om signalkabler iallfall, så jeg har vanskelig for å tro at det er gode modeller som følger med på høyttalerkjøpet.

Kjøp deg noen skikkelige Van den hul kabler du, for eks D-352 hybrid eller Magnum hybrid, så kan du vurdere deretter.

Signalkabler av lakris mangler som regel skjerming og det kan potensiet introdusere støyproblemer. Så det er fornuftig å velge signalkabler som har god skjerming. En meter med dobbelt skjermet signalkabel hos Clasern koster litt over hundrelappen og pluggene sitter godt.

Høyttalerkabler trenger ikke skjerm og har det som regel aldri. Der er det tversnitt som betyr noe. 2,5 kvmm er tilstrekkelig til mange meter selv med mange hundre watt som skal igjennom. 1.5 kvmm vi i de fleste tilfeller være plenty.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Tja, hvis det er Flatline gold, så koster denne 1195kr for 2*2m, er det dyrt nok for å gi bra lyd?

Dyrt eller ikke dyrt, kommer ann på øyet som ser ikke sant. Poenget er at det er helt nederst i modellsortimentet til Nordost, og da blir det litt hult å konkludere med at deres kabler ikke gjør noen nytte kun med basis i at man har prøvd flatline.

Frey for eks som ligger rundt 5-6000 kr hvis ikke jeg husker helt feil, kan man få på brukten for mellom 2000-3000 kr, har man prøvd disse grundig og fortsatt ikke hørt noen forskjell så har man bedre grunnlag.

Men, min anbefaling er som sagt å prøve Van den hul, det er merket jeg fullt og helt kan stå inne for selv, etter å ha hørt signifikante forskjeller i flere anlegg, inkludert mitt eget.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Lærte du noe ikke da? :wink:

Det meste av kabler kommer fra ulike fabrikker i østen. Og noe koster lite, mens annet får høy prislapp med en del kosmetiske ytre endringer. Selv om de nøyaktige samme råvarene brukes. Forskjellen er stort sett bare det ytre og reklame som lover gull og grønne skoger. Har du planer om å selge kabler, så kan du få kinesere til å lage ferdige terminerte kabler med eget utseendet som skiller seg ut. Ja, ta en tur på en messe i utlandet så vil disse løpe etter deg. Så er det bare å lage en heftig nettside med litt kvantefysikk og du kan bli rik. Gode tester er jo heller ikke noe problem å få. ZenSati kablene var i alle fall referansen for Stereophile i fjor, og mannen som selger kablene spurte om de mest grunnleggende spørsmålene om kabler for få år siden på forum.

Men for alle del; Sover du bedre om natten ved å kjøpe slike kabler, så er det kanskje verdt det.
    Og derimot å kalle vanlige kobber kabler for juggel når innmaten trolig er akkurat det samme blir jo litt rart.

Som sagt bruker Van den hul også andre materialer, som for eks legeringer og kullfiber i sine dyrere modeller, for å nevne et par eksempler.

Dessuten kan vi gjerne sammenligne D-352 hybrid kabelen for eks og juggelvarene på Clas, så kan vi se hvilken du syns ser ut som juggel og hvilken som representerer kvalitet

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men flatline er vel av det aller billigste denne produsenten har i sortimentet?
    Nei. Nesten alle høyttalerkablene til Nordost er av typen flatline.
    billig hig end kabel te monitor audio rx8-nordost-odin-jpg

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrt eller ikke dyrt, kommer ann på øyet som ser ikke sant. Poenget er at det er helt nederst i modellsortimentet til Nordost, og da blir det litt hult å konkludere med at deres kabler ikke gjør noen nytte kun med basis i at man har prøvd flatline.

Frey for eks som ligger rundt 5-6000 kr hvis ikke jeg husker helt feil, kan man få på brukten for mellom 2000-3000 kr, har man prøvd disse grundig og fortsatt ikke hørt noen forskjell så har man bedre grunnlag.

Men, min anbefaling er som sagt å prøve Van den hul, det er merket jeg fullt og helt kan stå inne for selv, etter å ha hørt signifikante forskjeller i flere anlegg, inkludert mitt eget.
    Øyet som ser ja, men det viktigste er jo til syvende og sist lyden, så jeg vil nå anbefalle å få lånt med seg noe kabler hjem hvis man skal bruke store summer på kabler, hvis man da ikke ene og alene kjøper kablene for utseende og eierglede da.

Men det hadde vært innteresant å hørt fra Nordost hva som gjør Odin supreme reference over 180000 kr dyrere enn flatline gold.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Øyet som ser ja, men det viktigste er jo til syvende og sist lyden, så jeg vil nå anbefalle å få lånt med seg noe kabler hjem hvis man skal bruke store summer på kabler, hvis man da ikke ene og alene kjøper kablene for utseende og eierglede da.

Men det hadde vært innteresant å hørt fra Nordost hva som gjør Odin supreme reference over 180000 kr dyrere enn flatline gold.

Her er vi faktisk helt på linje, iallfall hva gjelder siste avsnitt. Selvom jeg personlig har troen på forbedret lyd i dyrere kabler (innen en viss grense prismessig), så kan jeg heller ikke begripe hva Odin supreme gjør så spesielt som gjør at den skal koste 180 000 kr. Man kan få en splitter ny bil for den prisen:roll:

Men dette er forsåvidt det ene ytterpunktet, og det andre ytterpunktet er å kjøpe "skolisser" og det labreste man finner innen kvalitet på biltema eller Clas. Jeg tror vi veldig lett polariserer kabeldebatter på dette forumet, det blir en "krig" mellom disse ytterpunktene der begge fronter ligger i skyttergravene.Noe jeg også bidrar til noen ganger, så jeg fritar ikke meg selv for kritikk heller. Mitt standpunkt i kabeldebatten ligger et sted midt imellom disse ytterpunktene.

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •