billig hig end kabel te monitor audio rx8 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 194
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    /Jada, jeg trekker en setning friskt ut av sammenheng.

Men hvorfor hadde det det? "Et anlegg til en million" kan hypotetisk forsvares ift størrelse på anlegget og rommet det skal benyttes i. Uten å gi i det spesifikke, det endrer da ikke på de matematiske grunnprinsippene vi har mhp overføring av lyd?

Blind entusiasme er jeg personlig ikke så fan av men, ref religiøs bokstavtro/fundamentalisme.

Nei, og har du sett mange eksempler på "blind entusiasme" eller religiøse holdninger /fundamentalisme i denne tråden siden du føler deg nødt til å påpeke at du ikke er fan av slike holdninger?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt av Waters, ja. Din.

edit: men nok om det. jeg melder meg ut

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter ba om tips til 5-6m høyttaler kabel til rundt 1300,-
    Jeg anbefalte ham en kabel som jeg har selv og trykt kan anbefalle.
    5m x 248,- = 1240,- Nøyaktig hva han ba om.

Hadde han bedt om 10m til 299,- så hadde jeg selvfølgelig anbefalt han kabelen hos Clas Ohlsson.

Merkelig at når noen ber om tips så kommer noen og skal motargumentere.
    Regner med at han har lyst til å prøve noe nytt og som holder høyere kvalitet enn standard kabler som han sikkert har fra før.....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Som nevnt av Waters, ja. Din.

edit: men nok om det. jeg melder meg ut

Ja, det er like greit at du gir deg. For påstandene dine om at jeg representerer "blind entusiasme" og "religiøs fundamentalisme" er ikke bare grove,- men er også totalt virkelighetsfjerne, og angrep jeg mener du ikke evner å underbygge. Latterlige og ynkelige personangrep tvers igjennom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Som jeg også nevnte spesifikt så er kvalitetskabler fra Van den hul noe annet enn ræl du får servert på biltema og Clas Ohlson (begge disse butikken er jo hva jeg kaller jallasjapper, hvor majoriteten av varesortimentet er plastjuggel, laber kvalitet og generelt kvalitetsløst skrap).

Vil man handle kabler til sitt kjære stereoanlegg i slike sjapper så gjerne for meg. Men ikke forsøk å drite ut andre med bilder av dyr o.l fordi de har høyere kvalitetskrav enn deg selv.

Kabler for 2000-3000 kr tilsammen er da _ingenting_ når man sitter med anlegg til en verdi av rundt 40 000-50 000 kr.
    Er da vel slett ikke nødvendig å skrive så nedsettende og ufine ord om de butikkene bare fordi at noen ikke er enig med deg ang kabler, eller ??

edit : og så kommer du med følgende i en senere post :
    "så kan vi kanskje fortsette debatten med saklige skriftlige argumenter."

Var det veldig saklige argument, det du skrev om Clas og Biltema synes du ??

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Er da vel slett ikke nødvendig å skrive så nedsettende og ufine ord om de butikkene bare fordi at noen ikke er enig med deg ang kabler, eller ??

edit : og så kommer du med følgende i en senere post :
    "så kan vi kanskje fortsette debatten med saklige skriftlige argumenter."

Var det veldig saklige argument, det du skrev om Clas og Biltema synes du ??

Rabalderet startet med utgangspunkt i angrep mot de som foretrekker noe annet enn grisebillige kabler på Clas Ohlson, representert med debattanten Protet. Angrepene kom ut av _ingenting_ etter mange innlegg med god stemning, meningsutveksling og gode ærlige tips fra flere.

Jeg ser således ingen problemer med å utrykke min ærlige mening om sjapper som biltema og Clas Ohlson: det er juggel og jallasjapper myntet på kundemasser som tenker lavest mulig pris og gir beng i kvalitet: og med et varesortiment deretter. Det må da være legitimt å utrykke, som et tilsvar på innlegg hvor jeg blir angrepet ganske kraftig?

Det er intet usaklig i å utrykke dette, det er heller ikke regelbrudd, og heller ikke personangrep slik Protet har bedrevet.

Så hvorfor du ser innlegget over som motstridende ift min oppfordring om å bruke saklige skriftlig argumentasjon fremfor sitatfusk,anklager om religiøs fundamentalisme og blind entusiasme og dyrebilder (slettet av moderator), får du nesten utdype.

Hele bråket startet med det diamentralt motsatte av hva du påpeker: nemlig at vi som foretrekker dyrere kabler enn de aller rimeligste mulighetene, blir driti ut og får ingen respekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rabalderet startet med utgangspunkt i angrep mot de som foretrekker noe annet enn grisebillige kabler på Clas Ohlson, representert med debattanten Protet. Angrepene kom ut av _ingenting_ etter mange innlegg med god stemning, meningsutveksling og gode ærlige tips fra flere.

Jeg ser således ingen problemer med å utrykke min ærlige mening om sjapper som biltema og Clas Ohlson: det er juggel og jallasjapper myntet på kundemasser som tenker lavest mulig pris og gir beng i kvalitet: og med et varesortiment deretter. Det må da være legitimt å utrykke, som et tilsvar på innlegg hvor jeg blir angrepet ganske kraftig?

Det er intet usaklig i å utrykke dette, det er heller ikke regelbrudd, og heller ikke personangrep slik Protet har bedrevet.

Så hvorfor du ser innlegget over som motstridende ift min oppfordring om å bruke saklige skriftlig argumentasjon fremfor sitatfusk,anklager om religiøs fundamentalisme og blind entusiasme og dyrebilder (slettet av moderator), får du nesten utdype.

Hele bråket startet med det diamentralt motsatte av hva du påpeker: nemlig at vi som foretrekker dyrere kabler enn de aller rimeligste mulighetene, blir driti ut og får ingen respekt.
    Var det noen fra Clas Ohlson og Biltema som kom med dette "kraftige angrepet" på deg, ettersom det er de butikkene du omtaler med slike ord i ditt forsvarsinnlegg ?

Har ikke sett noen av de innlegg som nå tydeligvis er slettet av moderator, så de kan eg ikke uttale meg om.

Det eg påpeker er at du først kommer med unødvenvendig og etter min mening usaklig beskrivelse om de nevnte butikker og deres vareutvalg, for så å etterlyse saklige argumenter i et senere innlegg.
    Hørt uttrykket om å møte seg selv i døren ?

Du sier du får ingen respekt, men eg tviler på at slike innlegg vil hjelpe på det.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller ikke noe personangrep å hevde at kabler fra Clas er like gode som dyre merkekabler, og at det er bortkastede penger å kjøpe sistnevnte. Det er også en fullgod ærlig mening å ikke tro på hypen om at dyrere er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter: Du vil helst handle fra Svenske butikker ?
    Ett tips er da Fyndborsen.se som har en del høyttalerkabler, som for eks Supra.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser således ingen problemer med å utrykke min ærlige mening om sjapper som biltema og Clas Ohlson: det er juggel og jallasjapper myntet på kundemasser som tenker lavest mulig pris og gir beng i kvalitet: og med et varesortiment deretter.
    Har du noen gang vært i/kjøpt noe i nevnte butikker?
    Jeg handler mye på Biltema, og jeg må si jeg ikke helt kjenner meg igjen i beskrivelsen om "gir beng i kvalitet".

Til trådstarter kan jeg anbefalle disse New York Sound Online HiFi Store, ser kule ut er solide og frakter lyden fra kilde til høyttaler.

Sitat Opprinnelig postet av mosino22
    vil ha en ht kabel med litt punch i bassen men ikke for mye bass men med litte granne trøkk i bunnen samt varm fyldi mellom tone og bra diskant
    Selv om du er så heldig/uheldig å inneha gullører så vil du neppe oppleve så signifikante forskjeller i lyden som det virker som du har forhåpninger om.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nå lever i et land der det meste er dyrt og det må vi bare leve med, vil folk ha billigere kabler så la de ha det. Vil de ha dyrere så gjør det men vi bør bare ha en vennlig tone. Når det kommer til overprising så gjelder dette de fleste produkter i hvilken som helst kategori.

Når det er snakk om kabler så det noen som har sterkere meninger enn andre, selv mener jeg bare at folk må gjerne få bruke de pengene de vil på kabler uten at det skal bli bråk av det. Det hadde sett litt mongo ut om man hadde anlegg til en million og signal og innspart på kabler fra clasern.
    Dette er vel ikke veldig passende språkbruk, selv om du pynter på det med smilefjes så vil det være enkelte som vil ta seg veldig nær av det og det er vel strengt talt et uttrykk som burde ha utspillt sin rolle i et moderne samfunn.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Var det noen fra Clas Ohlson og Biltema som kom med dette "kraftige angrepet" på deg, ettersom det er de butikkene du omtaler med slike ord i ditt forsvarsinnlegg ?

Har ikke sett noen av de innlegg som nå tydeligvis er slettet av moderator, så de kan eg ikke uttale meg om.

Det eg påpeker er at du først kommer med unødvenvendig og etter min mening usaklig beskrivelse om de nevnte butikker og deres vareutvalg, for så å etterlyse saklige argumenter i et senere innlegg.
    Hørt uttrykket om å møte seg selv i døren ?

Du sier du får ingen respekt, men eg tviler på at slike innlegg vil hjelpe på det.
    Jeg møter ikke meg selv i døren, og jeg har forsøkt forklare deg hvorfor. Et forsøk til, jeg er tålmodig denne fredagskvelden:

Oppfordringen min om skriftlig saklighet må sees relativt opp imot de mange regelbruddene,personangrepene og dyrebilder som debattanten Protet postet i tråden, og som min oppfordring må sees i forhold til.

At du tolker mine meninger om Clas Ohlson/biltema som usaklige er ikke motstridende med oppfordringen jeg ga. Mine meninger om disse butikkene er ikke personangrep, det er ikke regelbrudd og det er fullt ut akseptable meninger å inneha.

Og ja til de som lurte: jeg har vært innom disse butikkene flere ganger, og med egne øyne sett hvor mye jallavarer de har fylt lokalene sine smekkfulle med. Det er altså ikke slik at jeg bare kaster ut meninger/oppfatninge rundt dette, uten å ha erfaringsgrunnlag for oppfatningene mine.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Det er vel heller ikke noe personangrep å hevde at kabler fra Clas er like gode som dyre merkekabler, og at det er bortkastede penger å kjøpe sistnevnte. Det er også en fullgod ærlig mening å ikke tro på hypen om at dyrere er bedre.

Jeg har heller aldri påstått at det er personangrep å hevde at kabler fra Clas er like gode som dyre kabler, så hvorfor du fremsetter dette som et argument aner jeg ikke. Dette er en god gammeldags stråmann fra din side.

Det jeg har reagert på(skulle komme krystallklart frem av tidligere innlegg), er posting av dyrebilder for å drite ut andre (korrekt slettet av moderator),sitatfusk(også slettet av moderator) og grove angrep om "blind entusiasme" og "religiøs fundamentalisme". Dette er rene personangrep og klare regelbrudd.

Dessuten kan det ikke være slik at man skal harselere med de som har høyere kvalitetskrav enn en selv slik jeg er vitne til i enhver kabeldebatt på dette forumet for tiden. Jada, helt greit hvis du selv er fornøyd med en kabel fra butikker som biltema, men aksepter og ikke minst respekter at andre kan ha høyere kvalitetskrav enn deg selv.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser således ingen problemer med å utrykke min ærlige mening om sjapper som biltema og Clas Ohlson: det er juggel og jallasjapper myntet på kundemasser som tenker lavest mulig pris og gir beng i kvalitet: og med et varesortiment deretter. .
    Dette er jo ikke spesielt saklig, snarere tvertimot, hva vet du om at kunder på Clas ikke bryr seg om kvalitet? Kan det ikke likegodt tenkes at de som kjøper dyre merkekabler rett og slett lar seg lure?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Dette er jo ikke spesielt saklig, snarere tvertimot, hva vet du om at kunder på Clas ikke bryr seg om kvalitet? Kan det ikke likegodt tenkes at de som kjøper dyre merkekabler rett og slett lar seg lure?
    Jeg VET ingenting, men utrykker og har utrykket min mening om temaet

Det er min oppfatning om billig og juggelkjeder som både Clas og biltema, at de appellerer hovedsaklig til en kundemasse som er opptatt av at det skal være så billig som mulig, fremfor kvalitet. Dette inntrykket av disse butikkene gjelder ikke kun kabler,men generelt kundemassen deres og generelt mot varesortimentet. Meg bekjent er det ingen andre butikker hvor man finner så mye verdiløst "skrap" av noen produkter som i disse sjappene. At det da er akkuratt her over gjennomsnittet interesserte lyd og anleggsentusiaster velger å kjøpe kabling til sitt anlegg til x antall titallstusen kr finner jeg mildt sagt merkelig.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er min oppfatning om billig og juggelkjeder som både Clas og biltema, at de appellerer hovedsaklig til en kundemasse som er opptatt av at det skal være så billig som mulig, fremfor kvalitet. Dette inntrykket av disse butikkene gjelder ikke kun kabler,men generelt kundemassen deres og generelt mot varesortimentet. Meg bekjent er det ingen andre butikker hvor man finner så mye verdiløst "skrap" av noen produkter som i disse sjappene. At det da er akkuratt her over gjennomsnittet interesserte lyd og anleggsentusiaster velger å kjøpe kabling til sitt anlegg til x antall titallstusen kr finner jeg mildt sagt merkelig.

Jeg syntes du tenker litt feil. At du mener at Biltema og classern er juggel får så bare være. 8) Jeg ser på det som følgende:

Jeg ser på classern/biltema sine kabler, så vet jeg at produksjonskostnaden for en Nordost og en kabel fra biltema er "lik". For alt vi vet kan det være samme frabrikk som produserer det. Det er samme innhold (kobber). Biltema/classern sin er tykkere (4 eller 6mm ), og koster en brøkdel. Begge kommer fra Kina og inneholder det samme. At den ene er priset til 15kr meteren og den andre er priset til mangfoldige tusen sier bare sitt om hvor dumme kunder som finnes. Blindtesten som ble avholdt tidligere viste jo også at det var f.eks en som foretrakk biltema sin kabel foran noen andre..

Legger man på noen flotte bananplugger og en kabelstrømpe så kan det se ganske habilt også.

Det er forskjell på å være prisbevist og naiv/dum.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er min oppfatning om billig og juggelkjeder som både Clas og biltema, at de appellerer hovedsaklig til en kundemasse som er opptatt av at det skal være så billig som mulig, fremfor kvalitet.
    Men her antyder du at kundene til Clas er naive idioter som ikke bryr seg om kvalitet. Du forutsetter at det er enighet - blant de som har peiling - om at disse kablene er jalla. Du må kanskje akseptere at andre kan mene at kablene på Clas er bra kvalitet, og at disse andre ikke er dummere enn de som heller handler unødvendig dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg møter ikke meg selv i døren, og jeg har forsøkt forklare deg hvorfor. Et forsøk til, jeg er tålmodig denne fredagskvelden:

Oppfordringen min om skriftlig saklighet må sees relativt opp imot de mange regelbruddene,personangrepene og dyrebilder som debattanten Protet postet i tråden, og som min oppfordring må sees i forhold til.

At du tolker mine meninger om Clas Ohlson/biltema som usaklige er ikke motstridende med oppfordringen jeg ga. Mine meninger om disse butikkene er ikke personangrep, det er ikke regelbrudd og det er fullt ut akseptable meninger å inneha.

Og ja til de som lurte: jeg har vært innom disse butikkene flere ganger, og med egne øyne sett hvor mye jallavarer de har fylt lokalene sine smekkfulle med. Det er altså ikke slik at jeg bare kaster ut meninger/oppfatninge rundt dette, uten å ha erfaringsgrunnlag for oppfatningene mine.
    Ett forsøk til fra meg også:
    Uansett hvordan du vrir på det så er det usaklig å komme med en slik beskrivelse av en uskyldig 3-part som de butikkene og deres kunder.

Foreslår at neste gang så retter dine kommentarer mot de som du mener har "angrepet" deg, og dersom de kommentarene er slettet så bør også svar på de slettes.

Ps. mye av de varene som selges i de butikkene er betydelig mindre "jalla" enn en tidligere nevnt høyttalerkabel.
    Det er vel en akseptabel mening som det er lov å ha ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Biltema har da masse testvinnere i sitt sortiment - både når gjelder batterier,verktøy,vaskere osv...

Så selv om det er noen dårligere produkter,så har de masse bra også - så kalle det for "jallasjappe" blir litt for dumt!

De prisbevisste og jordnære handler der , mens "fiffen" går vel ikke dit sikkert - er vel ikke dyrt nok antar jeg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gilmour, et vennlig råd:
    Protet, deg, meg og alle andre på AVF er ikke debattanter. Vi er med-entusiaster i AV verdenen. Debattanter er slike som vanker på diskusjonstråden på VG, Dagbladet osv

Jeg setter stor pris på din entusiasme, og jeg setter stor pris på Protet sin entusiasme også - og alle andre entusiaster her inne.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •